کنترل اشیا با ذهن

کنترل اشیا با ذهن دیگر یک رویا نیست

گروهی از دانشمندان چینی موفق شده‌اند رویای کنترل اشیا با ذهن از راه دور را عملی سازند، اما این که ساز و کار آن چیست را در ادامه می‌خوانیم.

احتمالا در فیلم‌های سینمایی علمی-تخیلی دیده‌اید که برخی از افراد قدرت این را دارند که اشیا را تنها با قدرت ذهن خود جابه‌جا کنند. یا این که ممکن است گاهی اوقات از فرط خستگی نتوانید برای برداشتن چیزی از جایتان بلند شوید و اینجاست که آرزو می‌کنید ای کاش می‌توانستم تنها با یک اشاره‌ی ذهن آن وسیله را تکان دهم.

کنترل اشیا با ذهن از راه دور

در تحقیقات جدید دانشمندان چینی، آنها موفق شده‌اند ایده حرکت و کنترل اشیا با ذهن انسان را تا حدودی عملی کنند و نام تکنیک آنها برای این کار «فراسطح» است. سه دانشمند چینی که در این تحقیقات جالب توجه شرکت داشته‌اند عبارتند از: پروفسور شائوبو کو (سرپرست گروه)، جیافو وانگ از دانشگاه مهندسی نیروی هوایی و پروفسور چنگ وی کو از دانشگاه ملی سنگاپور.

تیم تحقیق روی کنترل اشیا با استفاده از ذهن مقاله‌ای را تحت عنوان فراسطح با قابلیت کنترل از راه دور اشیا از طریق امواج مغزی منتشر کرده‌اند. این گروه از دانشمندان برای این که بتوانند کنترل اشیا را توسط ذهن عملی سازند، امواج مغزی را به صورت بی‌سیم و به کمک فناوری بلوتوث به یک دستگاه کنترلر انتقال دادند.

کنترل اشیاء با ذهن

آنها قصد داشتند از امواج مغزی فرد استفاده کنند تا از طریق آنها بتوانند واکنش‌های الکترومغناطیسی فراسطح‌های قابل برنامه‌ریزی را کنترل کنند و در پایان آزمایش‌های خود نشان دادند که فرد می‌تواند با کمک ذهن خود الگوی پراکندگی امواج الکترومغناطیسی را کنترل نماید.

یکی از مباحث مهمی که امروزه در بسیاری از حوزه‌ها مورد توجه قرار گرفته، بحث فرامواد است که آن هم به علت ویژگی‌های فیزیکی غیر عادی است که این فرامواد دارند. این مواد به پژوهشگران این اجازه را می‌دهند که از طریق ایده طراحی مواد مصنوعی و فعال‌سازی مواد کاربردی پیشرفته با یکدیگر در تماس باشند. خوشبختانه فراسطح به نوعی همتای دو بعدی فراماده است و از نظر قابلیت‌های دستکاری امواج الکترومغناطیسی اختیار زیادی در کنترل برخی موارد به دانشمندان می‌دهد.

کنترل اشیا از طریق ذهن محقق شده است

به گفته دانشمندان حاضر در این تحقیق فراسطوحی که قابلیت برنامه‌ریزی شدن دارند به محض دریافت برنامه خود می‌توانند چندین کارکرد مختلف داشته باشند و حتی از سنسورها و نرم افزارهای از پیش آماده بهره بگیرند. سوئیچ‌های این فراسطوح عمدتا از طریق کنترل‌های دستی انجام می‌‌گیرد. خوشبختانه امروزه می‌توان با این دستاورد بزرگ از آنها به صورت از راه دور، بی‌سیم و آنی استفاده کرد.

کنترل اشیاء با ذهن

محققان چینی این پژوهش بیان داشته‌اند که امواج مغزی انسان می‌توانند به صورت مستقیم خروجی این سطوح را کنترل کنند و این باعث می‌شود تا نرخ کنترل و سوئیچ بهتری داشته باشند. فناوری که دانشمندان چینی به آن دست یافته‌اند، هنوز جای پیشرفت دارد و باید روی آن کار شود تا بهینه‌تر از هر زمانی عمل کند.

دانشمندان همچنین امیدوار هستند که بتوانند روزی این تکنولوژی پیشرفته و جدید را با الگوریتم‌های هوشمند ترکیب کنند و باعث ارتقای آن شوند. این دسته از محققان بر این باورند که این روش می‌تواند در سایر کارکردهای مرتبط با فراسطح مورد استفاده قرار بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. وااااااااااییییی
    تله کینزی !!!!
    همین حالا هستند افرادی که توسط تلکینزی قاشق رو خم و اشیا رو تکون میدن ، به عیییییین از نزدیک دیدم …
    این چیزا زاتیه
    نمیتونی دیگه چرا توسط علم مسخخخخخخره مجازیت میخای پول بزنی به جیب اسسسسسسسسکلای ماسونی