محبوب ترین کسب و کار ها برای دورکاری

7 کسب و کار در حال رشد برای علاقه‌مندان به دورکاری

بسیاری از کسب و کار ها در حال گرایش به سمت دورکاری هستند. در اینجا ۷ صنعت در حال رشد در زمینه کار ریموت را به شما معرفی می‌کنیم.

این یک تصور غلط است که فقط کسب و کارهای مرتبط با IT یا فناوری فرصت‌های دورکاری را فراهم می‌کنند. افراد با تحصیلات و تجربه در زمینه‌های مختلفی مثل امور مالی، بانکداری، پزشکی، هنر، ادبیات، رسانه، خدمات تجاری، مشاوره و غیره نیز می‌توانند از نعمت دورکاری بهره‌مند شوند و برای کسب درآمد، نگاهی وسیع‌تر از کسب و کارهای محلی داشته باشند.

اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به دورکاری هستید، در اینجا ۷ کسب و کار در حال رشد را به شما معرفی می‌کنیم که بازار کار بسیار خوبی دارند.

۱. پشتیبانی مشتریان

دورکاری در پشتیبانی مشتریان

فرقی نمی‌کند مبتنی بر محصول یا خدمات باشد، اکثر کسب و کارها به تیمی احتیاج دارند که مشکلات مشتریان را برطرف کند، مشکلات فنی آن‌ها را عیب‌یابی کرده یا به آن‌ها نحوه استفاده از محصول را آموزش دهند. در نتیجه «پشتیبانی مشتریان»، یکی از کسب و کارهای در حال رشد برای دورکاری است.

اگر از مهارت‌های کافی نرم افزاری برخوردار باشید و استعداد یادگیری داشته باشید، می‌توانید بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی خود، یک شغل در تیم‌های کمک به مشتریان پیدا کنید. حتی گاهی اوقات استخدام در این رده، نیازی به تحصیلات دانشگاهی هم ندارد و همه چیز به مهارت‌ها و استعداد شما بستگی خواهد داشت.

تمام چیزی که برای شروع نیاز دارید اتصال به اینترنت، یک دسکتاپ یا لپ تاپ و یک هدفون است.

۲. بانکداری و امور مالی

دورکاری در بانکداری و امور مالی

اگر ارتباط خوبی با اعداد و ارقام و ترازنامه‌ها دارید و در حسابداری هم مسلط هستید، مشاغل از راه دور مختلفی در زمینه مشاوره مالی، مشاوره نقل و انتقالات تجاری و تحلیل سرمایه‌گذاری بانکی وجود دارد که می‌توانید در یکی از آن‌ها استخدام شده و فعالیت خود را شروع کنید.

اکثر مشاغل مربوط به امور مالی و بانکی نیازی به حضور فیزیکی شما ندارند و می‌توانید از راه دور هم کارهایتان را انجام دهید. در چنین شغل‌های، عموماً از کنفرانس‌های ویدیویی استفاده می‌شود.

۳. سلامتی و تندرستی

دورکاری در سلامتی و تندرستی

اپلیکیشن‌های تناسب اندام، استریم زنده و مکالمات ویدیویی جان تازه‌ای به دنیای سلامت و تندرستی بخشیده‌اند. کاربرانی که به دنبال دریافت چنین خدماتی هستند، می‌توانند از بهترین متخصصان موجود در جهان استفاده کرده و با استفاده از فناوری آن‌ها را به خانه خود بیاورند.

شما می‌توانید به راحتی منزل خود را به یک محیط کار تبدیل کرده و خدماتی مثل مشاوره سلامتی و، جلسه‌های درمانی انگیزشی را به صورت آنلاین ارائه کرده و یا یک کلاس رقص زومبا را از راه دور برگزار کنید. برای این کار هم می‌توانید در وب‌سایت‌هایی که چنین خدماتی را ارائه می‌کنند استخدام شوید و هم در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و یوتیوب توانایی‌هایتان را ارائه کنید و محبوب شوید.

