جیلی رادار – Geely RADAR،

جیلی رادار – Geely RADAR؛ پیکاپ برقی خوش ساخت جدید چینی‌ها

جیلی رادار – Geely RADAR، یک پیکاپ برقی جدید از کشور چین است که در سگمنت وانت های دوکابین کامپکت الکتریکی معرفی شده است. در ادامه و برای اولین بار به تمام اطلاعات لو رفته و احتمالات پیرامونِ آن، نگاهی خواهیم داشت.

بعد از شاسی بلندها و سدان‌های برقی، این بار نوبت به پیکاپ‌های EV رسیده است تا چشم بادامی‌های آسیا، این بار هم هنر خود را در یک کلاس شلوغ و رقابتی، به چشم جهان بکشد. جدیدترین وانت دو کابین برقی چینی‌ها، از برند خوش سابقه‌ی جیلی خواهد آمد که در ادامه به تمام زوایای آن نگاهی خواهیم داشت.

معرفی جیلی رادار

جیلی رادار – Geely RADAR،

در ابتدا باید یک حقیقت مهم در مورد نامگذاری این پیکاپ را مرور کنیم. رادار، در اصل نام شرکت تولید کننده‌ی این پیکاپ برقی است و یکی از شرکت‌های زیر مجموعه جیلی محسوب می‌شود. همچنین نام تجاری برند رادار، مخفف شده‌ی کلمات «واضح»، «تنها»، «کشف کردن»، «همراه بودن» و «عاشقانه» است.

جیلی رادار – Geely RADAR - جیلی haoyue

شاسی بلند جیلی Haoyue در تریم مشکی و طلایی با قیمت 20 هزار دلار.

جدیدترین محصول رادار، یک پیکاپ EV است که تا ماه‌های آینده به صورت رسمی رونمایی خواهد شد اما به تازگی در یک اتفاق غافلگیر کننده، شاهد حضور این پیکاپ در خیابان‌های چین بودیم. زمزمه‌های تولید جیلی رادار از اواخر سال 2021 شروع شد و برخی رسانه‌های چینی از تولید یک وانت بر اساس پلتفرم جیلی Haoyue خبر می‌دادند. بنابراین زیاد طول نکشید که رسانه‌های چین به دنبال آن رفتند و اکنون برای اولین بار، موفق شدند تا تصویر آن را در خیابان‌ها شکار کنند.

اطلاعات لو رفته، طراحی ظاهری و مشخصات فنی

جیلی رادار – Geely RADAR،

جیلی رادار، اولین محصول این برند خواهد بود. در اولین تصاویر شکار شده از این EV که فاقد پوشش استتاری یا همان جاسوسی است، می‌توانیم جلو پنجره‌ی یک تکه، دیفیوزر کرومی، رینگ‌های احتمالا 19 اینچی، هدلایت‌های LED و مه شکن‌ها را مشاهده کنیم. این طراحی دقیقا همان چیزی است که قبلا آن را در شاسی بلند جیلی Haoyue دیده بودیم. در ادامه به ریل‌های سقفی و گلگیرهای عریض می‌رسیم که در کنار رکاب‌های آفرودی، ظاهری خودرو را درشت‌تر کرده‌اند.

رقیبان و ابعاد جیلی رادار

جیلی رادار – Geely RADAR،

اکنون زمان آن است که تعریف‌های همیشگی چینی‌ها به صحنه وارد شوند. رسانه‌های چینی، مدام این پیکاپ برقی را با فورد F 150 لایتنینگ و پیکاپ سایبرتراک تسلا مقایسه می‌کردند اما همانطور که از تصاویر پیداست، با یک وانت کامپکت دو کابین طرف خواهیم بود.

جیلی رادار – Geely RADAR،

در همین راستا «اَش سوتکلیف» (Ash Sutcliffe)، مدیر روابط عمومی خارجی برند رادار در یک توییت، مجبور شده است تا ابعاد واقعی این پیکاپ را آشکار کند. گفته می‌شود که ابعاد جیلی رادار شامل 5330 میلی متر طول، 1850 میلی متر عرض، 1800 میلی متر ارتفاع و فاصله محوری آن 3100 میلی متر است. پس می‌توان گفت که با یک تویوتا هایلوکس برقی طرف خواهیم بود.

مشخصات فنی و تاریخ رونمایی از جیلی رادار

جیلی رادار – Geely RADAR،

طبق گزارش‌های لو رفته، می‌دانیم که جیلی رادار بر اساس پلتفرم SEA جیلی و با تکنولوژی هیبرید “Leishen Hi X” به بازار خواهد آمد. البته در مورد استفاده از تکنولوژی‌های هیبریدی در این پیکاپ، هنوز اما و اگرهای زیادی وجود دارد پس بیایید و آن را نادیده بگیریم. همچنین طبق عکس زیر می‌توان گفت که کابین این پیکاپ، شباهت فوق العاده زیادی به کابین جیلی Haoyue دارد. این مورد را می‌توانید از طراحی فریم سیستم تهویه هوا، کنسول وسطی، نمایشگر سیستم مولتی مدیا و طرح روکش درب‌ها، حدس زد.

در پایان باید به زمان معرفی نسخه نهایی اولین همکاری مشترک جیلی و رادار بپردازیم. طبق گزارش رسمی شرکت سازنده، این پیکاپ قرار است در ماه جولای (اواسط تیر)، یعنی فقط چند هفته دیگر به صورت رسمی رونمایی شود و پس از آن، علاقه مندان می‌توانند در صف پیش فروش آن قرار بگیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*