استیشن واگن بی ام و M3 Touring مدل 2023

بی ام و M3 Touring با سرعت 280 کیلومتر بر ساعت، سریع‌ترین استیشن واگن جهان است + ویدیو

بی ام و M3 Touring یک استیشن واگن اسپرت است که با حداکثر سرعت 280 کیلومتر بر ساعتی خود، لقب سریع‌ترین این سگمنت را به خود اختصاص می‌دهد.

بی ام و سری 3 همیشه جای خاصی در قلب جوانان عشق سرعت داشته است و M3 هم دقیقا مانند ریختن بنزین بر روی آتش عمل می‌کند. حالا باواریایی‌ها اینجا هستند تا با ارائه‌ یک نسخه‌ی استیشن واگن برای M3، سلیقه‌های بیشتری را پوشش دهند. در ادامه به مشخصات فنی، قیمت و طراحی ظاهری بی ام و M3 Touring خواهیم پرداخت اما قبل از هرچیزی، با ما همراه باشید تا با یک ویدیو جذاب، عملکرد این تورینگ را بهتر بشناسیم.

معرفی بی ام و M3 Touring

این خودرو، اولین استیشن واگن M3 خواهد بود پس انتظار می‌رود که از محبوبیت به شدت بالایی برخوردار باشد. نسخه‌های استیشن واگن خودروهای آلمانی برخلاف رقیبان فرانسوی و سوئدی مثل ولوو، همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌اند و صرفا به یک خودرو خانوادگی، محدود نمی‌شدند.

طراحی ظاهری و ابعاد

استیشن واگن بی ام و M3 Touring مدل 2023

استیشن واگن اسپرت M3 دقیقا بر اساس نسخه‌ی سدان M3 یا دقیق‌تر بگوییم، سدان M3 Competetion نسل G80 (مدل‌های 2020 به بعد) طراحی شده است. اصلی‌ترین ویژگی این نسل که خود را از دیگر باوارایی‌ها متمایز می‌کند، به جلو پنجره‌ی متفاوت آن مربوط می‌شود. در عکس زیر، به وضوح می‌توانید تفاوت G80 و F80 (مدل‌های 2014 تا 2018) را درک کنید.

استیشن واگن بی ام و M3 Touring مدل 2023

پس جلو پنجره‌ی بی ام و M3 Touring با سدان M3، هیچ تفاوتی ندارد. البته طراحان با کمی تغییر در رینگ‌های 20 اینچی در محور عقب و 19 اینچی در محور جلو، توانسته‌اند تا ظاهر تکراری آن را از بین ببرند و با اضافه کردن کالیپرهای ترمز قرمز رنگ، بر جنبه‌ی اسپرت بودنِ آن، تاکید بیشتری داشته باشند.

استیشن واگن بی ام و M3 Touring مدل 2023

اما زمانی که به قسمت عقبی می‌رسیم، همه چیز جدید می‌شود. جدا از طراحی استیشن واگنی، در این قسمت می‌توانید دیفیوزر کاملا جدید را ببینید که سیستم اگزوز 4 کاناله‌ی فعالِ تمام استیل را در خود جای داده است.

استیشن واگن بی ام و M3 Touring مدل 2023

همچنین این اگزوزها با رنگ مشکی طراحی شده‌اند تا نمای عقب بی ام و M3 Touring را کمی یک دست‌تر کنند. در ادامه به اسپویلر سقفی می‌رسیم که این قطعه، ام 3 تورینگ را از یک خودرو خانوادگی کسل کننده به یک هیولای خشمگینِ مناسب شب گردی تبدیل می‌کند. به نظر شما اگر این قطعه نبود، آیا خریداران برای خرید این خودرو تمایلی داشتند؟ البته هنوز می‌توانید ریل‌های سقفی را داشته باشید تا در مواقع لازم، از آن‌ها استفاده کنید.