۴. داروشناسی

دورکاری در داروشناسی

اگر در رشته‌های مرتبط با داروشناسی تحصیل کرده باشید، می‌توانید به دنبال مشاغل از راه دور داروشناسی بالینی، سم شناسی و غیره باشید. شما در این کار مسئول جمع‌آوری  اسناد نظارتی، برنامه‌ریزی و تهیه گزارش‌ها هستید. علاوه بر این مدل‌سازی بیماری‌های دارویی، تحلیل و بررسی داده‌های بالینی و همینطور کار روی آزمایش‌های بالینی هم می‌تواند جزوی از وظایف شما باشد. برای این مشاغل معمولاً به فضای کار مخصوصی نیاز است؛ بنابراین پیش از انجام آن حتماً باید محلی در منزل خود را به آن اختصاص دهید.

۵. علوم پزشکی

دورکاری در علوم پزشکی

نویسندگی پزشکی، یکی از محبوب‌ترین مشاغل برای دورکاری در حوزه علوم پزشکی محسوب می‌شود. اما این روزها موقعیت‌های شغلی دیگری نیز وجود دارد که به دکترها و پرستاران اجازه دورکاری در کسب و کار خود را می‌دهد. در این حوزه موقعیت‌های شغلی مختلفی مثل مشاوره پزشکی، پرستار روان‌ درمانگر، تریاژ تلفنی، طبابت از راه دور و ارائه آموزش‌های پزشکی در دسترس است.

در حالی که برای اکثر این مشاغل از راه دور شما نیاز به گذراندن دوره‌های تخصصی پزشکی و پرستاری را دارید، اما برای نویسندگی پزشکی به هیچ یک از این‌ها نیازی نیست. نویسندگانی که پس زمینه‌ای در مسائل پزشکی داشته باشند، با کمی تلاش بیشتر می‌توانند در این حوزه شروع به فعالیت کنند.

۶. هنر و سرگرمی

دورکاری در کسب و کار هنر و سرگرمی

افرادی که در زمینه هنر تحصیل کرده باشند و به دنیای چندرسانه‌ای و سرگرمی علاقه‌مکند باشند، می‌توانند در زمینه تبلیغات، کپی رایتینگ، طراحی لباس، ویرایش تصاویر، طراحی گرافیک، مدل‌سازی سه بعدی، مونتاژ ویدیو، فیلمنامه نویسی و غیره به صورت دورکاری شروع به فعالیت کنند.

در برخی از این موقعیت‌های شغلی نیازی به تحصیلات آکادمیک نیست و بیشتر به استعداد و مهارت کاربر نیاز است. شما حتی به عنوان یک مبتدی نیز می‌توانی در این زمینه به کسب درآمد بپردازید و در طول فعالیت خود، به رشد فردی خودتان بپردازید تا به یک فرد حرفه‌ای تبدیل شوید.

۷. حقوقی

دورکاری در کسب و کار حقوقی

فعالیت‌های حقوقی زیادی از جمله تشکیل پرونده، تأیید اطلاعات، پیگیری پرونده، کار روی قراردادهای حقوقی شرکت‌ها، ارتباط با سازمان‌های دولتی و غیره وجود دارد که گرچه نیاز به دانش حقوقی خاصی دارند، اما بیشتر آن‌ها نیازی به حضور فیزیکی وکیل در دفتر کاری ندارند و در نتیجه می‌توانید از راه دور آن‌ها را انجام دهید.

دورکاری، آینده است

برای پیدا کردن مشاغل دورکاری در حوزه فعالیت خود کافیست در گوگل جستجو کنید. هر چه می‌گذرد کسب و کار های بیشتری به سمت دورکاری گرایش پیدا می‌کنند و این محبوبیت همچنان ادامه خواهد داشت. اینطور می‌توان گفت که دورکاری، آینده صنایع در جهان است.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*