سدان لاکچری هونگچی H5

هونگچی H5؛ سدان لاکچری جدید چینی‌ها و شاید ایرانی‌ها + ویدیو

هونگچی H5 یک سدان سایز بزرگِ لاکچری از کشور چین است که با اتاق مجلل و چهره‌ای به روز، خودروهای ژاپنی را به چالش می‌کشد. پس بی معطلی به سراغ Hongqi H5 می‌رویم و در انتها به احتمال واردات آن نگاهی خواهیم داشت.

تقریبا چند ماه قبل با تصاویر رندرهای هونگچی H5 همراه شدیم و در مورد مشخصات فنی احتمالی و تجهیزات جانبی آن صحبت کردیم. اما اکنون وقت آن رسیده است تا به نسخه‌ی نهایی این سدان زیبای چینی نگاهی داشته باشیم. البته قبل از شروع توضیحات فنی و مقایسه با نسل‌ قبلی، بیایید و به سراغ یکی از ویدیوهای لو رفته از این سدان مجلل برویم تا هنر خودروسازیِ بومی چینی‌ را از نزدیک‌ ببینیم.

معرفی سدان لاکچری هونگچی H5

نمایشگاه خودرو Chongqing چین هر روز با یک سورپرایز جدید همراه است و در جدیدترین هدیه خود به بازدیدکنندگان، یکی از بهترین محصولات هونگچی را به روی صحنه آورده. هونگچی H5 مدل 2023 نسبت به نسل قبلی، علاوه بر تغییرات ظاهری گسترده، در تجهیزات رفاهی و امکانات ایمنی هم پیشرفت فوق العاده زیادی را داشته است. همچنین ناگفته نماند که این سدان با همکاری ابَر شرکت فاو (FAW) طراحی شده پس بدون توضیح اضافه به سراغ آن می‌رویم.

طراحی ظاهری و تغییرات نسبت به نسل قبلی

سدان لاکچری هونگچی H5

جلو پنجره این خودرو دقیقا حس و حال شاسی بلند هونگچی H9 را منتقل می‌کند. البته این موضوع دور از ذهن نیست چرا که H9 و H5، اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند. در نگاه اول با جلو پنجره‌ی غول پیکری رو به رو می‌شویم که توسط یک خط منحنی شکل، سپر را به دو قسمت تبدیل می‌کند.

سدان لاکچری هونگچی H5 - هونگچی H9

شاسی بلند مجلل هونگچی H9

چراغ‌های باریک و کشیده هم تقریبا با خطوط عمودیِ جلو پنجره‌ی آبشاری، هم راستا شده‌اند تا چهره‌ی این سدان را درشت‌تر جلوه دهند. اما طراحان چینی، یک جلو پنجره‌ی عظیم‌تر را می‌خواهند پس به سراغ «لیپ سپر» رفته‌اند و با اضافه کردن یک قطعه اضافی، یک حالت سه بعدی را به لیپ سپر هدیه داده‌اند.

سدان لاکچری هونگچی H5

البته از چراغ‌های مه شکن و دی لایت‌ها هم نباید به سادگی عبور کنیم. این قطعات هم با یک فرو رفتگی زیبا، علاوه بر ایجاد یک هواکش برای ترمزها، چهره‌ی اسپرت‌تری را تشکیل داده‌اند. در ادامه به ابعاد هونگچی H5 می‌رسیم که شامل 4987 میلی متر طول، 1874 میلی متر عرض و 1465 میلی متر ارتفاع می‌شود. همچنین در فاکتور فاصله محوری، با عدد 2920 میلی متر طرف هستیم تقریبا فضای کابین پورشه پانامرا را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. به علاوه فاصله محوری این خودرو نسبت به نسل قبلی، تقریبا 10 سانتی‌ متر افزایش پیدا کرده است.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در چهره‌ی Hongqi H5، به دو نشان قرمز مربوط می‌شود که یکی در وسط کاپوت و دیگری در پشت گلگیر جلو، خودنمایی می‌کند. این علامت‌ها علاوه بر لوگو تجاری هونگچی، به نوعی نماد خودرو بومی چین و تفکر جاکم بر این کشور هم تلقی می‌شوند. کار خود را در این بخش با نگاهی به نمای عقبی به پایان می‌رسانیم. در این قسمت می‌توانید دیفیوزر مشکی و اگزوزهای دو کاناله‌ی تمام کرومی را ببینید که با توجه به حجم موتور (در ادامه راجع به این موضوع صحبت می‌کنیم)، حتما واقعی خواهند بود.

