توقف تولید دوربین DSLR نیکون

نیکون دیگر دوربین DSLR تولید نخواهد کرد

پیشرفت دوربین گوشی‌های هوشمند باعث شده نیکون قید تولید دوربین های قدیمی DSLR را بزند و روی دوربین‌های بدون آینده تمرکز کند.

نیکون اخیراً اعلام کرده که دیگر قصدی برای تولید دوربین‌های SLR ندارد. رقابت فزاینده دوربین گوشی‌های هوشمند، باعث رشد صنعت دوربین شده است. این دوربین‌ساز ژاپنی نیز قرار است از این پس روی دوربین‌های جدید بدون آینه (میرورلس) تمرکز کند و Nikon D6 DSLR را می‌توان آخرین دوربین SLR این کمپانی نامید.

یک دوربین SLR (تک لنزی بازتابی) از مجموعه‌ای از قطعات مکانیکی و آینه‌ها برای نمایش یک تصویر از طریق لنز یا عدسی سر دوربین بهره می‌برد. اما دوربین‌های بدون آینه در دهه جاری طوفانی را در صنعت دوربین‌سازی به پا کرده‌اند. ضمن این که دوربین گوشی‌ها نیز در حال قدرتمندتر شدن است و دیگر کمتر کاربر عادی نیاز به خرید یک دوربین مستقل پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تفاوت بین دوربین‌ های DSLR و دوربین های بدون آینه

دوربین‌های بدون آینده از آنجا که عملکرد مکانیکی ندارند، برخلاف دوربین‌های SLR فاقد شاتر هستند. همین باعث جمع و جورتر و کوچک‌تر شدنش دوربین‌ها شده است. به نقل از انجمن دستگاه‌های دوربین و تصویربرداری ژاپن، در سال ۲۰۲۰ فروش دوربین‌های میرورلس (۲.۹۳ میلیون دستگاه) از دوربین‌های اس‌ال‌آر (۲.۳۷ میلیون دستگاه) پیشی گرفت.

نشریه خبری ژاپنی Nikkei می‌نویسید، با قدرت گرفتن دوربین گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های نیکون عملاً قافیه رقابت را باخته‌اند و بازار رو به افولی را تجربه می‌کنند. اکنون نیکون می‌خواهد آن‌ها را با ارائه محصولات و امکاناتی منحصر به فردتر شکست دهد. همچنین انتظار می‌رود کانن نیز طی سالیان پیش رو تولید دوربین‌های SLR را متوقف کند.

عصر دوربین های DSLR نیکون تمام شده است!

در حال حاضر درآمدهای نیکون از فروش دوربین‌های DLSR کاهش محسوسی پیدا کرده و آن‌ها بازار دوربین‌های بدون آینه را داغ‌تر دیده‌اند. به همین خاطر آن‌ها می‌خواهند تمام تمرکز خودشان را روی تولید این محصولات بگذارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*