ایلان ماسک ارز دیجیتال

این اسناد، عدم حمایت ایلان ماسک از ارزهای دیجیتال را ثابت می‌کنند

ایلان ماسک اخیراً در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هرگز مردم را به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال تشویق نکرده است. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به برخی از توییت‌های وی تا خودتان راجع به این ادعا قضاوت کنید.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا موتورز، که سال گذشته خود را به عنوان پدر دوج – Dogefather معرفی کرد، در مصاحبه‌ای که اخیراً داشته صراحتاً اعلام کرده که هرگز مردم را به سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال تشویق و دعوت نکرده است. همانطور که می‌دانید ماسک بسیار در زمینه ارزهای دیجیتال، علی الخصوص ارز دوج کوین، فعال و پرحاشیه بوده، بنابراین این ادعای وی باعث گمراهی و سردرگمی خیلی‌ها شده است.

ثروتمندترین مرد جهان در یک گفتگوی ویدیویی با مجمع اقتصادی قطر شرکت بلومبرگ در روز سه‌شنبه، از آن دیدگاه خوش‌بینانه همیشگی خودش راجع به ارزهای دیجیتال فاصله گرفت. اقدامی که با توجه به ریزش اخیر بازار خیلی بجا به نظر می‌رسد. وی حتی گفت برای حسن نیتش به کسانی که وضعیت مالی مناسبی ندارند، فقط از رمزارز دوج کوین حمایت می‌کند.

ایلان ماسک در صحبت‌هایش راجع به ارزهای دیجیتال گفت:

من هرگز نگفتم که مردم باید در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. من خودم به شخصه و همچنین در شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس یک مقدار بیت کوین خریداری کرده‌ایم، اما درصد کمی از کل دارایی نقدی ما را شامل می‌شود. من خودم بر آن هستم که شخصاً از رمزارز دوج کوین حمایت کنم، چون خیلی از افرادی که وضعیت مالی مناسبی ندارند را می‌شناسم که من را به خرید و حمایت از دوج کوین تشویق کرده‌اند؛ بنابراین من خواسته این افراد را اجرا می‌کنم و منظورم فقط افرادی‌ست که در کارخانه اسپیس ایکس و تسلا موتورز کار می‌کنند.

همه این گفته‌ها به کنار، اما ایلان ماسک به عنوان یک کاربر فعال شبکه اجتماعی توییتر، از این مسئله آگاه است که حتی اگر خودش هم نخواهد می‌تواند حجم انبوهی از مردم را به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال تشویق کند و اصلاً نیازی به بیان صریح این امر ندارد.

با نکته فوق موافق نیستید؟ در ادامه نگاهی بیاندازید به یک سری از توییت‌هایی که ایلان ماسک در صفحه شخصی خودش منتشر کرده و سپس خودتان قضاوت کنید. تا انتهای این پست با گجت نیوز همراه باشید.

یک امر اجتناب‌ناپذیر است

ایلان ماسک ارز دیجیتال

اگرچه ایلان ماسک قبلاً عنوان کرده بود که به شوخی از دوج کوین، که زمانی آن را ارز دیجیتال مورد علاقه‌اش نامید، حمایت می‌کند، اما صادقانه بگوییم تشخیص اینکه این میلیاردر دارد شوخی می‌کند یا خیر بسیار سخت است. به هر حال داریم راجع به مردی صحبت می‌کنیم که برای اظهار نظرش در مورد جدی‌ترین مسائل، مانند خرید شبکه اجتماعی توییتر یا برنامه‌هایش برای خصوصی‌سازی شرکت تسلا موتورز، از میم‌های اینترنتی استفاده می‌کند!

همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید، هنگامی که ماسک در ژوئن سال 2020 میم فوق را درباره سبقت گرفتن دوج کوین از سیستم مالی جهانی توییت کرد، در آن زمان باعث شد تا ارزش این رمزارز بیش از چهارده درصد افزایش داشته باشد. در توییت فوق به صورت میم اشاره شده که سبقت گرفتن دوج کوین از سیستم مالی جهانی امری حتمی الوقوع است.

یک کلمه: دوج

چند ماه پس از توییت قبلی، ایلان ماسک بار دیگر در توییتر خود به حمایت از دوج کوین پرداخت و این بار به معنای واقعی کلمه با یک کلمه حمایت کرد. همانطور که در تصویر می‌بینید وی نوشت:« یک کلمه: دوج». علاوه بر این، او بیوگرافی حساب توییتر خود را تغییر داد و در آن خود را مدیرعامل سابق دوج کوین خطاب کرد و تیکه‌ای سنگین به بیت کوین انداخت و این رمزارز را مزخرف نامید!

این توییت ماسک در تاریخ 20 دسامبر 2020 منتشر شده بود که باعث شد در آن زمان ارزش دوج کوین بیش از بیست درصد افزایش داشته باشد.