استیشن واگن بی ام و M3 Touring مدل 2023

در انتهای این بخش به ابعاد بی ام و M3 Touring می‌رسیم که شامل 4794 میلی متر طول، 1903 میلی متر عرض و 1436 میلی متر ارتفاع می‌شود. البته فاصله محوری، تغییری نکرده است و همچنان 2857 میلی متری باقی مانده اما این نسخه نسبت به سدان M3 تقریبا 85 میلی متر درازتر، 76 میلی متر عریض تر است و تقریبا 4 میلی متر به سطح زمین، نزدیک‌تر شده.

طراحی کابین با صندلی‌های اسپرت فیبر کربنی

استیشن واگن بی ام و M3 Touring مدل 2023

زیاد هیجان زده نشوید زیرا صندلی‌های اسپرت فیبر کربنی، به صورت آپشنال هستند اما باقی اجزای این کابین، واقعا به تنهایی پتانسیل این را دارند تا شما را دیوانه کنند. این صندلی‌های ریسینگ CFRP هر کدام به تنهایی 12 کیلوگرم وزن دارند.

استیشن واگن بی ام و M3 Touring مدل 2023

در همان ابتدای کار با نمایشگر دوال اسکرین طرف هستیم که ابعاد آن تقریبا به 28 اینچ می‌رسد؛ یعنی یک صفحه نمایش دیجیتالِ پشت آمپری با ابعاد 12.3 اینچ و یک نمایشگر 14.9 اینچی برای سیستم مولتی مدیا. همچنین باید بدانید که بی ام و M3 Touring به آخرین نسخه از سیستم عامل iDrive 8 مجهز شده است و در کنار سرویس‌هایی مثل اپل کارپلی و اندروید اتو، تمام نیازهای خریداران را برطرف خواهد کرد.

استیشن واگن بی ام و M3 Touring مدل 2023

متاسفانه کمی‌ این طرف‌تر، منتظر یک فرمان اسپرت و D شکل بودیم که طراحان بی ام و با یک فرمان گرد و خسته کننده، ما را ناامید کردند. تریم اصلی کابین هم از رنگ مشکی و قرمز تشکیل شده است تا هیجان را به اوج خود برساند اما اگر ترجیح می‌دهید تا فضای کابین خودرو شما، کمی خشن‌تر و دارک باشد، باید به سراغ تریم تمام مشکی بروید؛ البته صندلی‌های اسپرت فیبر کربنی تمام مشکی هم در این نسخه همراه شما خواهند بود؛ البته باز هم به صورت آپشنال!

استیشن واگن بی ام و M3 Touring مدل 2023

دیگر اجزای دیگر کابین هم دقیقا به مانند سدان M3 هستند اما صندلی‌های عقب این نسخه، با زاویه 40 / 60 خم می‌شوند تا دسترسی راحت‌تری به صندوق عقب داشته باشید.

در همین راستا بد نیست بدانید که شیشه‌ی درب صندوق عقب می‌تواند به صورت کاملا مجزا هم باز شود. همچنین شما می‌توانید با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، یک فضای 1500 لیتری را داشته باشید.

مشخصات فنی، قیمت بی ام و M3 Touring، دیگر رقیبان و ثبت رکورد بهترین استیشن واگن در پیست جهنم سبز

استیشن واگن بی ام و M3 Touring مدل 2023

بهترین قسمت کار را در انتهای مطلب قرار دادیم تا به عنوان یک حسن ختام زیبا باشد. استیشن واگن‌های معمولی، اکثرا با پیشرانه‌های ضعیف اما بادوام به بازار می‌آیند تا رفیق جیب خانواه‌ها باشند. خبر خوب یا بد این است که بی ام و M3 Touring، اصلا از چنین ویژگی‌هایی برخوردار نیست.

