معبد باستانی

کشف یک اتاقک اسرارآمیز، زیر معبدی باستانی در پرو

باستان‌شناسان که در سال 2012 موفق به کشف یک اتاقک اسرارآمیز در زیر یک معبد باستانی در پرو شده بودند، اکنون پس از یک دهه توانستند آن را برای اولین بار بررسی کنند.

گروهی از باستان‌شناسان که در سال 2012 میلادی موفق شدند در زیر یک معبد باستانی در منطقه Chavín de Huántar پرو یک اتاقک اسرارآمیز را کشف کنند، اکنون پس از گذشت 10 سال توانستند وارد این اتاقک کوچک شده و آن را مورد بررسی قرار دهند. گفتنی است باستان‌شناسان در سال 2019 نیز سعی کردند تا وارد این اتاقک شوند که به دلیل باریک بودن فرصت آن فراهم نشد و تصمیم گرفتند درون آن را از طریق یک دوربین رباتیک مورد برسی قرار دهند.

کشف اتاقک اسرارآمیز در زیر یک معبد باستانی

معبد باستانی

در همین راستا به تازگی جان ریک، باستان‌شناس دانشگاه استنفورد و مدیر تحقیقات باستان‌شناسی این منطقه توانست با عبور از دهانه باریک وارد این اتاقک اسراسرآمیز شود. گفتنی است طول این اتاق به 2 متر و عرض آن نیز به 1.5 متر می‌رسد.

این باستان‌شناس به همراه تیمش در مرکز این اتاقک اسرارآمیز یک کاسه سنگی 18 کیلوگرمی با ارتفاع 25 سانتی‌متر را کشف کردند که از طراحی منحصربه‌فردی بهره می‌برد. طبق اعلام باستان‌شناسان طراحی این اتاقک و کاسه درون آن با تمام سازه‌های کشف شده در این منطقه تفاوت دارد.

معبد باستانی

جان ریک که وظیفه بررسی این اتاقک را بر عهده گرفته اعلام کرد بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد قدمت این اتاقک اسرارآمیز حدود 3 هزار سال و حتی قدیمی‌تر است. وی افزود البته به کمک مواد رادیوکربن می‌توان قدمت این اتاقک و کاسه درون آن را به شکل دقیق محاسبه کرد که البته حدود 6 ماه به طول خواهد انجامید.

گفتنی است منطقه باستان‌شناسی Chavín de Huántar که به عنوان مهد تمدن Chavín شناخته می‌شود به یکی از تمدن‌های باستانی آمریکای جنوبی تعلق دارد. این تمدن‌های باستانی قبل از امپراتوری اینکا و در سال‌های 900 تا 200 سال قبل از میلاد مسیح در این منطقه سکونت داشتند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. با سلام . از مدیریت ودیگر دست اندر کاران بابت اخبار باستانی ممنون