ویرایش یا حذف پیام ها در iOS 16

چگونه نگذاریم مخاطبین ما در iOS 16 پیام ها را ویرایش یا حذف کنند؟

اگر قابلیت ویرایش یا حذف پیام ها در iOS 16 به مذاق شما خوش نمی‌آید، راهی وجود دارد که می‌توانید آن را غیرفعال کنید. اما چگونه؟

اپل از نسل جدید نرم افزارهای خود در کنفرانس WWDC22 رونمایی کرد، اما بی‌شک آی او اس ۱۶ ستاره این رویداد بود. صفحه قفل بازطراحی شده خودش به تنهایی برای صاحبان آیفون جذاب است، اما اپل سورپرایزهای دیگری هم برای کاربرانش در طول قرائت نطق اصلی داشت که در بین آن‌ها، ۲ ویژگی مخصوص اپلیکیشن پیام‌رسان Messages است. اپل در iOS 16 به کاربران اجازه ویرایش یا حذف پیام های آی مسیج را می‌دهد.

این دو قابلیتی هستند که بسیاری از کاربران مدت‌ها منتظرشان بودند. اما شاید برخی با این امکانات جدید مشکل داشته باشند. به طور مثال برخی نمی‌خواهند پیام‌های شخصی که در یک پرونده حقوقی تأثیرگذار است امکان ویرایش یا حذف داشته باشد. خبر خوب اینکه شما می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن امکان ویرایش یا حذف پیام ها در iOS 16

کاربران آیفون می‌توانند در مواقعی که به طور مثال یک پیام اشتباهی را به جای همسرشان برای رئیس خود ارسال می‌کنند، از قابلیت ویرایش یا حذف پیام ها در iOS 16 استفاده کنند. یا اگر در پیام‌هایتان اشتباهات تایپی و املایی فاحشی دارید، این قابلیت بسیار مفیدی برای اصلاح پیام شما است‌. اما نباید از مشکلاتی که این ویژگی به همراه دارد هم غافل شد.

ویرایش یا حذف پیام ها در iOS 16

جنیفر نیلسن از موسسه حقوقی نیلسن در توییت خود می‌گوید بسیاری از افرادی که در میان دعوی حقوقی هستند، ممکن است به عنوان یک سند به پیامک‌های دریافتی نیاز پیدا کنند. نیلسن که در حوزه طلاق و حضانت کودک فعالیت می‌کند، معتقد است که یک پیام متنی می‌تواند روی پرونده‌ها تأثیر به سزایی بگذارد.

البته استفاده از قابلیت حذف و ویرایش آی‌مسیج برای استفاده محدودیت‌هایی نیز دارد. به طور مثال شما فقط ۱۵ دقیقه پس از ارسال فرصت دارید آن را ویرایش یا حذف کنید. وقتی ۱۵ دقیقه تمام شد، فرد ارسال کننده دیگر نمی‌تواند هیچ تغییری روی پیام iMessage ایجاد کند. علاوه بر ابن شما می‌توانید ببینید که چه زمانی یک پیام ویرایش شده است. مشکل اینجاست که نه فرستنده و نه شما امکان دسترسی به تاریخچه پیام‌ها را ندارید؛ بنابراین اگر اسکرین شات نگرفته باشید، پیام اصلی برای همیشه از دست می‌رود.

نکته دیگر این که فقط پیام‌های iMessage که با نشان آبی رنگ و فقط به آیفون‌های دیگر ارسال می‌شود امکان ادیت یا حذف کردن را دارند. این یعنی اس ام اس‌ها چنین امکانی ندارند.

برای غیرفعال کردن قابلیت ویرایش یا حذف پیام ها در iOS 16 شما فقط باید iMessage را غیرفعال کنید. برای این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد اپلیکیشن Settings شوید.
  • به پایین آمده و روی گزینه Messages ضربه بزنید.
  • گزینه کنار iMessage را به حالت غیرفعال دربیاورید.

اکنون تمام دوستان و آشنایان شما فقط از طریق پیام کوتاه SMS با شما در ارتباط خواهند بود و هیچ کسی نمی‌تواند آی مسیج ارسال کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*