بازی Spider-Man 2

هر آنچه از بازی Spider-Man 2 برای PS5 می‌دانیم

بازی Spider-Man 2 یکی از مهم ترین انحصاری های کنسول پلی استیشن 5 به شمار می رود که بسیاری افراد بی صبرانه منتظر انتشار آن هستند. در اینجا به معرفی بیشتر این بازی خواهیم پرداخت.

اسپایدرمن بدون شک یکی از مطرح‌ترین ابرقهرمانان دنیاست و در سراسر دنیا طرفدارانی پروپاقرص دارد. تا به امروز فیلم‌های سینمایی، کامیک‌ها، سریال‌ها و فیلم‌های انیمیشنی و البته بازی‌های ویدیویی متعددی مرتبط با دنیای این شخصیت روانه بازار شده و اکثر آن‌ها به موفقیتی باورنکردنی دست یافته‌اند.

مجموعه اسپایدرمن از زمان کنسول آتاری حضوری فعال بر روی پلتفرم‌های بازی‌های ویدیویی داشته‌اند و با هر نسل تجربه بهتری از گشت و گذار بر فراز نیویورک و مبارزه با ابرشرورها را ارائه داده‌اند. جدیدترین نسخه از مرد عنکبوتی توسط استودیویی بسیار توانا به نام اینسامنیاک گیمز ساخته شد و محبوبیت این کاراکتر دنیای مارول را چند برابر کرد.

Marvel’s Spider-Man از هر لحاظ یک شاهکار بود و خیلی سریع به عنوانی بسیار محبوب نزد منتقدین و گیمرها تبدیل شد. در نتیجه، فروش این بازی سر به فلک کشید؛ به طوری که این عنوان اکنون در شمار یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی کنسول PS4 قرار دارد. بر این اساس طبیعی بود که اینسامنیاک به فکر ساخت نسخه دوم این بازی بیفتد.

همزمان با عرضه کنسول پلی استیشن 5، بسته اضافی مستقلی از این بازی تحت نام Spider-Man: Miles Morales معرفی شد که گیمرها را در نقش اسپایدرمنی جدید با داستان و قابلیت‌های متفاوت با پیتر پارکر قرار می‌داد. اکنون اما زمان پرداختن به نسخه دوم از این بازی است که با جمع‌بندی داستان نسخه اول و بسته‌های اضافی، هر دو کاراکتر را در دنیایی تازه و بر علیه ابر شرورهایی جدید با هم متحد می‌کند.

این بازی سال گذشته با نمایش یک تریلر چند دقیقه‌ای به طور رسمی رونمایی شد. با این حال اطلاعات تکمیلی پیرامون جزئیات آن هنوز توسط اینسامنیاک و سونی منتشر نشده است. به همین جهت در این مقاله سعی داریم به بررسی دقیق همه اطلاعاتی که از بازی Spider-Man 2 در اختیارمان است بپردازیم. با گجت نیوز همراه باشید.

زمان عرضه بازی Spider-Man 2

در حال حاضر نمی‌توان انتظار داشت که بازی اسپایدرمن 2 به این زودی روانه بازار شود. به بیان دیگر، شاید سریع‌ترین زمانی که سونی بتواند دنباله اسپایدرمن را به بازار عرضه کند، انتهای سال 2023 باشد. دلیل این امر پروژه‌های متعددی است که استودیوی سازنده بازی، Insomniac Games، در چند مدت اخیر درگیر آن‌ها بوده است.

بازی Spider-Man 2

بلافاصله پس از عرضه نسخه اول بازی اسپایدرمن و بسته‌های اضافی آن، اینسامنیاک گیمز بسته Miles Morales را در انتهای سال 2020 روانه بازار کرد. همچنین چند ماه بعد نیز دیگر بازی انحصاری این کمپانی، Ratchet and Clank: Rift Apart روانه بازار شد. علاوه بر این، در همین بازه زمانی، سونی از ساخت یک بازی با شخصیت ولورین توسط اینسامنیاک هم خبر داد! طبیعتا این حجم از پروژه‌های متعدد برای یک استودیو بسیار سنگین است. بنابراین تصور عرضه نسخه دوم بازی اسپایدرمن در سال 2022 بیش از حد خوش‌بینانه است. به همین جهت نزدیک‌ترین بازه زمانی برای عرضه آن، پایان سال 2023 به نظر می‌رسد.

