وای فای هفت

سرعت انتقال اطلاعات در وای فای 7 هوش از سر شما می‌برد

افزایش سرعت انتقال داده در وای فای 7 در کنار کاهش تاخیر، نسل جدید شبکه بی‌سیم را برای سازگاری با فناوری‌های آینده نظیر متاورس آماده می‌کند.

یکی از فناوری‌های ضروری ارتباطی دنیای امروز، اتصال به شبکه بی سیم یا وای فای است. در شرایطی که بسیاری از مردم هنوز به شبکه وای فای نسل ششم دسترسی ندارند، وای فای 7 از راه رسیده است. با این‌حال، به نظر می‌رسد که با توجه به روند توسعه فعلی، اغلب کاربران بتوانند در تابستان سال آینده، از فناوری Wi-Fi 7 و سرعت خیره‌کننده آن در صورت پشتیبانی سرویس، استفاده کنند.

وای فای 7 چه تغییراتی را به دنبال داشته است؟

این نسل، مطابق با IEEE 802.11 و بر اساس استاندارد اصلاح شده و جدید IEEE 802.11be به عنوان جانشین وای فای 6 عرضه شده است. در مقام مقایسه با نسل پنجم و ششم، وای فای 7 شامل بهبودهایی در سرعت بوده و سرعت انتقال اطلاعات از طریق آن، به 40 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

اما مفهوم این سرعت چیست؟ ناگفته نماند که حداکثر پهنای باند قابل دسترس شما کم‌تر از 1 گیگابیت بر ثانیه است، حتی در سریع‌ترین رابط‌های سیمی کامپیوتری امروزی مانند تاندربولت 3 و 4 و USB 4 نیز سرعت نهایتا به 40 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. بنابراین، سرعت ارائه شده توسط وای فای 7 می‌تواند مقدمه‌ای برای جایگزین کردن رابط‌های سیمی شود.

برای دستیابی به چنین سرعتی، Wi-Fi 7 از تعدادی فناوری جدید استفاده می‌کند. این نسل با افزایش پنهای باند تا سقف 320 مگاهرتز، از تکنولوژی مدولاسیون به روز شده QAM-4096 برای افزایش سرعت بهره می‌برد. وای فای 7 هم‌چنین به فناوری‌های جدیدی مانند Link و Enhanced MU-MIMO نیز مجهز شده است.

وای فای 7

تاخیر کم‌تر با Wi-Fi 7

علاوه بر فاکتور سرعت، نرخ تاخیر در Wi-Fi 7 نیز موضوعی چالش‌برانگیز است، هرچند برای رفع این نگرانی‌ها، چند راه‌حل فنی وجود دارد. برای مثال، قابلیت “Preamble Puncturing” می‌تواند مشکل تداخل سیگنال را حل کند. فناوری عملیات چندکاناله چند زنجیره‌ای (MLO) نیز دستگاه‌ها را قادر می‌سازد تا باندها و کانال‌های فرکانسی مختلف را پوشش داده و با کاهش تاخیر، بهره‌وری را بهبود ببخشند.

یکی دیگر از پیشرفت‌های قابل توجه وای فای 7، برقراری امکان اتصال تعداد بیش‌تری از کاربران به اینترنت است. اکنون یک کانال در Wi-Fi 7 می‌تواند بیش از 500 کاربر مجزا را در خود جای دهد که باعث می‌شود فرآیند اتصال بدون نگرانی از بابت اختلال و کاهش سرعت برقرار شود.

به عبارت دیگر، بهبود‌های وای فای 7 کاملا همه‌جانبه خواهند بود. پهنای باند ارائه شده در این نسل، در تئوری می‌تواند جایگزین شبکه یا رابط سیمی شود و تاخیر را کاهش دهد. علاوه بر این، اکنون دستگاه‌های بیش‌تری قادر خواهند بود تا به شبکه متصل شده و بدون افت، از سرعت بالا استفاده کنند.

ویژگی‌هایی نظیر افزایش سرعت و تاخیر کم وای فای 7، نه تنها برای گوشی‌های هوشمند و روترها کارآمد خواهد بود، بلکه نوید گسترش در زمینه‌های دیگر، از جمله فناوری واقعیت تعمیم یافته (XR) را نیز می‌دهد. این فناوری‌ها نیازمند تاخیر بسیار ناچیز و نرخ نوسازی بسیار بالا هستند که Wi-Fi 7 می‌تواند این الزامات را پوشش دهد.

علاوه بر این، خودروهای هوشمند، اینترنت اشیاء، بازی‌های ابری و متاورس نیز برای کارکرد بدون وقفه و تاخیر، به وای فای 7 نیاز دارند. سرعت فوق‌العاده بالای شبکه، اتصال پایدار و قابل اتکا، از جمله مواردی هستند که توسط این فناوری قابل ارائه خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*