شاسی بلند دانگ فنگ آئولوس هائوجی - Aeolus Haoji

دانگ فنگ آئولوس هائوجی؛ شاسی بلند هیبریدی و بنزینی چینی‌ها + ویدیو و قیمت رسمی

دانگ فنگ آئولوس هائوجی – Aeolus Haoji یک شاسی بلند خوش ساخت چینی است که در این مقاله به مشخصات فنی و قیمت‌ِ تریم‌های مختلف آن نگاهی خواهیم داشت.

خودروهای SUV چینی یکی پس از دیگری به صورت رسمی به خیابان‌ها می‌آیند تا توانمندی چشم بادامی‌ها در ساخت شاسی بلندها را به رخ بکشند. در ادامه به سراغ دانگ فنگ آئولوس هائوجی می‌رویم و سعی می‌کنیم تا با یک ویدیو جذاب، ابعاد واقعی و جذابیت ظاهری آن را بهتر درک کنیم.

نگاهی به دانگ فنگ آئولوس هائوجی

این خودرو در سگمنت شاسی بلندهای سایز بزرگ معرفی شده است پس از همان ابتدای کار هم توقعِ یک شاسی بلند خوش چهره و اسپرت را نداشتیم. طراحی مکعبی شکل، جلو پنجره بزرگ به همراه اِلمان‌های آبشاری و فلاپ‌های پلاستیکی، تقریبا تمام چیزی است که در همان نگاه اول، توجه شما را به خود جلب می‌کنند.

به صورت کلی می‌توان گفت که این موارد معمولا در خودروهای خانوادگی و ارزان قیمتی دیده می‌شوند که هزینه‌ نگهداری و تعمیر بسیار پایینی هم دارند. پس چینی‌ها سعی دارند تا علاوه بر پایین نگه داشتن قیمت تمام شده، هوای جیب خانواده‌ها را هم داشته باشند.

شاسی بلند دانگ فنگ آئولوس هائوجی - Aeolus Haoji

از آن جایی که برند دانگ فنگ آئولوس، تقریبا ناشناخته است، طراحان ترجیح داده‌اند تا علامت تجاری این برند را به صورت انگلیسی، در وسط کاپوت و صندوق عقب قرار دهند. کمی جلوتر به نمای عقبی دانگ فنگ Aeolus Haoji می‌رسیم که واقعا چند درجه زشت‌تر از جلو پنجره است.

این قسمت شاید با طراحی مربعی شکل، به همراه یک دیفیوزر نقره‌ای رنگ و اگزوزهای دوکاناله‌، کمی رنگ بوی خودروهای اسپرت را گرفته باشد اما زمانی که به لاستیک‌های کم عرض می‌رسیم، همه چیز خراب می‌شود.

در پایان این قسمت به ابعاد دانگ فنگ آئولوس هائوجی می‌رسیم که شامل 4720 میلی متر طول، 1910 میلی متر عرض و 1702 میلی متر ارتفاع می‌شود. البته نسبت عرض به ارتفاع در این شاسی بلند، کمی نگران کننده است اما فاصله محوری این SUV برابر با 2825 میلی متر خواهد بود که پایداری خودرو را تضمین می‌کند. البته با یک نگاه به ستون D یعنی آخرین ستون عریضِ سقف، اهمیت ایمنی در خودروهای چینی را کاملا متوجه خواهید شد.

به هر حال از حق نگذریم، طراحان سعی کرده‌اند تا با بخشیدنِ یک نمای دو رنگ به ظاهر این غول چینیِ بد شکل و اضافه کردن رینگ‌های اسپرت و جذاب، چهره‌ی خسته کننده‌ی آن را از بین ببرند اما نتیجه‌ی کار آن طور که فکر می‌کردند پیش نرفت و ما هم قضاوت را بر عهده شما می‌گذاریم.

طراحی داخلی با نمایشگرهای دوال اسکرین

اتاق دانگ فنگ آئولوس هائوجی در برابر طراحی بدنه‌ی آن، واقعا یک شاهکار تمام عیار محسوب می‌شود. نمایشگرهای دوال اسکرین 12.3 اینچی در قسمت نمایشگر مولتی مدیا و صفحه نمایش دیجیتال پشت آمپری به همراه فرمان اسپرت D شکل، داشبورد زاویه دار و تریم پیانویی با رنگ مشکی، تقریبا تمامِ آن چیزی است که در اتاق یک خودرو اسپرت به دنبال آن خواهیم بود.