سدان لاکچری هونگچی H5

همچنین چراغ‌های خطر هم از طراحی پیوسته بهره می‌برند تا چهره‌ی هونگچی H5 را کمی شبیه به محصولات آمریکایی کنند. نهایتا به نوشته‌های چینی در وسط صندوق عقب مواجه می‌شویم که چینی بودنِ این سدان لوکس را در چشم غرب فرو می‌کنند. به صورت کلی، مهم‌ترین تغییر مدل 2022 نسبت به نسخه قبلی، به جلو پنجره‌ی غول پیکر جدید مربوط می‌شود.

طراحی کابین با نمایشگر تسلایی

سدان لاکچری هونگچی H5

اتاق هونگچی H5 دقیقا جایی است که هنر و تکنولوژی، دست به دست هم می‌دهند تا زیبایی و مدرن بودن را خلق کنند. تریم اصلی کابین از رنگ‌های کالباسی، نقره‌ای و مشکی تشکیل شده است. کالباسی یکی از طیف‌های رنگ صورتی محسوب می‌شود که طراحان چینی با استفاده از این رنگ، هم نمای کلاسیکی را به وجود آورده‌اند و هم به نوعی به رنگ صورتی که یکی از رنگ‌های مهم در فرهنگ چین است، ادای احترام کرده‌اند.

سدان لاکچری هونگچی H5

در ادامه به نمایشگر 12.4 اینچی سیستم مولتی مدیا می‌رسیم که به صورت عمودی در داشبورد خودرو، جای گرفته است. به همین خاطر طراحان مجبور شده‌اند تا دریچه‌های مرکزیِ سیستم تهویه هوا را به بالای آن منتقل کنند اما دریچه‌های کناری، کمی‌ پایین‌تر هستند.

سدان لاکچری هونگچی H5

همچنین نمایشگر دیجیتال پشت آمپر هم احتمالا از نوع 10.4 اینچی LCD TFT باشد. البته ابعاد بزرگ فرمان خودرو، تقریبا کار را خراب کرده است و نبود فرمان اسپرت D شکل هم یکی دیگر از عیب‌های این نسخه به شمار می‌رود.

سدان لاکچری هونگچی H5

خوشبختانه کابین هونگچی H5 هم به مانند خودروهای برقی، از شر دکمه‌های فیزیکی راحت شده است و بر روی داشبورد و کنسول وسطی به جز دکمه‌های استارت / استاپ، فلاشر، ترمز پارک برقی و سیستم کنترل کشش، هیچ چیز دیگری دیده نمی‌شود. همچنین شارژر وایرلس هم دقیقا در کنار دستگیره دنده قرار داده شده است که می‌توانید از آن به عنوان محفظه نگه داری وسایل هم استفاده کنید.

مشخصات فنی و قیمت هونگچی H5

سدان لاکچری هونگچی H5

این سازنده‌ی خوش نام چینی، سه تریم مختلف را در اختیار خریداران قرار داده است تا تمام سلیقه‌ها را پوشش دهد. کسانی که به دنبال یک سدان بزرگِ لاکچری اما تنبل هستند، می‌توانند پیشرانه 1.5 لیتر توربو شارژ را انتخاب کنند که 156 اسب بخار قدرت و 258 نیوتن متر گشتاور را مستقیما به چرخ‌های جلویی می‌فرستد.

سدان لاکچری هونگچی H5

تفاوت رندرهای منتشر شده و نسخه نهایی، کاملا مشهود است.

اما اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید، باید به سراغ پیشرانه 2 لیتر توربو شارژ بروید. در این تریم با 224 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور طرف هستیم که تمام این عددها از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته دو کلاچه، به محور جلویی می‌روند.