پلتفرم

کمی پس از رونمایی رسمی از بازی Spider-Man 2، سونی در وبلاگ رسمی پلی استیشن این بازی را انحصاری PS5 توصیف کرد. به این ترتیب نسخه دوم اسپایدرمن نخستین عنوان انحصاری ساخته شده توسط استودیوهای تحت مالکیت سونی خواهد بود که بر روی PS4 عرضه نمی‌شود.

همچنین کمی بعد نیز رایان اشنایدر، مدیر پروژه اسپایدرمن در اینسامنیاک گیمز نسخه دوم بازی را یک عنوان تک نفره و انحصاری PS5 دانست که در سال 2023 روانه بازار خواهد شد.بنابراین اگر به فکر تجربه بازی‌های انحصاری سونی بر روی کنسول پلی استیشن خود هستید و هنوز PS5 را خریداری نکرده‌اید، شاید زمان آن رسیده که برای این کار برنامه‌ریزی کنید! چرا که اسپایدرمن 2 احتمالا آغازگر روند عرضه بازی‌های انحصاری سونی تنها بر روی پلی استیشن 5 خواهد بود.

بازی اسپایدرمن 2

از طرف دیگر PC نیز به پلتفرم مورد علاقه سونی در سال‌های اخیر تبدیل شده است؛ به طوری که شاهد عرضه برخی انحصاری‌های مهم این کمپانی نظیر Horizon Zero Dawn، Days Gone، گاد آف وار و حتی نسخه اول اسپایدرمن و مایلز مورالس بر روی آن بوده‌ایم. با این حال، معمولا میان عرضه بازی‌های سونی بر روی PS5 و PC فاصله‌ای چند ساله وجود دارد. بنابراین تقریبا می‌توان مطمئن بود که بازی Spider-Man 2 تنها بر روی پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد.

داستان بازی Spider-Man 2

علیرغم اینکه تریلر نمایش داده شده از بازی کوتاه بود، اما اطلاعات نسبتا کاملی را از جزئیات بیشتر خط داستانی بازی در اختیارمان قرار داد.

به عقیده بسیاری از علاقمندان به کامیک‌های اسپایدرمن، ابرشرور اصلی در بازی که در نقش دشمن اصلی پیتر و مایلز ایفای نقش خواهد کرد، کریون شکارچی (Kraven the Hunter) است. او یک شکارچی روسی است که برای نشان دادن اینکه قدرتمندتر از اسپایدرمن است، تصمیم به شکار او می‌گیرد! البته تنها چیزی که از شخصیت منفی بازی موجود است، صدایی است که در تریلر پخش می‌شود. بر این اساس، هویت شخصیت منفی داستان بازی Spider-Man 2 تنها در حد حدس و گمان است.

از سوی دیگر، همان طور که در ابتدای این متن اشاره شد، به نظر می‌رسد پیتر و مایلز در این بازی در کنار یکدیگر به ماجراجویی در این نسخه مشغول خواهند بود. پیتر با گجت‌های متنوعی که در اختیارش قرار گرفته و مایلز با استفاده از توانایی‌های منحصربفردش نظیر تار سمی در این نسخه حضور خواهند داشت.

اسپایدرمن 2

در این میان، ونوم نیز به عنوان یکی دیگر از شخصیت‌های منفی در بازی حضور خواهد داشت و احتمالا در کنار دو مرد عنکبوتی بازی، با کریون نیز به مبارزه خواهد پرداخت!

همچنین برخی شایعات موجود در خصوص بازی نیز به گسترش نقشه بازی فراتر از نیویورک که خاستگاه اسپایدرمن است، اشاره دارند. با این حال این احتمال کمی بعید به نظر می‌رسد.

در بخش صداگذاری، یوری لوونتال و جادجی جتر، صداپیشگاه پیتر و مایلز در نسخه اول بار دیگر برای بازی Spider-Man 2 باز خواهند گشت و صداگذاری ونوم هم بر عهده تونی تاد، بازیگر فیلم سینمایی کندی من خواهد بود.

گیم پلی

همانگونه که اشاره شد، تمام اطلاعات ما پیرامون نسخه دوم اسپایدرمن بر اساس یک تریلر سینماتیک از این بازی شکل گرفته است. بنابراین هیچ یک از اطلاعات موجود در خصوص گیم پلی بازی رسمی نیستند. با این وجود، بر اساس آنچه از این تریلر بر می‌آید، گیم پلی بازی همچنان مشابه با نسخه اول بوده و بر اساس پایه‌های این بازی شکل خواهد گرفت. به این ترتیب، پرواز بر فراز دنیای وسیع، پرجزئیات و جهان باز نیویورک، سرعت بالای جابجایی در محیط، مبارزات دقیق و زمان‌مند و البته ماموریت‌های انتخابی و آیتم‌های مختلفی که باید توسط گیمر جمع‌آوری شوند، مهم‌ترین المان‌های نسخه دوم را شکل خواهند داد.