همچنین توازن تعداد دکمه‌های فیزیکی داشبورد به نسبت مساحتِ آن هم کاملا راضی کننده است؛ یعنی داشبورد دانگ فنگ آئولوس هائوجی، نه خیلی شلوغ است و نه خیلی خلوت و خالی! به طور کلی این داشبورد از طراحی زاویه دار (به سمت راننده) بهره می‌برد.

همچنین کانال‌های سیستم تهویه هوا هم به زیر نمایشگرها منتقل شده‌اند تا علاوه بر یک دست شدنِ خط میانی داشبورد، باز هم به مدرن‌تر شدن کابین، کمک کنند. اما بیایید و به کنسول وسطی هم نگاهی داشته باشیم.

شاسی بلند دانگ فنگ آئولوس هائوجی - Aeolus Haoji

در این قسمت با یک اهرم دنده‌ی بزرگ، دو جالیوانی هوشمند، سلکتور حالت رانندگی و یک شارژر وایرلس طرف هستیم. همچنین قسمت استراحتگاه دست هم کاملا بزرگ و خوش دست است. در ادامه به یک سورپرایز بزرگ اما غیر رسمی می‌رسیم! با توجه به نمایشگر دیجیتال پشت آمپر می‌توان گفت که این شاسی بلند هیبریدی از «سیستم ترمزهای احیا شونده» و «سیستم مسیریابی سه بعدی» هم بهره مند باشد.

یکی دیگر از موارد مهم در اتاق دانگ فنگ آئولوس هائوجی، به فرمان دو پره مربوط می‌شود که این نوع از طراحی، بیشتر در خودروهای خودران و خانوادگی (با شتاب و سرعت کم) دیده می‌شود. تریم زیبای مشکیِ کابین هم نیازی به تعریف ندارد.

مشخصات فنی و قیمت دانگ فنگ آئولوس هائوجی

این شاسی بلند در چهار تریم متفاوت عرضه شده است اما به نظر می‌رسد که سه نسخه‌ی آن، از پیشرانه‌ی 1.5 لیتری توربو شارژ هیبرید بهره می‌برند. این پیشرانه با نام HD120 یا همان “MACH Power MHD” معرفی شده است که حداکثر می‌تواند 180 کیلو وات قدرت (250 اسب بخار) و 540 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین باید بدانید که در بهترین حالت، مصرف سوخت این پیشرانه به کمتر از 4.8 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد که این عدد، تحت تست‌های موسسه NEDC به ثبت رسیده.

شاسی بلند دانگ فنگ آئولوس هائوجی - Aeolus Haoji

حالا که صحبت‌ از حالت‌ها شد، بد نیست تا به سه حالت رانندگی مختلف در نسخه‌های هیبریدی، نگاهی داشته باشیم. در حالت اول، فقط موتور الکتریکی روشن خواهد بود که این حالت، برای رانندگی شهری توصیه می‌شود. حالت بعدی، بالانس موتور الکتریکی و پیشرانه بنزینی را هدیه می‌دهد و در حالت سوم، با نهایت قدرت دانگ فنگ Aeolus Haoji رو به رو می‌شویم.

شاسی بلند دانگ فنگ آئولوس هائوجی - Aeolus Haoji

اما اگر از طرفداران هیبریدی‌ها نیستید، باید به سراغ مدل تمام بنزینی بروید که با همان پیشرانه توربو شارژ 1.5 لیتری به بازار می‌آید و 305 نیوتن متر گشتاور و 201 اسب بخار را نوید می‌دهد. به هر حال از آن جایی که این خودرو، اولین شاسی بلندی و به صورت کلی اولین محصولی است که بر اساس پلتفرم DSMA دانگ فنگ به بازار می‌آید، توجه‌های زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

به علاوه باید اشاره کنیم که هر چهار نسخه از گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه بهره می‌برند و باتری‌های مدل‌های هیبریدی از نوع لیتیوم یون است. همچنین قیمت دانگ فنگ آئولوس هائوجی به صورت رسمی در بازه 127 تا 140 هزار یوان یعنی 18.9 تا 20.8 هزار دلار اعلام شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*