سدان لاکچری هونگچی H5

در تریم سوم به نسخه‌ی هیبریدی می‌رسیم که در کنار پیشرانه 1.5T، یک موتور الکتریکی 50 کیلو واتی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این موتور الکتریکی در کنار پیشرانه بنزینی می‌تواند در مجموع 190 اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین باید بدانید که گیربکس هر سه تریم، همان گیربکس 8 AT DCT است (جعبه دنده نسل قبلی به یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک مجهز شده بود). اما قیمت چطور؟ این موضوع هنوز به صورت رسمی تایید نشده است اما طبق اخباری که از نمایشگاه Chongqing شنیده می‌شود می‌توان گفت که Hongqi H5 مدل 2023 در نسخه پایه (پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ) با قیمت 23.2 هزار دلار تا انتهای سال 2022 به خیابان‌های چین خواهد آمد.

سدان لاکچری هونگچی H5

در ابتدا گفتیم که این خودرو، یکی از شاهکارهای شرکت فاو است. در همین راستا باید بدانید که سدان لاکچری هونگچی H5 دقیقا بر اساس نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی پلتفرم نسل سوم مزدا 6 طراحی شده است. این پلتفرم به صورت کامل توسط گروه مزدا – فاو طراحی شده و توسعه پیدا کرده. سیستم تعلیق محور عقب و جلو در این پلتفرم به ترتیب از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق چند میله‌ای است. همچنین سیستم فرمان هم حساس‌تر شده تا در رانندگی اسپرت، نگرانی کمتری متوجه راننده باشد.

در ادامه به 6 ایربگ می‌رسیم یعنی 2 ایربگ در داشبود، دو عدد در صندلی و دو عدد به عنوان ایربگ پرده‌ای. به علاوه سیستم هدلایت نوربالای اتوماتیک (IHC) هم همراه شما است تا احتمال تصادف را کمتر کند. البته کروز کنترل تطبیقی و ترمزهای خودکار را فراموش نکنید. به این مجموعه‌ی کامل، سیستم سردکن و گرم کن صندلی‌های ردیف جلو و سانروف تمام پانارومیک را هم اضافه کنید تا بهترین سدان لوکس چینی را بهتر بشناسید. در پایان به رنگ بندی سدان لاکچری هونگچی H5 می‌رسیم که تا اینجای کار، رنگ‌های سفید، قرمز، آبی دریاچه‌ای و مشکی، به صورت رسمی تایید شده‌اند.

احتمال صادرات هونگچی H5 به ایران

شرکت مانیان خودرو، نماینده گروه تجاری فاو در کشور ما، طی ماه‌های گذشته از یک سورپرایز بزرگ برای بازار خودرو ایران صحبت می‌کرد. با معرفی فیس لیفت هونگچی H5 مدل 2021، تمام نگاه‌ها به سمت این سدان زیبا منعطف شد اما اکنون که مدل 2022 هم به صحنه آمده است، احتمال می‌دهیم که مانیان خودرو قصد داشته باشد تا با واردات این نسخه، شور و هیجان جدیدی را به بازار خودرو که این روزها در راکدترین حالت خود قرار دارد، تزریق کند.

البته هم نسخه فیس لیفت و هم مدل 2022، با نام‌های چینی و علائم نوشتاری چینی بر روی بدنه، معرفی شده‌اند که این موضوع، احتمال واردات آن ها را کم می‌کند اما به هیچ وجه به صفر درصد نمی‌رساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. نه پدر سگ چنین چیزی نگفتم برای ده تومان پورسانت ایران را گورستان خودرو های بی کیفیت و بی پشتوانه نکنید فردا این خودروها بدون قطعات یدکی هر کدام از یک خرابه سر در می‌آورند و سرمایه و ثروت مملکت بر باد می رود چند مدل خودرو به روز و کم استهلاک تولید یا وارد کنید نه مثل پژوی فرانسوی پر استهلاک که کمر مردم را شکستند

  2. برای ده تومان پورسانت ایران را گورستان خودرو های بی کیفیت و بی پشتوانه نکنید فردا این خودروها بدون قطعات یدکی هر کدام از یک خرابه سر در می‌آورند و سرمایه و ثروت مملکت بر باد می رود چند مدل خودرو به روز و کم استهلاک تولید یا وارد کنید نه مثل پژوی فرانسوی پر استهلاک که کمر مردم را شکستند