ویندوز

ویندوز 12 چه زمانی منتشر می‌شود؟

مایکروسافت در حال ایجاد تغییراتی برای تسریع انتشار به‌روزرسانی‌های مختلف Windows است که می‌تواند عرضه ویندوز 12 را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

مایکروسافت در حال ایجاد یک تغییر بزرگ در سیستم‌عامل خود، ویندوز است و برنامه جدیدی را در پیش گرفته که از طریق آن، هر سه سال یک بار از نسخه جدید اکوسیستم دسکتاپ خود رونمایی کند و هم‌چنین به‌روزرسانی‌‌های دیگر شامل افزودن ویژگی‌های جزئی را نیز به شکل منظم‌‌تری انجام دهد. در واقع، انتقال به یک برنامه مهندسی جدید، شایعه‌ای است که توسط یکی از تحلیل‌گران مایکروسافت به نقل از Windows Central مطرح شده است. این تغییرات احتمالا با انتشار ویندوز 12، به طور کامل اعمال خواهند شد.

همان‌طور که گفته شد، مایکروسافت احتمالا قصد دارد در آینده، ویندوزهای بعدی را در دوره‌های سه‌ساله منتشر کند و به‌نظر می‌رسد ویندوز 12 که طبق گمانه‌زنی‌ها در سال 2024 عرضه می‌شود، نسخه‌ای کاملا متفاوت از نسل فعلی خواهد بود. هم‌چنین با تداوم این برنامه، می‌توان انتظار نسخه بعدی را در سال 2027 داشت و این چرخه تکرار خواهد شد.

هم‌چنین به موازات انتشار ویندوز جدید، مایکروسافت نسخه پیشین سیستم‌عامل خود را برای دریافت ویژگی‌های جدید به‌روزرسانی خواهد کرد. بنابراین، این شرکت به جای آپدیت بزرگ سالانه قابلیت‌ها، هر چندماه یک‌بار به‌روزرسانی‌های کوچک‌تری را تا حدود 4 بار در سال منتشر خواهد کرد.

ویندوز 11

از آنجا که برنامه‌ریزی جدید مایکروسافت از سال آینده آغاز خواهد شد، بنابراین ما هم‌چنان آپدیت 22H2 (معروف به Sun Valley 2) ویندوز 11 را در اواخر امسال دریافت خواهیم کرد، اما نسخه Sun Valley 3 احتمالا جایی در میان آپدیت‌های بعدی نخواهد داشت. در عوض، طی سال 2023 به‌روزرسانی‌های فشرده‌تری در انتظار خواهند بود که به صورت فصلی عرضه می‌شوند و این دسته احتمالا “Moments” نامیده خواهند شد.

با نگاه به گذشته، متوجه می‌شویم که برنامه اولیه برای Windows 10 از این قرار بود که آخرین نسخه ویندوز در قالب فعلی باشد و به‌طور مداوم، هر دو سال یک‌بار آپدیت شود. اما این سیاست با ورود ویندوز 11 دستخوش تغییر شد و به‌روزرسانی‌های بزرگ ویژگی‌ها، به سالی یک بار کاهش یافت.

با این وجود، مایکروسافت برای جبران کاهش سرعت به‌روزرسانی‌های اصلی، از یک ویژگی به نام “experience packs” (بسته‌های تجربه) رونمایی کرد که بخشی از طرح این شرکت برای ارائه منظم‌تر آپدیت‌ها است. برای مثال از این ابزار می‌توان برای به‌روزرسانی برنامه‌های اصلی قدیمی ویندوز، بدون نیاز به آپدیت‌های اصلی استفاده کرد.

بنابراین، طرح اولیه برنامه‌ریزی مایکروسافت برای ارائه به‌روزرسانی‌ها، چندان جدید نیست و تا حد زیادی دنباله‌روی عرضه ویندوز 11 خواهد بود. در نهایت، مطالب فوق فعلا در حد شایعه بوده و به تایید رسمی مایکروسافت نرسیده‌اند. اما در هر حال، احتمال عرضه ویندوز 12، در سال 2024 با استناد به برنامه‌ریزی احتمالی این شرکت بالا است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*