با این حال، چیزی که گیم پلی اسپایدرمن 2 را با نسخه اول متفاوت می‌کند، حضور هر دو شخصیت پیتر و مایلز در بازی است که می‌تواند تاثیر فراوانی در پیشرفت آن داشته باشد. نخستین احتمال در این خصوص، امکان انتخاب هر یک از این دو کاراکتر برای انجام ماموریت‌های بازی است. بر این اساس ممکن است گیمرها بتوانند شخصیت مورد نظر خود را پیش از آغاز هر یک از ماموریت‌های اصلی بازی انتخاب کنند و یا قادر باشند در هر نقطه از بازی، اسپایدرمن انتخابی خود را تغییر دهند.

بازی Spider-Man 2

در این میان البته ممکن است ماموریت‌هایی از بازی هم وجود داشته باشند که گیمر را مجبور به انتخاب یکی از دو کاراکتر کنند. با این حال، همین حق انتخاب نیز در مقایسه با نسخه اول پیشرفت بزرگی به شمار می‌رود.

علاوه بر این، صرف نظر از اینکه کدام مرد عنکبوتی را انتخاب می‌کنید، به نظر می‌رسد در برخی ماموریت‌های بازی نیاز به همکاری هر دو شخصیت بازی خواهد بود. این قابلیت نیز می‌تواند سطح جدیدی از پویایی را به بازی آورده و موقعیت‌های خلاقانه‌ای را در مبارزات یا حل پازل‌های مختلف بازی ایفا کند.

طبیعتا مبارزات دونفره بخش مهمی از بازی را تشکیل خواهند داد. با این حال، الهام گرفتن از یکی دیگر از برترین بازی‌های اقتباس شده از کامیک بوک‌ها، یعنی آرکهام نایت نیز می‌تواند پتانسیل بسیار بالایی برای نسخه دوم Spider-Man ایجاد کند. در برخی مبارزات این بازی، کمبوها توسط بتمن آغاز می‌شدند؛ اما گیمر این انتخاب را داشت که در میانه نبرد، شخصیت اصلی بازی را تغییر داده و کمبو را با رابین یا نایت وینگ ادامه دهد.

همچنین به نظر می‌رسد هر دو شخصیت اسپایدرمن در این نسخه قادر خواهند بود ضمن به تن داشتن یک لباس خاص، از قدرت‌های مخصوص لباسی دیگر استفاده کنند! به این ترتیب یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های علاقمندان به نسخه اول رفع خواهد شد و گیمرها می‌توانند لباس مورد علاقه خود را به تن کنند؛ بدون اینکه نگران محدود شدن قابلیت‌هایشان باشند. همچنین، گجت‌های جدید و قدرت‌های خلاقانه‌تر مربوط به مایلز نیز از دیگر مواردی هستند که احتمالا در نسخه دوم شاهدشان خواهیم بود.

مالتی پلیر

اگر فرض حضور همزمان دو شخصیت اسپایدرمن در نسخه دوم را صحیح بدانیم، امکانی هرچند کوچک وجود خواهد داشت که شاهد بخش مالتی پلیر در بازی Spider-Man 2 باشیم! البته اکثر علاقمندان معتقدند نبود بخش چندنفره بسیار بهتر از بودن آن در بازی است و ترجیح می‌دهند بازی را به صورت تک نفره تجربه کنند. با این وجود نمی‌توان با قاطعیت عدم حضور این بخش را منتفی دانست!

در صورتی که سازندگان بازی تصمیم به تعبیه مد مالتی پلیر در بازی داشته باشند، بهترین ایده برای انجام این کار، همکاری با یکی از دوستان به منظور انجام فعالیت‌هایی نظیر حمله به مخفیگاه تبهکاران یا انجام ماموریت‌های جانبی است.

پیش‌خرید بازی Spider-Man 2

تا زمان عرضه بازی در سال 2023 زمان بسیار زیادی باقی مانده است. بنابراین از هم اکنون نمی‌توان اقدام به پیش‌خرید بازی کرد. البته می‌توان مطمئن بود که بازی در نسخه‌های مختلف با آیتم‌ها و طبیعتا قیمت‌های مختلف روانه بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*