حالا که فکر می‌کنم، اجتناب ناپذیر بود

ایلان ماسک ارز دیجیتال

ظاهراً لجبازی ایلان ماسک با بیت کوین عمر بسیار کوتاهی داشت. وی تنها پس از گذشت یک ماه از مرخزف خطاب کردن بزرگ‌ترین رمزارز، ماسک bitcoin# را به بیوگرافی توییتر خود اضافه کرد که باعث ارزش بیت کوین با افزایش بیست درصدی همراه شود. هرچند در آن زمان ماسک جزئیات زیادی از این اقدام خود ارائه نکرد اما توییتی را منتشر کرد که در آن نوشتت:« حالا که فکرش رو می‌کنم، اجتناب ناپذیر بود». برخی‌ها بر این باور بودند که این توییت وی راجع به بیت کوین بوده است.

دو روز بعد از انتشار این توییت، در تاریخ 31 ژانویه 2021، مدیرعامل و مهندس ارشد شرکت تسلا موتورز در یک گفتگوی کلاب هاوس عنوان کرد که او یکی از حامیان بیت کوین بوده و در واقع از اینکه هشت سال پیش بیت کوین نخریده بسیار پشیمان بوده و اینکه دیگر خیلی دیر به این دنیا ورود کرده است. طبق گزارش CNBC، ایلان ماسک در این گفتگو عنوان کرد:« هم‌اکنون فکر می‌کنم که بیت کوین چیز خوبی بوده و من یکی از حامیان آن هستم؛ من فکر می‌کنم که بیت کوین واقعاً در آستانه پذیرش گسترده توسط افرادی که دارای سیستم مادی سنتی و عادی هستند قرار دارد».

زین پس می‌توانید با بیت کوین تسلا بخرید

در ماه مارس سال 2021، ایلان ماسک بزرگ‌ترین حمایت و اثبات اعتمادش به ارزهای دیجیتال را نشان داد. او در توییت فوق اعلام کرد که زین پس مشتریان می‌توانند محصولات شرکت تسلا موتورز را با استفاده از بیت کوین خریداری کنند. وی همچنین اعلام کرد که بیت کوین‌هایی که از مشتریان به عنوان روش پرداخت دریافتند می‌کنند، بیت کوین باقی خواهند ماند و به دیگر رمزارزهای مرسوم تبدیل نخواهند شد.

اسپیس ایکس قصد دارد یک دوج کوین واقعی را در ماه واقعی قرار دهد

ایلان ماسک ارز دیجیتال

توییت‌های ایلان ماسک به یک عامل قوی برای تغییر در ارزش ارزهای دیجیتال تبدیل شده بود و در آپریل سال 2021 نیز وی سه توییت خوب راجع به دوج کوین منتشر کرد. در روز دروغ اول آوریل، او گفت که اسپیس ایکس، شرکت تولیدکننده محصولات صنایع هوافضایی او، قصد دارد یک دوج کوین واقعی را در ماه واقعی قرار دهد.

چندی بعد در تاریخ 8 می، ماسک در برنامه Saturday Night Live ظاهر می‌شود و خودش را پدر دوج خطاب کرده و از پیوند جدانشدنی‌اش با دوج کوین صحبت می‌کند.

ارزهای دیجیتال آینده‌دار هستند، اما لطفاً با احتیاط سرمایه‌گذاری کنید!

هر چند وقت یک‌بار به نظر می‌رسید که ماسک کمی از حاشیه‌ها دور می‌شد و به اینکه چگونه سخنانش بر دیگران تأثیر می‌گذارد فکر می‌کرد. در تاریخ 7 می، در انتظار اولین حضور خود در برنامه Saturday Night Live، ماسک یکی از این موقعیت‌ها را تجربه کرد.

همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید، ماسک در توییتر خود نوشت:« ارزهای دیجیتال آینده‌دار هستند، اما لطفاً با احتیاط سرمایه‌گذاری کنید!» وی در این توییت، مصاحبه خودش با TMZ که ماه فوریه سال 2021 راجع به ارزهای دیجیتال انجام داده بود را لینک کرد. در این مصاحبه ماسک اشاره کرد که اصلاً عاقلانه نیست که مردم خیلی سنگین روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. وی گفت که نباید از پس‌اندازهای زندگی در جهت سرمایه‌گذاری رو رمزارزها استفاده کرد. شما می‌توانید این مصاحبه را به صورت کامل در یوتیوب تماشا کنید.

در ادامه صحبت‌هایش کمی پیچیده‌تر شده بود. وی در ادامه گقت:« اما اگر دوست دارید معاملات پر ریسک داشته باشید و بهتون خوش بگذره، احتمال بسیار خوبی وجود داره که ارزهای دیجیتال ارز آینده سیاره زمین باشند، اما کدوم یکی‌شون؟ شاید چندتاشون اما فعلاً فقط می‌تونیم راجع بهش حدس بزنیم!»

اولین میم فضا… پیش به سوی مـــــاه!!

ایلان ماسک ارز دیجیتال

با وجود اینکه همه انتظار دارند ایلان ماسک برای ارزهای دیجیتال به عنوان آینده‌ای که جهان باید به آن باور داشته باشد بازار گرمی کند، اما Saturday Night Live وی دوج کوین را حقه بازی یا دغلکاری خطاب کرد. ارزش دوج کوین در طول حضور ایلان ماسک در آن برنامه بیش از سی درصد با کاهش رو به رو شده بود.

