فولکس واگن آماروک 2023 - Amarok

فولکس واگن آماروک 2023 – Amarok؛ پیکاپ آلمانی با حس و حال آمریکایی + ویدیو

فولکس واگن آماروک 2023، نسل دوم پیکاپ همه فن حریف آلمانی محسوب می‌شود که بر پایه فورد رنجر طراحی شده است. در ادامه به مشخصات فنی و قیمت Volkswagen Amarok نگاهی خواهیم داشت.

بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، نسخه نهایی فولکس واگن Amarok به روی صحنه آمد تا در نسل دوم خود، رد پایی از پیکا‌پ‌های آلمانی را در بازاری که توسط آمریکایی‌ها اشغال شده است، ماندگار کند. در این نوشته به تمام زوایای این پیکاپ کامپکت زیبا می‌پردازیم اما بیایید و قبل از رسیدن به بحث‌های فنی، به سراغ یک ویدیو جذاب برویم تا عملکرد این آلمانی دوست داشتنی‌ را بهتر درک کنیم.

نگاهی به فولکس واگن آماروک 2023؛ وانت 600 نیوتن متری آلمانی

طراحی ظاهری و ابعاد

این پیکاپ هم به مانند فورد رنجر از پلتفرم «بدنه روی فریم» یا همان “body-on-frame” بهره می‌برد؛ یعنی بهترین نوع پلتفرم برای یک پیکاپ کامپکت. زمانی که از رو به رو به این وانت دو کابین نگاه می‌کنیم، یک جلو پنجره شلوغ و مربعی شکل را داریم که با چراغ‌های ال ای دی ماتریسی و دیفیوزر پلاستیکی، محاصره شده است. این طراحی شلوغ اما بی آلایش، مطمئنا به کاهش قیمت کلی فولکس واگن آماروک 2023 منجر شده است.

فولکس واگن آماروک 2023 - Amarok

در نمای کناری هم رینگ‌های 19 و 20 اینچی (در دو نسخه) را داریم که به کمک رکاب‌های متصل به شاسی، لاستیک‌های فاق بلند و فاصله مناسب لاستیک‌ها از گلگیرها، خیال شما را از قدم گذاشتن در مسیرهای ناهموار و آفرودی، راحت می‌کند.

فولکس واگن آماروک 2023 - Amarok

حال که از فاصله صحبت کردیم، بهتر است به فاکتورهای ابعادی هم نگاهی داشته باشیم. فولکس واگن Amarok با فاصله محوری 3270 میلی متری خود، از یک فضای بزرگ در ردیف دوم خبر می‌دهد؛ البته اگر به سراغ نسخه‌ی دو کابینه رفته باشید.

فولکس واگن آماروک 2023 - Amarok

ولی طول و عرض مدل‌های دو کابین و تک کابین تفاوت زیادی ندارد و به ترتیب برابر با 5254 و 1954 میلی متر هستند. ارتفاع این پیکاپ هم بسته به مدل انتخابی، برابر با 1820 یا 1834 میلی متر خواهد بود.

فولکس واگن آماروک 2023 - Amarok

همچنین شرکت فولکس واگن به خریداران اطمینان داده است که می‌توانند بدون نگرانی، وارد آب‌هایی به عمق 80 سانتی متر شوند (فقط به فاصله لاستیک از گلگیر توجه کنید).

فولکس واگن آماروک 2023 - Amarok

اما ظرفیت این پیکاپ 1872 تا 2324 کیلوگرمی (بسته به مدل انتخابی)، چقدر خواهد بود؟ خریداران فولکس واگن آماروک 2023 می‌توانند بارهایی به وزن 3500 کیلوگرم را به مال بند این پیکاپ متصل کنند و بکشند یا یک جسم 1.2 تنی را بار بزنند.

فولکس واگن آماروک 2023 - Amarok

مال بند برقی به صورت آپشنال و دستی در تمام نسخه‌ها

حالب است بدانید که سقف این پیکاپ جان سخت هم می‌تواند به راحتی تا 350 کیلوگرم را تحمل کند. در همین راستا باید بگوییم که شرکت فولکس واگن، حتی یک چادر سقفی 4 نفره را هم جزو گزینه‌های آپشنال قرار داده است.

فولکس واگن آماروک 2023 - Amarok

نهایتا به نمای عقبی فولکس واگن آماروک 2023 می‌رسیم که دقیقا رنگ بوی فورد رنجر را دارد. حتی فرمت میله‌های نصب شده در قسمت بار هم تقریبا همان چیزی است که در رنجر دیده بودیم.

فولکس واگن آماروک 2023 - Amarok

چراغ‌های مستطیلی، عبارت “AMAROK” به صورت حک شده و یک سپر مشکی ساده، تمام چیزی است که فولکس واگن آماروک 2023 در نمای عقبی خود به شما هدیه می‌دهد. اما غصه نخورید چون فضای بار این قسمت، تقریبا به 3 متر مربع می‌رسد و واقعا برای یک پیکاپ جمع و جور، معجزه به حساب می‌آید. روکش برقی قسمت کابین هم از آن دسته از مواردی است که در هر پیکاپی دیده نمی‌شود.

مشخصات فنی و جشنواره‌ای پیشرانه‌های آلمانی

فولکس واگن آماروک 2023 - Amarok

شرکت فولکس واگن، پیشرانه‌های آماروک را بر اساس بازار هدف انتخاب کرده است البته قبل از هر چیزی باید بگوییم که موتورهای این پیکاپ شامل 5 نسخه‌ی متفاوت می‌شود. در نسخه مخصوص به بازار افریقا، پیشرانه 2 لیتر دیزل تنفس طبیعی را داریم که 150 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نسخه دیگر این پیشرانه هم با 168 اسب بخار در دسترس است اما اگر پیکاپ قوی‌تر را بخواهید، باید به سراغ‌ مدل‌های توربو دیزل با قدرت 206 اسب بخار بروید.

