زر ماکارون

وزارت صمت، ورود زر ماکارون به خودروسازی را تایید کرد

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تایید ورود زر ماکارون به حوزه خودروسازی گفت این شرکت برای تولید یک میلیون خودرو در سال سرمایه‌گذاری کرده است.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص ورود یک شرکت تولیدکننده ماکارونی به حوزه خودروسازی عنوان کرد در بهار سال 1400 تعدادی از هدلینگ‌های بزرگ و سرمایه‌گذاری یک گروه صنعتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت در چارچوب اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه سرمایه‌گذاری تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساندند.

تایید ورود زر ماکارون به خودروسازی 

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفته‌های خود بیان کرد بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امضا شد، این شرکت در حوزه‌های حمل و نقل، خودرو، غذا، پتروشیمی و شیمیایی پیشنهاد سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری را ارائه کرد. در همین رابطه این شرکت قرار است در حوزه خودروسازی برای تولید 1 میلیون دستگاه خودرو در سال حدود 1 میلیارد و 900 میلیون یورو سرمایه‌گذاری کند.

قالیباف با اشاره به این که این شرکت قصد دارد 600 هزار دستگاه خودروی سواری، 200 هزار دستگاه خودرو هیبریدی و 200 هزار دستگاه خودرو سنگین را تولید و به بازار عرضه کند گفت بررسی عملکرد این گروه حاکی از آن است که در دهه 60 نیز این گروه در ساخت قطعات خودرو نظیر سرسیلندر فعالیت داشته و در این حوزه تجربه دارد. از این رو طی سال قبل با درخواست سرمایه‌گذاری گروه صنعتی زر در صنعت خودروسازی موافقت شده بود.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد مجوز تاسیس این شرکت در تیرماه سال 1400 صادر شد و این شرکت نیز با تامین زمین اکنون روی تکمیل خطوط تولید خود تمرکز دارد.