خرید لپ تاپ

۷ وسیله‌ای که بعد از خرید لپ تاپ به آن احتیاج دارید

اگر قصد خرید لپ تاپ را دارید، حتماً این ۷ وسیله جانبی را هم در فهرست خرید خود قرار دهید تا بهترین تجربه استفاده از لپ تاپ خود را به دست بیاورید.

وقتی لپ تاپ جدیدی را می‌خرید، باید برخی لوازم جانبی را برای آن تهیه کنید تا بهترین تجربه کاربری را به شما ارائه کند. برخی از آن‌ها برای سلامت لپ تاپ شما ضروری هستند، اما برخی دیگر فقط برای این لازم است تهیه شوند که مطمئن شوید عملکرد روان و بدون مشکلی را خواهید داشت.

اگر شما هم اخیراً یک لپ تاپ ویندوزی خریده‌اید یا به دنبال خرید آن هستید، در اینجا ۷ وسیله را معرفی می‌کنیم که باید همراه آن تهیه کنید.

۱. یک هارد اکسترنال

هارد اکسترنال

اگر حافظه داخلی لپ تاپ شما کم است، خریدن یک هارد اکسترنال واجب است. اول اینکه باعث خالی نگه داشتن حافظه لپ تاپ در عین حال سبک بودن آن می‌شود. دوم اینکه شما از اطلاعات خود در فضایی امن به دور از اینترنت نگهداری می‌کنید که می‌تواند امنیت آن‌ها را تضمین کرده و از حملات یک بدافزار در امان نگه دارد.

علاوه بر این، حمل یک هارد اکسترنال بسیار راحت است، شما می‌توانید به آسانی آن را با خود به این طرف و آن طرف برده و هر زمانی نیاز داشتید آن را به لپ تاپ خود وصل کنید. قیمت آن‌ها نیز خیلی بالا نیست و می‌توانید با کمی هزینه، همراه لپ تاپ خود یک هارد اکسترنال هم تهیه کنید.

۲. پد خنک‌کننده

پد خنک کننده لپ تاپ

لپ تاپ‌های ویندوزی بیشتر از دستگاه‌های مک و لینوکس گرم می‌شوند؛ به خصوص اگر در حال انجام پردازش سخت یا بازی کردن باشید. گرما هم عاملی مؤثر روی عملکرد لپ تاپ شماست. به همین دلیل شما باید یک پد خنک‌کننده مخصوص را تهیه کرده و زیر لپ تاپ خود بگذارید تا دمای آن پایین آمده و اجزای داخلی آن در دمای مطلوبی فعالیت کنند.

عموماً یک پد خنک کننده گردش هوا را افزایش می‌دهد، اما با توجه به طراحی و جایگیری فن‌های لپ تاپ خود، باید پدی را انتخاب کنید که بتواند به بهترین شکل دستگاه را خنک نگه دارد.

۳. هاب ‌USB

هاب ‌USB

اکثر لپ تاپ‌های ویندوزی طیف وسیعی از پورت‌ها را ارائه می‌کنند، اما آن‌ها شاید برای کاربرانی که از لوازم جانبی متعددی استفاده می‌کنند، کافی نباشد. اگر شما هم از این دسته از کاربران هستید، خرید یک هاب ‌USB بهترین انتخاب برایتان است.

یک هاب USB به یکی از پورت‌های یو‌اس‌بی لپ تاپ شما وصل می‌شود و اجازه می‌دهد چندین دستگاه مختلف را به یک پورت وصل کنید. در واقع هاب، راهی برای افزایش غیرمستقیم تعداد پورت‌ها در لپ تاپ‌هایی است که پورت مورد نظر شما را ارائه نمی‌کنند.

یک هاب به جز اضافه کردن پورت‌های جدید، همچنین می‌تواند به شما کمک کند چندین دستگاه خود را به صورت همزمان شارژ کنید و حجم انبوهی اطلاعات را بین چندین دستگاه مختلف جابجا کنید.

