چانگان یونی وی 2.0T و UNI V iDD هیبرید

سدان‌های کوپه چانگان یونی وی 2.0T و چانگان UNI V iDD هیبرید معرفی شدند + ویدیو

چانگان یونی وی 2.0T و UNI V iDD هیبرید، سدان‌های کوپه‌ی جدید چینی‌ها هستند که با چهره‌ای اسپرت و قیمت فوق العاده رقابتی، به نمایشگاه Chongqing آمد‌ه‌اند.

باز هم در کنار شما هستیم تا با پوشش یک روز کاری دیگر از نمایشگاه Chongqing، جدیدترین خودروهای چینی را به شما معرفی کنیم. امروز به سراغ‌ یکی از جاه طلبانه‌ترین پروژه‌های چانگان می‌رویم و به تمام زوایای هر دو خودرو نگاهی خواهیم داشت. اما اگر دوست دارید تا از نزدیک با این سدان کوپه‌ی اسپرت آشنا شوید و صدای جذاب اگزوز آن را بشنوید، حتما در ابتدای کار به سراغ ویدیو مطلب بروید و سپس از بررسی فنی هر دو خودرو، لذت ببرید.

معرفی چانگان یونی وی 2.0T و UNI V iDD هیبرید

همانطور که شما هم می‌دانید، خودروهایی که در سگمنت سدان های کوپه به بازار می‌آیند، همیشه از ریسک فروش بالایی برخوردار بوده‌اند. به همین علت است که معمولا شرکت‌های بزرگ و ثروتمند، این دسته از خودروهای را تولید می‌کنند.  آئودی A5، مرسدس بنز C300 یا هوندا آکورد کوپه، جزو بهترین خودروهایی هستند که در از این کلاس، روانه بازار شده‌اند. اما چینی‌ها قصد دارند تا با ورود بزرگ خود، همه چیز را تغییر دهند پس با ما همراه باشید تا نگاه نزدیک‌ترین به هر دو آن‌ها داشته باشیم.

مشخصات فنی و یک تغییر بزرگ

چانگان یونی وی 2.0T و UNI V iDD هیبرید

به خط میان جلو پنجره و کاپوت توجه کنید.

در ابتدا باید یک نکته مهم را بدانید. چانگان UNI V تقریبا اوایل سال 2022 میلادی به عنوان یک خودرو جوان پسند چینی، در دو نسخه‌ی اسپرت و پریمیوم به صحنه آمد که هر دو نسخه، از پیشرانه‌ی 1.5 لیتری توربو شارژ با قدرت 188 اسب بخار و  300 نیوتن متر گشتاور بهره می‌بردند.

چانگان یونی وی 2.0T و UNI V iDD هیبرید

چانگان iDD (به فرمت اگزوزها و تفاوت آن‌ها با نسخه دو لیتری توجه کنید)

اما در نسخه‌ای که مهمان نمایشگاه Chongqing شده، با پیشرانه‌ی 2.0T رو به رو هستیم که تغییرات ظاهری خود را به همراه دارد گه کمی جلوتر و در بخش طراحی ظاهری، به آن می‌پردازیم.

چانگان یونی وی 2.0T و UNI V iDD هیبرید

چانگان iDD (خط میان کاپوت و جلو پنجره، به کلی حذف شده است)

این پیشرانه‌ی چهار سیلندر توربو شارژ با 2 لیتر حجم می‌تواند 232 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس 8 سرعته‌ی AMT به چرخ‌های جلویی منتقل کند. گیربکس‌های AMT، همان جعبه‌ دنده‌های نیمه اتوماتیک هستند که لذت یک رانندگیِ ارزان قیمت و تقریبا اسپرت را در اختیار راننده قرار می‌دهند. همچنین این سیستم نسبت‌ به گیبرکس‌های اتوماتیک CVT و DCT، هزینه نگه داری فوق العاده پایین تری دارد که برای افراد جوان، یک امتیاز محسوب می‌شود.

چانگان یونی وی 2.0T و UNI V iDD هیبرید

حالا به چانگان iDD هیبرید می‌رسیم که اگر بخواهیم دقیق بگوییم، این خودرو یک سدان کوپه‌ی پلاگین هیبرید محسوب می‌شود. در زیر کاپوت چانگان iDD با همان پیشرانه‌ی 1.5T طرف هستیم که می‌تواند 167 اسب بخار قدرت تولید کند. البته همانطور که می‌دانید، این پیشرانه هم به عنوان یک موتور محرک و هم به عنوان ژنراتور باتری‌ها عمل می‌کند. متاسفانه از توان موتور الکتریکی این خودرو اطلاعی نداریم اما می‌دانیم که چانگان iDD به سیستم هوشمند بلو وال (Blue Whale) مجهز شده است.