اما ثروتمندترین مرد جهان هیچگاه طرفداران خود را ناامید نکرده است. تنها دو روز بعد از حضورش در برنامه Saturday Night Live این میلیاردر اعلام کرد که اسپیس ایکس ماهواره‌ای به نام دوج-1 را به ماه پرتاب خواهد کرد و هزینه این ماهواره به طور کامل با دوج کوین پرداخت شده و انتظار می‌رود امسال پرتاب شود.

همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید و با انتشار توییتی گفت:« اولین رمزارز در فضا، اولین میم در فضا… پیش به سوی مـــــاه!!»

در همان ماه، ایلان ماسک یک نظرسنجی توییتری ترتیب داد و از دنبال‌کنندگانش پرسید که آیا شرکت تسلا موتورز دوج کوین را به عنوان روش پرداخت بپذیرد یا خیر. با 78.2% آراء، گزینه بله برنده این نظرسنجی شد. هم اکنون شرکت تسلا موتورز دوج کوین را به عنوان روش پرداخت برای محصولات خود و یک سری از ایستگاه‌های شارژ می‌پذیرد.

اگر می‌خواهید به توسعه دوج کمک کنید، لطفاً ایده‌های خود را در GitHub و Reddit ارسال کنید

در یک تغییر سیاست کاری، مدیر عامل تسلا در روز 13 می عنوان کرد که این شرکت خودروهای الکترونیکی به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی، دیگر بیت کوین را به عنوان روش پرداخت برای محصولاتش قبول نخواهد کرد؛ وی میزان انرژی مورد نیاز برای استخراج بیت کوین را غیرمعقول دانست.

در ماه می همچنین وی از همه دنبال‌کنندگانی که علاقه‌مند به کمک به توسعه دوج کوین هستند خواست تا ایده‌های خود را در GitHub و reddit ارسال کنند.

وقتی که زیر همین توییت از وی پرسیده شد که چرا به غیر از دوج کوین از دیگر ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌کند، ایلان ماسک در پاسخ گفت:«دوج سگ و میم دارد، در حالی که بقیه ندارند».

اگر مک‌دونالد دوج کوین قبول کنه، جلوی تلویزیون یک وعده غذایی شادی خواهم داشت

ایلان ماسک ارز دیجیتال

اگر راستش رو بخوایید، خیلی می‌تونیم از این توییت‌ها برایتان مثال بزنیم؛ اما چطوره یک جهش به سال 2022 هم داشته باشیم؟ در ژانویه سال جاری میلادی، عجیب و غریب‌ترین میلیاردر دنیای تکنولوژی یک بار دیگر سعی کرد تا دوج کوین را بر سر زبان‌ها بندازد.

ایلان ماسک با انتشار یک توییت نوشت:« اگر مک‌دونالد دوج کوین قبول کنه، جلوی تلویزیون یک وعده غذایی شادی خواهم داشت».

لازم به ذکر است که شرکت مک‌دونالد به این توییت واکنش نشان داد، اما پیشنهاد ایلان ماسک را قبول نکرد.

من همچنان بیت کوین، اتریوم و دوج کوین دارم و قیمتشون هر چقدر که باشد آنها را نمی‌فروشم

در ماه مارس سال جاری، ایلان ماسک تصمیم گرفت به مردمی که نگران تورم فزاینده هستند، توصیه‌هایی داشته باشد و به آنها بگوید که بهتر است در زمان تورم بالا به جای دلار، چیزهای فیزیکی مانند خانه یا سهام در شرکت‌هایی که محصولات خوب تولید می‌کنند داشته باشند. هر چند در انتهای این توصیه‌هایش یک نکته نیز داشت. وی گفت:

من همچنان بیت کوین، اتریوم و دوج کوین دارم و قیمتشون هر چقدر که باشد آنها را نمی‌فروشم.

به حمایت از دوج کوین ادامه خواهم داد

ایلان ماسک ارز دیجیتال

رسیدیم به توییتی که اخیراً و دو روز قبل از حضور ایلان ماسک در مجمع اقتصادی قطر منتشر شد. همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، ماسک در صحبت‌هایش اشاره کرد هرگز مردم را به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال تشویق و دعوت نکرده است و نشانه‌هایی روشنی از علاقه‌ای قوی که به دوج کوین دارد ارائه کرد.

ماسک هفته گذشته در تاریخ 19 ژوئن در توییتی نوشت:« من به حمایت از دوج کوین ادامه خواهم داد».

با در نظر گرفتن تمام این توییت‌های آورده شده و صحبت‌هایی که ایلان ماسک در یکی دوسال گذشته کرده، آیا واقعاً می‌توان گفت که وی هرگز مردم را به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال تشویق نکرده است؟ ماسک انسان فوق‌العاده باهوشی‌ست و در حال حاضر توسط یکی از سرمایه‌گذاران آمریکایی دوج کوین که وی و شرکت اسپیس ایکس را به پمپاژ قیمت دوج کوین متهم کرده، مورد شکایت قرار گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این مرد یک شیاد کلاه برداره که انشاالله به زودی نابود بشه