۴. وب‌کم HD اکسترنال

وب کم اکسترنال

با رشد فرهنگ کار در منزل و افزایش کنفرانس‌های ویدیویی، داشتن یک وب‌کم خوب و قابل مهم‌تر از هر زمان دیگری شده است. وب‌کم‌های اکسترنال امکانات پیشرفته‌تری مثل عمق میدان وسیع‌تر، کیفیت تصویر بالاتر و تصاویری روشن در محیط‌های تاریک را ارائه می‌کنند که تمام این‌ها در مقایسه با وب‌کم خود لپ تاپ‌ها مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

بنابراین اگر می‌خواهید با لپ تاپ خود دورکاری را شروع کنید یا می‌خواهید از بازی کردن خود استریم زنده تهیه کنید، یک وب‌کم HD اکسترنال بسیار کاربردی است.

۵. لوازم جانبی برای محافظت از آسیب فیزیکی

کاور لپ تاپ

تا زمانی که از لپ تاپ خود فقط در منزلتان استفاده کنید، به لوازم جانبی محافظتی نیازی نیست. اما اگر دائم در رفت و آمد هستید یا خیلی سفر می‌کنید، خرید لوازم جانبی مخصوص محافظت از دستگاهتان ارزشش را دارد. استفاده از لوازم جانبی محافظتی مثل محافظ نمایشگر، بدنه یا کیبورد، این اطمینان را به شما می‌دهد در صورت افتادن تصادفی لپ تاپ، آسیبی به آن وارد نمی‌شود.

با توجه به قیمت بسیار بالای لپ تاپ‌ها و تعمیرات آن‌ها، عاقلانه است که از لوازم محافظتی استفاده کنید. در نهایت به شما یک کیف ضد ضربه را پیشنهاد می‌دهیم که هنگام حمل لپ تاپ خود در بیرون از منزل می‌توانید از آن استفاده کنید.

۶. ماوس و کیبورد جداگانه

ماوس و کیبورد هنگام خرید لپ تاپ

برای داشتن تجربه تایپ روان و خوب، داشتن یک کیبورد باکیفیت واجب است. همچنین اگر گیمر باشید، بدون یک ماوس گیمینگ باکیفیت نمی‌توانید از بازی کردن لذت ببرید. در عین حال یک پد مخصوص میز هم به شما کمک می‌کند کنترل بهتری روی ماوس خود داشته باشید و تکان خوردن روی میز باعث خراش افتادن روی کیبورد گران قیمتتان نشود.

البته اگر فقط برای انجام کارهای عمومی یا مطالعه کردن از لپ تاپ استفاده می‌کنید، خرید پد واجب نیست. اما اگر ساعت‌ها جلوی لپ تاپ می‌نشینید، به خاطر داشته باشید که فشار زیادی روی بازو، گردن، چشم و دست‌هایتان وجود دارد و باید فکری به حال آن کنید.

توصیه می‌کنیم لپ تاپ خود را روی میز گذاشته و با یک کیبورد و ماوس جداگانه از آن استفاده کنید. اینطوری هم فشار کمتری به کیبورد و ترک‌پد لپ تاپ شما وارد می‌شود و هم می‌توانید بهینه‌تر از آن استفاده کنید.

۷. لوازم تمیزکننده

لوازم تمیز کننده

لپ تاپ خود را به طور مرتب پاک کنید تا گرد و غبار به قطعات داخلی آن نفوذ نکند. این نه تنها باعث بهبود عملکرد دستگاه شما می‌شود، بلکه پس از چند مدت استفاده، یک لپ تاپ خراب را روی دست شما نخواهد گذاشت.

لوازم جانبی پاک کننده‌ای مثل پارچه میکروفایبر و اسپری پاک‌کننده وجود دارد که باید تهیه کنید و مرتباً لپ تاپتان را با آن‌ها تمیز کنید. البته هنگام خرید اسپری پاک‌کننده مطمئن شوید که آن در دراز مدت به صفحه نمایش لپ تاپ شما آسیب نمی‌زند. بنابراین حتماً باید یک اسپری مخصوص را تهیه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*