خودروهای تسلا

هزینه‌های تعمیرات خودروهای تسلا، واقعا سرسام آور است

هزینه تعمیر خودروهای برقی تسلا چند ده درصد بیشتر از خودروهای بنزینی است. در ادامه به هزینه‌های تعمیر خودروهای الکتریکی این شرکت می‌پردازیم.

تسلا نام خود را بر پایه خودروهای برقی با فناوری‌های پیشرو و طراحی‌های خاص و نوید آینده‌ای بدون هزینه سرسام‌آور بنزین بنا کرده است. حالا که رفته‌رفته عموم مردم متوجه می‌شوند که خودروهای الکتریکی آینده صنعت خودرو را شکل می‌دهند، محصولات تسلا به یکی از گزینه‌های اول خریدارانی تبدیل شده‌اند که به دنبال خودروی برقی هستند. با وجود این، مشتریانی که با هدف خلاصی از هزینه بنزین به سراغ خودروهای تسلا می‌روند، سایر هزینه‌ها را فراموش می‌کنند؛ خصوصاً هزینه تعمیر خودروهای این شرکت آمریکایی که بسیار بالاتر از حد میانگین است.

تسلا مدل X

تسلاسوارها شاید دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف برای بنزینِ همیشه بی‌ثبات نداشته باشند، اما نگهداری از خودروهای این شرکت می‌تواند پرخرج‌تر از خودروهای عادی برندهای بزرگ جهانی باشد. البته هزینه نگهداری و تعمیر خودروهای تسلا آنقدر مانع بزرگی نیست که مشتری را از خرید آن‌ها منصرف کند، اما نکته مهمی است که حتماً باید پیش از خرید در نظر گرفته شود. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به هزینه‌های تعمیر اتومبیل‌های این برند خوشنام آمریکایی خواهیم داشت.

هزینه‌های تعمیر خودروهای تسلا

خودروهای تسلا

همین که خودروهای الکتریکی نیازی به تعویض روغن ندارند، برای اکثر مردم دلیل قانع‌کننده‌ای برای خرید خودروهای تسلا محسوب می‌شود. از طرفی دیگر، رانندگان باید هزینه بیشتری برای تعمیر قطعات تسلا بپردازند. به گفته RepairPal، هزینه تعمیر خودروهای تسلا 27 درصد بیشتر از هزینه تعمیر خودروهای بنزین‌سوز مشابه است. این منبع همچنین گزارش کرده است که میانگین هزینه تعمیر هر کدام از خودروهای این شرکت به حدود 832 دلار در سال می‌رسد و در مقابل، هزینه تعمیر خودروهای درون‌سوز مرسوم (از تمامی برندها) سالانه حدود 652 دلار است.

علت هزینه بالای تعمیرات اتومبیل‌های تسلا این است که بسیاری از قطعات آن‌ها به اندازه قطعات سایر خودروهای تولید بالا به صورت انبوه تولید نشده است. به عنوان مثال، تعویض شیشه جلوی تسلا مدل X بیش از 1500 دلار هزینه دارد. زمانی که گروهی از خودروها برای مدت زمان قابل توجهی در خط تولید باشند، بالاخره برای تامین قطعات آن‌ها به شرکت‌های شخص ثالث نیاز می‌شود و در نتیجه، هزینه تعویض و تعمیر قطعات کاهش پیدا می‌کند. با این حال، این موضوع هنوز برای تسلا صادق نیست.

تسلا مدل Y

همچنین باید به این نکته توجه کرد که خودروهای تسلا چندان به دوام و قابلیت اطمینان بالا شهرت ندارند. با توجه به مطالعات موسسه JD Power طی سال 2021 در ایالات متحده آمریکا، این شرکت در دسته قابلیت اطمینان از بین 33 شرکت مورد بررسی در جایگاه سی‌ام قرار گرفته است.

مشتریان باید به یاد داشته باشند که به طور کلی عرصه خودروهای الکتریکی هنوز نسبتاً نوپا به حساب می‌آید و از این رو، هزینه قطعات و نیروی کار برای این خودروها بیشتر از خودروهای درون‌سوز است. همچنین باید این نکته را در مد نظر قرار بدهند که خودروهای تسلا نهایتاً محصولاتی لوکس به شمار می‌روند و به همین دلیل نسبت به ارزان‌ترین خودروهای برقی بازار و بخش عمده خودروهای بنزین‌سوز مرسوم، هزینه تعمیر بالاتری دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*