گوشی های سری گلکسی S23

سری گلکسی S23 فقط با پردازنده اسنپدراگون عرضه می‌شود

یکی از افشاگران دنیای دیجیتال می‌گوید، سامسونگ تنها از پردازنده اسنپدراگون شرکت کوالکام در زیر قاب گوشی‌های سری گلکسی S23 استفاده خواهد کرد.

در حالی که خرابی‌های پردازنده‌ها در گوشی‌های سری گلکسی S22 سامسونگ با پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام ۷۰ درصد و با پردازنده‌های اگزینوس سامسونگ ۳۰ درصد بوده، یکی از تحلیلگران مطرح دنیای دیجیتال، مینگ چی کو می‌گوید که گوشی‌های سری گلکسی S23 تنها در یک نسخه با پردازنده‌های اسنپدراگون عرضه خواهند شد.

کو می‌گوید علت تغییر در قلب تپنده نسل آینده گوشی‌های سامسونگ،  مشکلات مدیریت حرارت در تراشه‌های نسل آینده سامسونگ، اگزینوس ۲۳۰۰ است. اگرچه خیلی بعید است که مودم قدرتمند کوالکام در تراشه SM8550 کوالکام (که احتمالاً اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نام دارد) جایگزین بهتری داشته باشد. بنابراین مودم 5G داخلی آن‌ها نیز ساخت کوالکام است.

تمام مدل‌های سری گلکسی S23 به مودم Snapdragon X70 5G مجهز می‌شوند

کوالکام در کنفرانس MWC 2022 بارسلونا از نسل جدید مودم 5G توانمند خودش به نام اسنپدراگون X70 رونمایی کرد. این مودم که بر پایه فناوری ۴ نانومتری TSMC تولید می‌شود، در داخل گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ و دیگر پرچمداران سال ۲۰۲۳ میلادی قرار خواهد گرفت. قرار است نیمه دوم امسال نمونه‌های تولید شده این مودم در اختیار گوشی‌سازها قرار بگیرد و گوشی‌هایی که تا پایان امسال وارد بازار می‌شوند، به آن مجهز شوند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲

کوالکام به جای افزایش سرعت دانلود گیگابیتی مثل نسل‌های قبلی (X65 ،X60 و…)، تصمیم گرفته همچنان سرعت دانلود مودم خودش را مثل آنچه در گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ ارائه می‌شود روی ۱۰ گیگابیتی حفظ کند و در عوض روی ارائه امکانات جدیدتر و قابلیت‌های هوش مصنوعی تمرکز کند. کوالکام می‌گوید این نخستین پردازنده هوش مصنوعی 5G در یک سیستم مودم RF است.

کوالکام مودم جدید X70 AI را اینگونه توصیف می‌کند:

  • ارائه امکانات پیشرفته‌ای مثل Qualcomm 5G AI Suite ،Qualcomm 5G Ultra-Low Latency Suite و Qualcomm 5G PowerSave Gen 3 & 4X
  • تجمع اپراتورهای زیر ۶ گیگاهرتز برای دستیابی به عملکرد فوق‌العاده 5G
  • بهره‌گیری از قدرت هوش مصنوعی برای افزایش سرعت، پوشش‌دهی، تأخیر کم و تأمین مصرف انرژی 5G
  • جهانی که پشتیبانی همه‌جانبه‌ای از ظرفیت‌های خانواده سیستم مودم RF فایوجی با تمام باندهای تجاری 5G از ۶۰۰ مگاهرتز تا ۴۱ گیگاهرتز را ارائه می‌کند که انعطاف‌پذیری خوبی را در اختیار تولیدکنندگان می‌گذارد
  • طراحی دستگاه‌هایی که قادر به پشتیبانی از ملزومات اپراتوری جهانی هستند
  • معماری ارتقا پیدا کرده که تجاری‌سازی سریع 5G را از طریق بروزرسانی‌های نرم افزاری ممکن می‌کند
  • و…

مودم 5G اسنپدراگون X70

اپل نیز در حال توسعه چیپ مودم 5G خودش است، اما هنوز به تکامل نرسیده و باید همچنان از امکانات و ظرفیت‌های کمپانی کوالکام استفاده کند. مینگ چی کو می‌گوید سامسونگ نمی‌تواند چه از نظر عملکرد و چه مصرف انرژی با مودم 5G داخل چیپست آینده کوالکام (که با فناوری ۴ نانومتری TSMC) همراه است، رقابت کند.

به همین خاطر هم هست که احتمالاً تصمیم گرفته تنها از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S23 استفاده کند. اگر سامسونگ نخواهد چیپست اگزینوس ۲۳۰۰ را برای استفاده در گوشی‌های جدیدش تولید کند، برنده‌ی این ماجرا کوالکام است که میلیون‌ها تراشه پرچمدار اسنپدراگون را به سامسونگ خواهد فروخت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*