بوگاتی شیرون لبه/LEbe؛ ابر خودروی که فقط 3 دستگاه از آن ساخته شده

بوگاتی شیرون لبه یک ابرخودرو خیابانی با قدرت 1500 اسب بخار است که فقط در سه نسخه ساخته شده و هایپرکار کلکسیونی هم محسوب می‌شود.

زمانی که از ادای احترام به اعضای خانواده صحبت می‌کنیم، احتمالا به یاد یک عمل خیره یا چنین چیزی می‌افتید اما افراد خاص، همیشه به دنبال کمیاب‌ترین موارد هستند. بوگاتی شیرون لبه، یک ادای احترام خانوادگی است که در ادامه به تمام قسمت‌های فنی و نکات پنهان آن نگاهی خواهیم داشت.

معرفی بوگاتی شیرون لبه

ابرخودرو بوگاتی شیرون لبه LEbe

در ابتدای متن به کلکسیونی بودن این ابرخودرو اشاره کردیم زیرا فقط سه نسخه از آن در تمام جهان وجود دارد اما چرا لبه؟ لبه بوگاتی (L’Ébé Bugatti) دختر اتروه ایسیدورو بوگاتی (Ettore Bugatti)، مالک و بنیانگذار شرکت Bugatti است. در این نوشته به مرور تاریخ نمی‌پردازیم پس به سرعت به سراغ ایستر اگ‌ های این خودروی زیبا خواهیم رفت.

مشخصات فنی با طعم چهار توربو شارژر بزرگ

ابرخودرو بوگاتی شیرون لبه LEbe

این نسخه هم به مانند شیرون، دقیقا یک ابر خودرو موتور وسط محسوب می‌شود. البته پیشرانه این نسخه، تفاوت زیادی با نسخه استاندارد شیرون ندارد و در این قسمت می‌توانید یک پیشرانه‌ W16 (16 سیلندر خورجینی) را پیدا کنید که با حجم 8 لیتر و 4 توربو شارژر بزرگ می‌تواند 1480 اسب بخار قدرت تولید کند.

ابرخودرو بوگاتی شیرون لبه LEbe

به هر حال تولید شیرون به انتهای خط رسیده است و خریدارانی که دوست دارند تا طعم رانندگی با این هیولا را بچشند باید به سراغ بوگاتی شیرون لبه یا بوگاتی چنتودیچی (یا همان چنتو دیچی) بروند که این نسخه هم فقط در 10 عدد ساخته شده که قیمت هر کدام از آن‌ها به بیش از 8 میلیون یورو می‌رسد.

طراحی ظاهری، نکات مخفی و اتاق طلایی

ابرخودرو بوگاتی شیرون لبه LEbe

استفاده از اِلمان‌های «آرت دکو»، آغازِ راهِ ساخت بوگاتی شیرون لبه است. عبارت «آرت دکو» به هنرهای تزئینی اشاره دارد که برای اولین بار در سال 1925 متولد شد.

ابرخودرو بوگاتی شیرون لبه LEbe

امضای L’Ébé Bugatti در زیر اسپویلر عقبی

به طور کلی در طراحی این خودرو از رنگ‌های بژ، آبی دریاچه‌ای، طلایی و فیبر کربن آبی و مشکی استفاده شده است. همچنین امضای دختر اتوره بوگاتی هم با طلا، بر روی قسمت پلاک، قسمت سریِ صندلی‌ها (استراحتگاه سر) و بال عقبیِ بوگاتی شیرون لبه حک شده است.  همچنین می‌توانید حس و حال بوگاتی تایپ 57 G را هم در این هایپرکار پیدا کنید. تایپ 57 G یکی از بهترین‌ خودروهای بوگاتی بود که افتخارات زیادی از جمله کاپ قهرمانی لمانز 1973 را به گاراژ افتخارات فرانسوی‌ها اضافه کرد.

ابرخودرو بوگاتی شیرون لبه LEbe

به علاوه علامت “EB” هم در قسمت‌های زیادی از خودرو مانند جلو پنجره، رکاب‌ها و درب موتور خودنمایی می‌کند که شما را به یاد EB110 افسانه‌ای خواهد انداخت.

ابرخودرو بوگاتی شیرون لبه LEbe

در ادامه به سراغ کابین این هیولای 1500 اسب بخاری می‌رویم. در این قسمت هم علاوه بر طلاکاری‌های لاکچری می‌توانید نشانی از پیشرفت بوگاتی را مشاهده کنید که در قامت تصویری از نسل‌های مختلف پرچمداران این شرکت فرانسوی، بر روکش‌ درب‌ها حک شده است. اگر طلا و تریم مشکی – کرم را کنار بگذاریم می‌توان گفت که کابین این نسخه نسبت به شیرون معمولی، هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

ابرخودرو بوگاتی شیرون لبه LEbe

در پایان به تریم‌های مختلف می‌رسیم که با نام‌های شیرون لبه و شیرون لبه اسپرت (Chiron L’Ebe Sport) معرفی شده‌اند. همچنین بد نیست بدانید که دو عدد از سه خودرو تولید شده، اکنون در گاراژ مالکین جدید خود به سر می‌برند اما خودرو سوم، هنوز در پیدا کردن یک خریدار ثروتمند، ناکام مانده است.