چانگان یونی وی 2.0T و UNI V iDD هیبرید

سدان کوپه یونی وی دو لیتر توربو شارژ در کنار نسخه iDD

این سیستم، تمام پارامترهای رانندگی مثل سیستم کنترل کشش، پایداری و این دسته از موارد را کنترل می‌کند تا بیشترین شتاب و کمترین مصرف انرژی را به خریداران هدیه دهد. به لطف این سیستم، اکنون شتاب 0 تا 100 چانگان UNI V iDD به کمتر از 6 ثانیه می‌رسد. همچنین نهایت سرعت آن در حدود 220 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

چانگان یونی وی 2.0T و UNI V iDD هیبرید

در ادامه به پکیج باتری‌های لیتیوم یونی با ظرفیت 18.5 کیلو وات ساعت می‌رسیم که بدون کمک پیشرانه بنزینی، فقط می‌توانند 100 کیلومتر دوام بیاورند. اما ترکیب این پیشرانه درون سوز، موتور الکتریکی و پکیج باتری‌ها، مصرف سوخت چانگان iDD را به 1.59 لیتر در هر 100 کیلومتر رسانده است! البته این عدد در حالت رانندگی HEV ثبت شده و شما می‌توانید برای تجربه‌ی حس اسپرت، به سراغ مود «سوپر ریس» بروید یا در حالت “EV”، فقط از باتری‌ها استفاده کنید.

طراحی ظاهری چانگان یونی وی 2.0T و iDD هیبریدی

چانگان یونی وی 2.0T و UNI V iDD هیبرید

طراحان سعی کرده‌اند تا در هر دو نسخه، اصل اسپرت بودن را معیار قرار دهند. زمانی که از رو به رو به هر دو خودور نگاه می‌کنیم، با یک جلو پنجره یک شکل و بدون فریم رو به رو می‌شویم البته در نسخه 2.0T به علت نیاز بیشتر پیشرانه به هوا، یک هواکش به لبه‌ی کاپوت اضافه شده است.

چانگان یونی وی 2.0T و UNI V iDD هیبرید

اسپویلر اکتیو عقبی

کمی پایین تر به لیپ و دیفیوزر اسپرت می‌رسیم که از سه قسمت مختلف تشکیل شده‌اند تا به جریان هوا را به بهترین شکل ممکن به اطراف هدایت کنند. البته در گوشه سپر چانگان یونی وی 2.0T، اند پلیت (End Plate) یا همان «صفحات کناری» را هم داریم. این موضوع دقیقا در دیفیوزر عقبی هم تکرار شده است.

چانگان یونی وی 2.0T و UNI V iDD هیبرید

زمانی که از نمای کناری به هر دو خودرو نزدیک می‌شویم، دستگیره‌های درب پاپ اوت را می‌بینیم که شاید برای خودروهای بنزینی، کمی عجیب باشند. البته این قسمت، تنها قطعه‌ی اکتیو در بدنه نیست و اسپویلر عقبی هم از نوع فعال است. این اسپویلر فقط در سرعت‌های بالا فعال می‌شود تا داون فورس بیشتری را تولید کند. همچنین ابعاد هر دو نسخه شامل 4680 میلی متر طول، 1838 میلی متر عرض و 1430 میلی متر ارتفاع می‌شود. فاصله محوری یونی وی 2.0T هم در حدود 2750 میلی متر اعلام شده است که این عدد در نسخه هیبریدی، کمی بیشتر می‌شود تا فضای مناسبی را در اختیار باتری‌ها قرار دهد.

چانگان یونی وی 2.0T و UNI V iDD هیبرید

چانگان iDD

رینگ‌های اسپرت 19 اینچی و اگزوز چهار کاناله فعال هم به همراه دیفیوزر اسپرت، شاهکار چینی‌ها را به کمال خود می‌رسانند. البته در چانگان UNI V iDD فقط دو اگزوز داریم. در انتها به انحنای زیبای ستون C و چراغ‌های خطر یک تکه می‌رسیم که ما را به روزهای دهه 70 میلادی آمریکا و موستانگ‌های فست بک پرت می‌کند.

کابین اسپرت و قیمت چانگان یونی وی 2.0T و iDD

چانگان یونی وی 2.0T و UNI V iDD هیبرید

اتاق نسخه هیبریدی با تریم روشن

اتاق هر دو نسخه می‌تواند حس و حال خودروهای اسپرت چند صد هزار دلاری را به خریداران تزریق کنند. یعنی نمایشگرهای زاویه دار به همراه فرمان سه پره اسپرت و مقدار مناسبی از دکمه‌های فیزیکی! تریم iDD از رنگ‌های روشنی مثل سفید و آبی تشکیل شده است در حالی که این قسمت در نسخه‌ 2.0T با رنگ‌های مشکی و دوخت نارنجی جایگزین می‌شود.  در کنسول وسط هر دو مدل هم، دو جالیوانی، اهرم دنده و یک شارژر وایرلس را داریم.

چانگان یونی وی 2.0T و UNI V iDD هیبرید

اتاق مدل 2.0T

در وسط داشبورد، یک نمایشگر 10.5 اینچی را داریم که در نقش صفحه نمایش سیستم مولتی مدیا ظاهر شده است اما هر چه که باشد، واقعا کوچک و نا امید کننده است. طراحان سعی کرده‌اند تا با اضافه کردن یک نمایشگر تریپل اسکرین یا همان سه قسمتی به پشت فرمان، هیجان بیشتری را به اتاق هر دو مدل اهدا کنند که باید بگوییم واقعا در کار خود موفق عمل کرده‌اند.

چانگان یونی وی 2.0T و UNI V iDD هیبرید

در پایان به قیمت چانگان یونی وی 2.0T و iDD می‌رسیم که متاسفانه فعلا قیمت نسخه هیبریدی، اعلام نشده است اما در مدل دیگر، با قیمت 20 هزار دلاری طرف هستیم یعنی دقیقا 139.9 هزار یوان!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*