هوش مصنوعی

چینی ها هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که ذهن افراد را می‌خواند

طبق گزارش‌های منتشر شده، چینی ها هوش مصنوعی جدیدی توسعه داده‌اند که قادر است ذهن افراد را بخواند. این تکنولوژی برای ارزیابی وفاداری مقامات حزب کمونیست طراحی شده است.

اخیرا گزارش‌های جدیدی منتشر شده که بر اساس آنها، دولت چین در حال توسعه‌ی یک هوش مصنوعی پیشرفته است که می‌تواند ذهن افراد را بخواند. طبق ادعای محققان چینی، نرم افزار توسعه داده شده توسط آنها قادر است با تجزیه و تحلیل حالت چهره و امواج مغزی افراد، بررسی کند که آیا آنها به اندیشه‌ها و آموزه‌های سیاسی توجه می‌کنند یا خیر. قرار است این هوش مصنوعی برای نظارت بر ذهن مقامات حزب کمونیست به منظور ارزیابی وفاداری آنها مورد استفاده قرار بگیرد.

در یک دهه اخیر، پلیس چین به استفاده از کلان داده‌ها، فناوری یادگیری ماشینی، فناوری تشخیص چهره و AI پیشرفته روی آورده است. در همین راستا، خبرنگار تایمز در پکن اعلام کرده دولت چین با کمک محققان مرکز جامع علوم ملی Hefei قرار است سیستم جدیدی برای نظارت و تجزیه و تحلیل چهره و امواج مغزی مقامات حزب کمونیست طراحی کند.

هوش مصنوعی جدید چینی‌ها چگونه ذهن را می‌خواند؟

به گفته خبرنگار تایمز در پکن، در اول جولای مقاله‌ای در این رابطه در اینترنت آپلود شد که این فناوری را به طور مفصل شرح داده بود، اما این مقاله خیلی زود به دلیل نامعلوم و سوال‌برانگیزی از روی اینترنت حذف شد. در این مقاله آمده بود:

این سیستم قادر است نحوه پذیرش اندیشه‌ها و آموزش‌های سیاسی توسط اعضا را تشخیص بدهد و داده‌های واقعی را برای آموزش فکری و سیاسی فراهم کند تا بتوان آن را بهبود بخشید.

همچنین همراه با این مقاله یک ویدیو منتشر شده بود که آن هم پس از مدت کوتاهی حذف شد. در این ویدیو، یک محقق وارد یک کیوسک می‌شود و جلوی یک صفحه می‌نشیند و مقاله‌هایی درباره سیاست‌ها و دستاوردهای حزب را می‌بیند. البته به طور دقیق معلوم نیست که آیا فناوری خوانش امواج مغزی در این کیوسک قرار دارد یا نه. همچنین مشخص نشده که این سیستم هوش مصنوعی چگونه می‌تواند بر میلیون‌ها عضو حزب کمونیست در چین نظارت کند.

هوش مصنوعی

این برای اولین بار نیست که چینی‌ها از چنین سیستم‌هایی برای خواندن امواج مغزی و ذهن افراد استفاده می‌کنند. ساوت چاینا مورنینگ پست نیز گزارش داده بود که چین در سال 2018 روی کارگران کارخانه‌ای در هانگژو از فناوری اسکن مغز و خواندن امواج مغزی استفاده کرده است. این سیستم دارای کلاه‌هایی است که احساسات کارگرها را ارزیابی می‌کرد و با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، احساساتی مانند افسردگی، اضطراب یا خشم را مورد بررسی قرار می‌داد.

در سال گذشته نیز در خبرها داشتیم که چین اقدام به ایجاد یک دادستان هوش مصنوعی کرده که برای متهم کردن افراد به جرایم، 97 درصد دقت دارد. برای آموزش این سیستم هوش مصنوعی از 17 هزار پرونده واقعی در بین سال‌های 2015 تا 2020 استفاده شده و می‌تواند هشت جنایت رایج در شانگهای از جمله جعل کارت اعتباری، جرایم مربوط به قمار، رانندگی خطرناک، دزدی، کلاهبرداری، آسیب‌رسانی عمدی و ممانعت از انجام وظایف رسمی را شناسایی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*