موتور سیکلت بی ام و R 18 نسخه Magnifica

نسخه Magnifica موتور سیکلت بی ام و R 18 یک اثر هنری بی‌همتا است

موتور سیکلت BMW آر 18 نسخه Magnifica محصولی خاص با طراحی کلاسیک و خیره کننده است. در ادامه شاهد جزئیات این نسخه بی ام و R 18 باشید.

مکانیک‌ها و موتورسازهای سراسر جهان همچنان نسخه‌های ویژه چشمگیری را از موتور سیکلت کروزر بی ام و R 18 ارائه می‌دهند. جدیدترین نسخه تکی ساخته‌شده بر پایه آر 18، یک موتور سیکلت چاپر به نام Magnifica است که با دست و با استفاده از موادی نظیر چوب، برنج و آلومینیوم ساخته شده است. این نسخه که در ژوئن 2022 در نمایشگاه Top Marques موناکو به نمایش گذاشته شد، عضو جدید مجموع نسخه‌های سفارشی مورد حمایت بی ام و از موتور سیکلت آر 18 به شمار می‌رود.

موتور سیکلت بی ام و R 18 نسخه Magnifica

موتورسازی نام «آندریا رادالی» (Andrea Radaelli) از فروشگاه Radikal Chopper مستقر در میلان، بی ام و R 18 نسخه Magnifica را به درخواست یک کلکسیونر ایتالیایی ساخته است. او از موتور سیکلت‌ها و خودروهای دهه 20 تا 40 میلادی الهام گرفته؛ در آن زمان از چوب به طور گسترده استفاده می‌شد و برخی از موتورهای قدیمی از دسته چوبی و بسیاری از خودروهای کلاسیک از جمله خودروهای BMW از فرمان چوبی برخوردار بودند. از این رو، زین این نسخه از چوب ماهون با پوشش چرمی ساخته شده است.

موتور سیکلت بی ام و R 18 نسخه Magnifica

دو شاخه بی ام و R 18 نسخه Magnifica با قطعات بیلت ساخته شده، تمام قسمت مقاومت‌زدا (Fairing) جهت ارائه دیدی بی‌مانع از پیشرانه بیگ باکسر هواخنک برداشته شده، سیستم اگزوز بازطراحی شده و باک بنزین شکلی جدید با انتهای باریک‌تر به خود گرفته است. تریم سبک قدیمی و قسمت‌های جلا داده شده ظاهر این موتور سیکلت را تکمیل می‌کنند تا نتیجه محصولی باشد که مرز بین اثر هنری و وسیله نقلیه را کم‌رنگ می‌کند.

موتور سیکلت بی ام و R 18 نسخه Magnifica

تنها یک دستگاه از بی ام و آر 18 Magnifica ساخته شده و اگرچه امروزه نسخه «تک» معنای خود را از دست داده، ولی این نسخه به معنای واقعی محصول تکی است. تقریباً تمامی قسمت‌های جدید این موتور سیکلت ساخته دست هستند؛ به جز چرخ‌ها که به وسیله دستگاه و از بیلت آلومینیوم ساخته شده‌اند.

موتور سیکلت BMW آر 18 نسخه Magnifica

به نظر نمی‌رسد که این موتور سیکلت از لحاظ مکانیکی دستخوش تغییری شده باشد. بنا بر این، باید گفت که بی ام و R 18 نسخه Magnifica از یک پیشرانه 1.8 لیتری 2 سیلندر باکسر با قدرت 90 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتون متر بهره می‌برد. این پیشرانه به وسیله یک میل کاردان چرخ‌های عقب را به چرخش در می‌آورد که قابلیتی جالب و غیرمعمول است؛ اکثر موتور سیکلت‌های امروزی مجهز به زنجیر یا تسمه هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*