خودرو مشترک

اخبار جدید از خودرو مشترک ایران، روسیه و ترکیه

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور از تولید خودرو مشترک ایران، روسیه و ترکیه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خروج خودروسازان بزرگ از بازار روسیه به دلیل جنگ این کشور با اوکراین باعث شد تا روسیه به طرح تولید خودرو مشترک با ترکیه و ایران علاقه‌مند شود. در همین راستا ایده طراحی و ساخت خودرو مشترک بین ایران، روسیه و ترکیه که سال‌های قبل مطرح شده بود، اکنون بار دیگر در دستور کار این کشورها قرار گرفته و انتظار می‌رود به زودی اجرایی شود.

جزئیات تولید خودرو مشترک ایران، روسیه و ترکیه

در همین راستا محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور عنوان کرد انجمن خودروسازی و قطعه‌سازی ترکیه اولین بار پیشنهاد داد تا برای طراحی و تولید خودرو مشترک کنسرسیوم سه‌جانبه با حضور صنعتگران ایرانی، روسی و ترک تشکیل شود. وی افزود این پیشنهاد به مسئولان صنعت کشور نیز ارائه شده و ما بر این باوریم که صنعتگران سه کشور از ظرفیت و توان بالایی برای اجرای این طرح بهره می‌برند.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور در ادامه بیان کرد جمعیت این سه کشور به 400 میلیون نفر می‌رسد و این کشورها در اطراف خود از بازار حداقل 800 میلیون نفری بهره می‌برند؛ از این رو برای محصولات تولیدی خود به بازار مناسبی دسترسی خواهند داشت. همچنین جنگ روسیه و اوکراین باعث شده تا صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی روسیه به ایران نیاز بیشتری پیدا کند که همین موضوع باعث تحقق این طرح خواهد شد.

خودرو مشترک

نجفی‌منش در ادامه بیان کرد در گذشته برای صادرات خودرو باید از طرف‌های خارجی نظیر رنو و پژو اجازه می‌گرفتیم، اما اکنون قادریم خودروی مناسبی را تولید کرده و قطعات آن را نیز با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنعتگران این سه کشور تامین کنیم. تمام قطعات خودرو را می‌توان با توان و پتانسیل این سه کشور تامین کرد. از سایر مزایای این طرح می‌توان به عدم نیاز به تبادل پول برای تامین قطعات و برخورداری از بازارهای مناسب صادراتی اشاره کرد.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور با اعلام این که این طرح توسط ترک‌ها پیشنهاد شده و روس‌ها نیز خواهان اجرای آن هستند، گفت ترکیه با صادرات سالیانه بیش از 12 میلیارد دلاری قطعه از پتانسیل مناسبی در صنعت قطعه‌سازی بهره می‌برد. روس‌ها نیز در حوزه خودروهای سنگین از توانایی فنی و فناوری بالایی برخوردارند. همچنین در ایران نیز کارخانه‌ها و خطوط تولید و مونتاژ مختلف خودرو قطعه وجود دارد.

نجفی‌منش در پایان خاطرنشان کرد این سه کشور با توجه به توانمندی‌هایی که در صنعت خودرو دارند می‌توانند خودروهای مشترک مناسبی را تولید و به بازار عرضه کنند. همچنین خروج خودروسازان بزرگ از روسیه به دلیل جنگ میان این کشور با اوکراین باعث شده تا این طرح بیش از پیش به مرحله اجرایی نزدیک شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کنسرسیوم روسیه، چین، سوریه و ایران تشکیل بدین به راحتی بنجل تر از فرغون های فعلی رو به ملت بندازین