وان پلاس 10T

وان پلاس 10T ؛ مشخصات، قیمت، تاریخ عرضه و هرآنچه باید بدانید

وان پلاس 10T گوشی پرچمدار جدیدی از OnePlus است که در سال 2022 روانه بازار خواهد شد. در اینجا به معرفی این گوشی و مشخصات فنی آن خواهیم پرداخت.

پس از عرضه گوشی وان پلاس 10 پرو به نظر می‌رسد کمپانی چینی OnePlus به دنبال عرضه محصول جدیدی تحت نام وان پلاس 10T است. این گوشی که نخستین پرچمدار این کمپانی با نشان T  پس از وان پلاس 8T است، قرار است نسبت به 10 پرو قیمت مناسب‌تری داشته باشد. وان پلاس سال گذشته بدون هیچ دلیلی تصمیم به عدم عرضه گوشی OnePlus 9T گرفت.

در چند ماه گذشته شایعات و اخبار فراوانی پیرامون OnePlus 10T شنیده می‌شد. به همین جهت در این متن سعی داریم به بررسی مشخصات این گوشی جدید بپردازیم. با گجت نیوز همراه باشید.

مشخصات گوشی وان پلاس 10T

طراحی

وان پلاس 10 تی

وان پلاس موفق شد با گوشی OnePlus 10 Pro زبان طراحی خاص خود را در گوشی‌های اندرویدی پیاده کند و به نظر می‌رسد 10T نیز دنباله‌روی همین روند بوده و با طراحی مشابهی روانه بازار خواهد شد. تصویر بالا یک رندر از وان پلاس 10T به شمار می‌رود که توسط اکانت شناخته شده Digital Chat Station در Weibo منتشر شده است.

همان گونه که در این تصویر مشاهده می‌شود، محصول جدید وان پلاس گوشی بزرگی خواهد بود که تقریبا تمام سطح جلوی آن را صفحه نمایش فرا گرفته و در قسمت بالای آن هم حفره دایره‌ای صفحه نمایش قابل مشاهده است. همچنین در قسمت پشت نیز طراحی منحصربفرد ماژول دوربین این گوشی قابل مشاهده است. طراحی این گوشی بیش از این که به محصولات پیشین وان پلاس شبیه باشد، مشابه با گوشی‌های اوپو است.

همچنین شایعات حاکی از عرضه این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید و سبز است.

دوربین‌ها

بر اساس اطلاعات و شایعات موجود، وان پلاس تصمیم دارد از یک ماژول دوربین سه‌گانه در محصول جدیدش استفاده کند. این ماژول دوربین از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی در کنار یک سنسور فوق عریض هشت مگاپیکسلی و یک دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو تشکیل خواهد شد.

گوشی‌های وان پلاس همواره به عملکرد ضعیف‌تر دوربین در مقایسه با دیگر پرچمداران بازار معروف بوده‌اند. به همین جهت این کمپانی سعی کرد که بخشی از این عقب‌ماندگی را در OnePlus 10 Pro جبران کند. در نتیجه، وان پلاس 10 پرو به لطف همکاری با کمپانی هاسلبلاد عملکرد قابل قبولی در عکسبرداری ارائه می‌دهد.

با این وجود مطمئن نیستیم که آیا در وان پلاس 10T هم شاهد همکاری با هاسلبلاد خواهیم بود یا خیر! محصولات سری T از گوشی‌های وان پلاس معمولا نسخه‌هایی ضعیف‌تر از پرچمداران غیر T به شمار می‌روند و دوربین، یکی از مهم‌ترین بخش‌هاییست که احتمالا شاهد ضعف آن در نسخه T خواهیم بود.

البته خود وان پلاس نیز قادر به طراحی ماژول‌های دوربین توانمندی است که نمونه آن‌ها در وان پلاس نورد 2 یا وان پلاس 8T مشاهده شده است. با این حال، دوربین‌های این محصولات همگی فاقد برخی جزئیات هستند و هاسلبلاد در این بخش به مدد وان پلاس آمد.

مشخصات فنی

در ماه‌های اخیر علاوه بر انتشار رندرهای گوشی وان پلاس 10T، برخی مشخصات فنی این محصول نیز افشا شده است. این گوشی از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی با رزولوشن فول اچ دی بهره خواهد برد که نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد. در بخش پردازش، احتمالا شاهد استفاده از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 در کنار هشت گیگابایت رم در محصول جدید وان پلاس خواهیم بود.

همچنین باتری 4800 میلی آمپر ساعتی و سیستم شارژ فوق‌العاده 150 واتی نیز از دیگر مشخصات این گوشی به شمار خواهند رفت.

قیمت و زمان عرضه به بازار

انتظار می‌رود محصول جدید وان پلاس در تابستان سال جاری و با قیمت تقریبی 450 تا 600 دلار روانه بازار شود. طبیعتا این محصول ابتدا در چین عرضه خواهد شد. با این حال باید دید که آیا OnePlus تصمیمی به عرضه این محصول در سایر بازارهای دنیا دارد یا خیر.

وان پلاس 10T

علیرغم گسترش سبد محصولات کمپانی وان پلاس، این کمپانی در سال‌های اخیر بازارهای هدف برای محصولاتش را با دقت بیشتری انتخاب می‌کند. به عنوان مثال، گوشی OnePlus 8T ابتدا در هند عرضه شد و کمی بعد در اروپا، چین و آمریکا نیز منتشر شد، در حالی که وان پلاس 9R بیشتر بر روی بازار هند متمرکز بود.

از وان پلاس 10 چه خبر؟

علیرغم شایعات اولیه پیرامون تصمیم وان پلاس بر عرضه نسخه استاندارد OnePlus 10، تا به امروز خبری از این گوشی نبوده است. بر همین اساس بسیاری صاحب‌نظران معتقدند که گوشی وان پلاس 10T در حقیقت همان وان پلاس 10 معمولی خواهد بود که با نامگذاری جدیدی عرضه خواهد شد.

وان پلاس 10

البته مشخصاتی که پیش از این از OnePlus 10 منتشر شده بود، حاکی از تفاوت‌های جزیی آن با 10T بوده‌اند. به عنوان مثال شایعات به تجهیز گوشی وان پلاس 10 به دوربین 16 مگاپیکسلی با همکاری هاسلبلاد اشاره داشته‌اند؛ در حالی که در وان پلاس 10T شاهد استفاده از یک دوربین هشت مگاپیکسلی فوق عریض هستیم که مشخص نیست با همکاری هاسلبلاد تنظیم خواهد شد یا خیر. با این وجود مشخصات اعلام شده برای دوربین‌های معمولی و ماکروی این دو گوشی مشابه یکدیگر هستند.

علیرغم همه این شباهت‌های OnePlus 10 و OnePlus 10T نمی‌توان احتمال عرضه وان پلاس 10 معمولی را کاملا منتفی دانست؛ چرا که پیش از این هم وان پلاس محصولاتی کاملا مشابه را روانه بازار کرده بود. مثلا دو گوشی OnePlus 8T و 9R محصولاتی با شباهت‌های بسیار زیاد هستند که همزمان در بازارهای مختلف به فروش می‌رسند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*