تست تصادف تویوتا تاکوما

ویدیوی تست تصادف تویوتا تاکوما ؛ پیکاپ غول پیکر ژاپنی چند ستاره می‌شود؟

نتایج تست تصادف تویوتا تاکوما 2022 توسط شرکت آمریکایی IIHS اعلام شد. در ادامه می‌توانید ویدیوی تست تصادف این پیکاپ غول پیکر ژاپنی را مشاهده کنید.

شرکت آمریکایی IIHS جدیدترین محصولات خودروسازان را پیش از ورود به بازار در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد تا سطح ایمنی خودروها مشخص شود. در همین راستا این شرکت به تازگی نتایج تست تصادف تویوتا تاکوما 2022 را منتشر کرد که طبق آن، پیکاپ ژاپنی تاکوما در بخش ایمنی سرنشین کنار راننده ضعیف ظاهر شد.

ویدیوی تست تصادف تویوتا تاکوما 2022

بر اساس گزارشی که توسط شرکت IIHS منتشر شد، تویوتا تاکوما 2022 در زمان تصادف از سمت سرنشین کنار راننده با سرعت 64 کیلومتر بر ساعت عملکرد خوبی را نشان نداد و این شرکت به همین دلیل برای آن در این بخش نمره مرزی (Marginal) را در نظر گرفت.

طبق بررسی‌های انجام شده، قاب در و داشبورد هنگام تصادف از سمت شاگرد و برخورد از جلو به کابین برخورد کرده و باعث آسیب به سرنشین کنار راننده خواهد شد. همچنین سرنشین کنار راننده در این تست در بخش ساق پای راست نسبت به پای چپ بیشترین آسیب را دید. علاوه بر این، سر آدمک که در این خودرو نصب شده بود نیز هنگام تصادف به ستون A برخورد کرده که می‌تواند تهدیدی برای سلامت سرنشین باشد.

تست تصادف تویوتا تاکوما

تویوتا تاکوما 2022 در سایر بخش‌ها از جمله سیستم پیشگیری از تصادف جلو توانست امتیاز خوبی را دریافت کند. گفتنی است هنوز تست خودرو با عابر به انجام نرسیده و به همین دلیل سطح ایمنی این خودرو به شکل کامل اعلام نشده است.

علاوه بر این، کارشناسان قسمت‌هایی از خودرو که به تصادف مربوط نمی‌شوند را نیز مورد بررسی قرار دادند که هدلایت‌های هالوژنی این خودرو توانستند به سختی نمره مرزی را دریافت کنند. البته تویوتا برای نسخه فول این خودرو به جای هالوژن از LED استفاده کرده و به همین دلیل این نسخه موفق به دریافت نمره کامل شده است.

تست تصادف تویوتا تاکوما

تاکوما 2022 نسبت به تاکوما 2021 در بخش ایمنی ارتقا پیدا کرده است؛ چرا که مدل 2021 این پیکاپ ژاپنی با مشکل سوراخ شدن باک خودرو توسط فنرهای شمشی عقب در زمان تصادف مواجه بود که باعث افزایش احتمال آتش‌سوزی در تصادف‌ها می‌شد، اما این مشکل اکنون برطرف شده است.

خودروها برای دریافت گواهی امنیتی باید در هر 6 تست تصادف شرکت IIHS امتیاز مناسبی را کسب کنند. همچنین دریافت نمره مناسب در بخش سیستم‌های پیشگیری از تصادف و بخش نورپردازی نیز ضروری است که تاکوما در مجموع توانست این گواهی امنیتی برای حضور در بازار را دریافت کند.

تست تصادف تویوتا تاکوما

گفتنی است تویوتا تاکوما 2022 با یک پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر و گیربکس 6 سرعته AT به فروش می‌رسد. این پیکاپ ژاپنی دو دیفرانسیل در خارج از جاده نیز عملکرد بسیار مناسبی دارد و به همین دلیل توانسته نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.