فولکس واگن آماروک 2023 - Amarok

در ادامه به موتورهای 6 سیلندر خورجینی 238 و 247 اسب بخاری (با 600 نیوتن متر گشتاور) می‌رسیم که هر دو نسخه، پیشرانه‌های دیزل هستند اما گل سر سبد پیشرانه‌های فولکس واگن آماروک 2023، موتور اصلاح شده‌ی 4 سیلندر توربو شارژ بنزینی 2.3 لیتری است که به لطف تکنولوژی اکوبوست فورد (EcoBoost) می‌تواند 300 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

فولکس واگن آماروک 2023 - Amarok

آلمانی‌ها در قسمت انتخاب گیربکس هم دست مشتری‌ها را باز گذاشته‌اند و اگر به سراغ‌ مدل‌های زیر 200 اسب بخار بروید، می‌توانید گیربکس دستی 6 دنده را هم داشته باشید. رقیب این سیستم، گیربکس اتوماتیک 10 سرعته CVT است.

فولکس واگن آماروک 2023 - Amarok

قابلیت 4MOTION هم احتمالا در بعضی از نسخه‌ها وجود نداشته باشد. قابلیت 4MOTION، همان سیستم AWD اختصاصی فولکس واگن است که به لطف سیستم کشش اصلاح شده و ترمزهای پیشرفته، خیال خریداران را راحت‌تر می‌کند. همچنین این سیستم در زمان یدک کشی و حمل بار، چهره اصلی خود را نشان می‌دهد. البته باز هم می‌توانید از رانندگی با حالت‌های 4WD و RWD لذت ببرید.

کابین به روز و امکانات ایمنی گسترده

فولکس واگن آماروک 2023 - Amarok

تفاوت نسل اول و دوم فولکس واگن Amarok تقریبا به 12 سال می‌رسد پس اصلا قصد مقایسه اتاق‌های آن‌ها را نداریم. در وسط کابین نسل دوم، یک نمایشگر دیجیتال عمودی 12 اینچی را داریم که در میان 6 دکمه فیزیکی درشت احاطه شده است.

فولکس واگن آماروک 2023 - Amarok

این دکمه‌ها بدون شک، اتاق را خشن‌تر و پیکاپی‌تر کرده‌اند. کمی پایین‌تر، دو پورت یو اس بی معمولی و تایپ C را داریم و در سمت چپ آن‌ها، درگاه برقی 12 ولت DC را می‌بینیم. البته شارژر وایرلس هم دقیقا در زیر این قسمت قرار گرفته است. کنسول وسطی هم به مانند داشبورد و دریچه‌های سیستم تهویه هوا، از طراحی درشتی بهره می‌برد اما به نظر ما، جا لیوانی‌های فولکس واگن آماروک 2023 در بدترین قسمت قرار گرفته‌اند.

فولکس واگن آماروک 2023 - Amarok

همچنین در این قسمت می‌توانید کنترلر چرخشی حالت دیفرانسیل، ترمز پارک برقی، کنترلر خودرو در سراشیبی، قفل الکتریکی دیفرانسیل و دکمه سیستم کنترل کشش و پایداری را پیدا کنید. از صفحه نمایش دیجیتال 10.4 اینچی پشت آمپر هم به سرعت عبور می‌کنیم و با نگاهی به سیستم صوتی با کیفیت هارمن کاردن، از کابین فولکس واگن آماروک 2023 فاصله می‌گیریم.

فولکس واگن آماروک 2023 - Amarok

در ادامه به سیستم‌های دستیار رانندگی و امکانات ایمنی فولکس واگن آماروک 2023 می‌رسیم که شامل 20 سیستم مجزا می‌شوند. کروز کنترل تطبیقی، سیستم تابلو خوان، کنترل خودرو در سرپایینی و سربالایی، سیستم نور بالای هوشمند، ترمزهای اضطراری، سیستم هشدار خروج از خط و باقی ماندن در بین خطوط و سیستم تماس اضطراری (در صورت تصادف)، تنها بخشی از نمایشگاه مراقبتی فولکس واگن هستند.

بازار هدف و قیمت پیکاپ فولکس واگن آماروک 2023

فولکس واگن آماروک 2023 - Amarok

بازار پیکاپ آمریکا و آمریکای شمالی، به دست محصولات بومی آمریکا افتاده است و فولکس واگن هم قصد ندارد تا به سمت یک بازار پر از ریسک برود. آلمانی‌ها بیشتر قصد دارند تا محصول جدید خود را در آفریقا، بعضی از کشورهای اروپایی و آسیایی و مخصوصا استرالیا تست کنند.

فولکس واگن آماروک 2023 - Amarok

در نهایت به قیمت این پیکاپ زیبا و قدرتمند می‌پردازیم و همانطور که احتمالا حدس می‌زنید، با یک بازه قیمت گسترده طرف خواهیم بود. این موضوع منطقی است چرا که خریداران می‌توانند یک آماروک 160 اسب بخاریِ دنده دستی را انتخاب کنند یا به سراغ نسخه‌ی 600 نیوتن متری با گیربکس اتوماتیک 10 سرعته بروند. به همین خاطر است که قیمت فولکس واگن آماروک 2023 در بازه‌ی 45.8 تا 73.9 هزار دلار اعلام شده.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*