لپ تاپ های باریک تر از مک بوک ایر M2 اپل

این لپ تاپ ها از مک بوک ایر M2 باریک تر هستند

اپل لپ تاپ مک بوک ایر M2 جدید خودش را با ضخامت بسیار کم ۱۱.۲ میلی‌متری طراحی کرده است. اما آیا لپ تاپی باریک‌تر از آن هم وجود دارد؟

مک بوک ایر M2 جدید اپل ضخامت بسیار ناچیز ۱۱.۲ میلی متری دارد. البته تا زمانی که خودتان محصول را در دست نگرفته‌اید، همیشه نمی‌توان به اعداد و ارقام اعتماد کرد. هرچند اپل هم ادعا نکرده که مک بوک جدید، باریک‌ترین لپ تاپ ساخته شده در جهان است.

بیشتر بخوانید:

نسخه بازطراحی شده‌ی مک بوک Air با پردازنده M2، ناچ، مگ سیف و رنگ بندی جدید معرفی شد

ما در این پست به معرفی لپ تاپ‌هایی خواهیم پرداخت که اگر ضخامت لپ تاپ برای شما مهم است و می‌خواهید از سیستم عاملی به جز macOS استفاده کنید، می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید.

باریک ترین لپ تاپ های موجود در بازار

سامسونگ گلکسی کروم بوک

لپ تاپ های باریک تر از مک بوک ایر M2 اپل

یکی از باریک‌ترین لپ تاپ‌های ساخته شده در جهان، سامسونگ گلکسی کروم بوک است. این کروم بوک باکیفیت و گران قیمت که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد، ضخامت بسیار کم ۹.۹ میلی‌متری دارد. همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، بدنه این لپ تاپ به قدری ضخامت دارد که بتواند از جک هدفون و پورت USB-C میزبانی کند. سامسونگ گلکسی کروم بوک یک دیوایس اعجاب انگیز برای ۲ سال قبل محسوب می‌شود و همین حالا هم یکی از باریک‌ترین لپ تاپ‌هایی است که می‌توانید تهیه کنید.

این لپ تاپ ۱۳ اینچی به خوبی کوچک و خوش ساخت است. اما به خاطر داشته باشید که آن از سیستم عامل ChromeOS برخوردار بوده و سامسونگ ۲ سالی است که نسخه جدیدی از آن را ارائه نکرده است. البته سامسونگ گلکسی کروم بوک ۲ را نیز سال گذشته رونمایی کرد، ولی آن در اصل یک کروم بوک ضخیم‌تر و رده پایین‌تر محسوب می‌شود. بی‌شک بسیاری منتظر هستند که سامسونگ دوباره این لپ تاپ خوش ساخت و باریک را بروز کند.

ایسر سوئیفت ۷

لپ تاپ های باریک تر از مک بوک ایر M2 اپل

ایسر سوئیفت ۷ یکی از باریک‌ترین لپ تاپ‌هایی است که طی این سال‌ها عرضه شده و تاریخ ورود آن به بازار به پیش از گلکسی کروم بوک بازمی‌گردد. ضخامت این لپ تاپ دقیقاً مشابه کروم بوک سامسونگ، یعنی ۹.۹ میلی‌متر است. Swift 7 وزن بسیار پایینی هم دارد و با ۸۸۰ گرم، یکی از سبک‌ترین لپ تاپ‌هایی نیز محسوب می‌شود که می‌توانید تهیه کنید. این دستگاه به مراتب سبک‌تر از مک بوک ایر M2 با وزن ۱.۲ کیلوگرمی است.

هرچند این لپ تاپ در وزن و ابعاد، سبک‌تر و کوچک‌تر از مک بوک ایر ۲۰۲۲ اپل است، اما نکته مهمی در اینجا وجود دارد. تاچ پد و کیبورد و همینطور جای وبکم در ایسر سوئیفت ۷ ناخوشایند است. اما مشکل بزرگ‌تر اینجاست که آخرین مدل این لپ تاپ به سال ۲۰۱۹ باز می‌گردد. بنابراین خرید آن نمی‌تواند خیلی منطقی باشد.

لپ تاپ هایی که تقریباً هم اندازه مک بوک ایر M2 هستند

در حالی که لپ تاپ‌های زیادی وجود ندارد که باریک‌تر از MacBook Air M2 2022 اپل باشند، اما برخی از مدل‌های موجود در بازار تقریباً شبیه به آن هستند. در بین محصولات ویندوزی می‌توان به XPS 13 جدید دل با ضخامت ۱۴ میلی‌متری اشاره کرد. نسخه ۱۳ اینچی سرفیس لپ تاپ ۴ نیز چند دهم میلی‌متر از لپ تاپ دل باریک‌تر است. در آن سمت لپ تاپ Asus ExpertBook B9 اندازه مشابهی داشته و Asus Zenbook S 13 Flip OLED هم ضخامتی نزدیک به ۱۵ میلی‌متر دارد.

بدیهی است که لپ تاپ های ۲ در ۱ مثل سرفیس پرو به خاطر سخت افزار خود باریک‌تر هستند. سرفیس پرو ۸ تنها ۹.۳ میلی‌متر ضخامت دارد، اما وقتی کیبورد Type Cover به آن متصل شود، ۵ میلی‌متر به ضخامت آن اضافه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*