استیشن واگن بی ام و M3 Touring مدل 2023

این نسخه نسبت به M3 Competition تقریبا 90 کیلوگرم سنگین‌تر شده و اکنون وزن آن به 1815 کیلوگرم می‌رسد. در زیر کاپوت این نسخه، تقریبا با همان پیشرانه‌ی 6 سیلندر خطی 3 لیتری تویین توربو شارژی طرف هستیم که در M3 کامپتیشن هم حضور داشت. این پیشرانه می‌تواند 510 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور را به هر چهار چرخ بی ام و M3 Touring بفرستد و فقط در کمتر از 3.5 ثانیه، سرعت این استیشن واگن اسپرت را به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

استیشن واگن بی ام و M3 Touring مدل 2023

همچنین این پیشرانه به یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته‌ی دو کلاچه متصل است که می‌تواند 3 حالت رانندگی مختلف را در اختیار راننده قرار دهد. البته همین اعداد را در M3 Competition هم دیده بودیم اما نهایت سرعت تورینگ به 280 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که این فاکتور در ام 3 کامپتیشن، به 255 کیلومتر بر ساعت محدود شده بود. این موضوع بی علت نیست چرا که ترمزهای کربن سرامیکی در بی ام و M3 Touring، خیال راننده را از سرعت‌های بالا راحت می‌کنند. به علاوه لاستیک‌های میشلن هم اینجا هستند تا حداکثر لذت سواری را خلق کنند.

استیشن واگن بی ام و M3 Touring مدل 2023

در ادامه به سیستم تعلیق تطبیقی می‌رسیم که با سیستم کنترل کشش GT3 ترکیب شده است. این سیستم کنترل کشش، مخصوص به نسخه‌های ریسینگ BMW است که با اصلاحات Eco، به بی ام و M3 Touring آورده شده. این سیستم که اکنون “MTC” یا همان «سیستم کنترل کشش M» نام دارد می‌تواند در حالت رانندگی 2WD، در 10 موقعیت مختلف تنظیم شود. فرقی ندارد که خواهان یک رانندگی خشن و اسپرت باشید یا فقط قصد دارید تا با استیشن واگن جذاب خود، گشتی در شهر بزنید؛ سیستم MTC همیشه در کنار شما خواهد بود

استیشن واگن بی ام و M3 Touring مدل 2023

به علاوه شاسی این نسخه کاملا بر اساس خودروهای استیشن واگن طراحی شده است و امتحان خود را هم در خیابان‌های شهر و هم در پیست نوربرگ رینگ پس داده است. همچنین بی ام و M3 Touring توانسته است تا رکورد سریع‌ترین استیشن واگن جهان در «جهنم سبز» یا همان پیست نوربرگ رینگ را با ثبت زمان 7:35:06  به نام خود ثبت کند. این رکورد تا پیش از بی ام و M3 Touring، به مرسدس بنز AMG E63 S استیشن واگن تعلق داشت.

استیشن واگن بی ام و M3 Touring مدل 2023

اکنون به تجهیزات ایمنی می‌رسیم که شامل سیستم اخطار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی با هد آپ دیسپلی، هشدار خروج از خط و سیستم دستیار پارک هوشمند می‌شوند. همچنین خریداران می‌توانند تجهیزات دیگری مثل دستیار کنترل باقی ماندن بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی فوق پیشرفته را هم به صورت آپشنال داشته باشند.

استیشن واگن بی ام و M3 Touring مدل 2023

در پایان باید به قیمت به بی ام و M3 Touring اشاره کنیم که متاسفانه تا به این لحظه، فعلا هیچ اطلاعاتی راجع به آن منتشر نشده است. اما اگر مشخصات فنی این خودرو را در کنار رقیبان آن یعنی استیشن واگن‌هایی مثل آئودی RS4 و مرسدس بنز C36 قرار دهیم، می‌توان گفت که بازه قیمت 77 تا 80 هزار دلار، منطقی‌ترین قیمتی خواهد بود که شرکت BMW می‌تواند برای استیشن واگن اسپرت جدید خود در نظر بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*