لوگوی فراری

داستان باورنکردنی پشت لوگوی اسب سرکش فراری

بر خلاف آنچه انتظار دارید، لوگوی فراری با یک قهرمان ملی جنگ جهانی اول ارتباط دارد. در ادامه شاهد داستان شنیدنی لوگوی این شرکت ایتالیایی باشید.

فراری یکی از خودروسازان افسانه‌ای ایتالیایی است که سوپرکارهای قدرتمند، سریع و دلربای آن به نمادی در دنیای خودرو تبدیل شده‌اند. در واقع سوپرکارهای قرمز آتشی آن بیشتر به یک اثری هنری شباهت دارند تا یک وسیله نقلیه چهار چرخ. فراری تا جایی پیشرفته که حالا حتی لوگوی زردش با اسب سرکش آن هم از فرسنگ‌ها دورتر قابل تشخیص است.

جدا از تعداد فوق‌العاده اسب بخاری که زیر کاپوت فراری‌ها جا گرفته، یک اسب که روی دو پای خود بلند شده نیز در لوگوی این شرکت به چشم می‌خورد. اینجا این سوال به وجود می‌آید که چرا از این حیوان نجیب در لوگوی این خودروساز خوشنام ایتالیایی استفاده شده است؟ اسب معروف فراری در حقیقت داستان جالبی پشت خود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

لوگوی فراری

انزو فراری سال 1923 طی مسابقه‌ای در پیست Savio Circuit در راونای ایتالیا با یک آلفا رومئو RL به عنوان اولین نفر از خط پایان گذشت. او در آن زمان هنوز سال‌ها تا دستیابی به شهرت برای خط خودروهای خود فاصله داشت و برای آلفا رومئو به میدان مسابقه می‌رفت. انزو فراری حتی تیم مسابقه خود را مدیریت می‌کرد تا اینکه نهایتاً در سال 1931 از این حوزه کناره‌گیری کرد.

لوگوی فراری، ادای احترامی به قهرمان ملی ایتالیا در جنگ جهانی اول

نامه‌ای که انزو فراری برای دوست خود نوشته بود، تنها مدرک مستند از اتفاقاتی است که در ادامه مرور می‌کنیم. به عنوان بخشی از جایزه مسابقه Savio Circuit، دیدار با «کنت انریکو باراکا» (Count Enrico Baracca) را در نظر گرفته بودند. او پدر «فرانچسکو باراکا» (Francesco Baracca)، خلبان جنگنده معروف ایتالیایی در جنگ جهانی اول بود که به سرنگونی 34 دشمن در نبرد شهرت داشت. او تصویر یک اسب سیاه را که روی دو پا بلند شده روی بدنه هواپیمای خود قرار داده بود. او در سال 1918 حین خدمت کشته شد و پس از مرگش به یک قهرمان ملی بین مردم ایتالیا تبدیل شد.

کنت فرانچسکو باراکا

بعد از این دیدار اول، فراری به دیدار مادر فرانچسکو «کنتس پائولینا باراکا» (Countess Paolina Baracca) رفت. کنتس پائولینا هم طی این دیدار به انزو فراری گفت که اگر نماد اسب سرکش پسرش را روی خودروهایش بگذارد، برای او خوش‌یمن خواهد بود. به گفته MotorTrend، این اسب در ابتدا قرمز رنگ بود ولی بعد از مرگ فرانچسکو، خلبان‌های همکار او به احترامش آن را به رنگ مشکی در آوردند.

لوگوی فراری

با این حال، این اسب معروف اولین بار در سال 1932 بود که روی یک خودرو قرار گرفت. بر خلاف آنچه انتظار دارید، آن خودرو نه فراری، بلکه یک آلفا رومئو 8C مونزا بود که تیم مسابقه‌ای Scuderia Ferrari Alfa Romeo از آن استفاده می‌کرد. فراری برخی از ویژگی‌های این نشان اسب را تغییر داد؛ مثلاً پس‌زمینه زرد روشن را به عنوان سمبل محل تولد خود یعنی مودنای ایتالیایی در نظر گرفت، دو حرف S و F (مخفف Scuderia Ferrari، بخش مسابقه‌ای فراری) را حذف کرد و سه نوار قرمز، سفید و سبز پرچم ایتالیا را حفظ کرد.

تکامل لوگوی فراری

لوگو فراری طی سال‌ها دستخوش تغییرات زیادی شده، ولی تا به امروز این اسب سرکش به عنوان برجسته‌ترین المان لوگوی این شرکت ایتالیایی باقی مانده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*