متاورس دبی

تلاش دبی برای پیشتازی در عرصه متاورس با ایجاد 40 هزار شغل مجازی

دبی تبدیل شدن به یکی از 10 اقتصاد برتر متاورس را در اهداف خود قرار داده است. در راستای پیشرفت در متاورس دبی 40 هزار شغل مجازی ایجاد می‌کند.

متاورس در حقیقت چیزی شبیه به اینترنت نیست، بلکه قرار است در آینده‌ای نه چندان دور به طور کامل جایگزین آن شود و نحوه تعامل و ارتباط ما با یکدیگر را زیر و رو کند. تا کنون تعریف‌های متعددی برای این مفهوم ارائه شده، اما کوتاه‌ترین آن‌‌ها، ترکیبی از اینترنت، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. تا امروز شرکت‌ها و حتی دولت‌های متعددی برای ورود به این حوزه زودتر از بقیه اقدام کرده‌اند. به عنوان نمونه‌ باید به امارات اشاره کرد.

امارات متحده عربی، استراتژی متاورس دبی خود را با هدف تبدیل شد به یکی از 10 اقتصاد برتر جهان متاورس تدوین می‌کند. بد نیست بدانید امارات و به طور ویژه شهر دبی قطب کریپتو خاورمیانه محسوب می‌شود، به طوری که شرکت‌های متعددی نظیر ریپل در آن اقدام به ایجاد یک شعبه کرده‌اند. از این نظر، تلاش دبی برای پیشرفت در حوزه متاورس حائز اهمیت است.

جزئیاتی از استراتژی متاورس دبی

در روز 18 جولای (27 شهریور)، خبرگزاری امارات از تدوین استراتژی متاورس دبی توسط حاکم دبی یعنی شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم خبر داد. آل مکتوم همواره در پی تبدیل امارات به پایتخت فناوری دنیا بوده و در این راستا، بیشتر تمرکز خود را روی هوش مصنوعی و وب 3 قرار داده است. گفتنی است استراتژی متاورس دبی هم‌سو با اهداف مربوط به استراتژی هوش مصنوعی امارات متحده عربی به منظور ارتقای جایگاه آن به عنوان یکی از کشورهای برتر در قسمت‌های آینده‌نگرانه با سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های نوین است.

استراتژی متاورس مهمترین شهر امارات شامل تحقیق و توسعه برای افزایش سهم اقتصادی متاورس، به کار بردن شتاب‌دهنده‌ها به منظور جذب شرکت‌ها و پروژه‌هایی از بیرون کشور و ارائه پشتیبانی در زمینه آموزش متاورس برای توسعه‌دهندگان، تولیدکنندگان محتوا و کاربران پلتفرم‌های دیجیتال در جامعه متاورس است.

بر اساس گزارش خبرگزاری امارات، قرار بر این است که مدل‌های جدید کار دولتی در حوز‌های گردشگری، آموزش، فروش، کار از راه دور، مراقبت‌های بهداشتی و بخش قانونی در استراتژی متاورس دبی گنجانده شوند. بخش‌های کلیدی این فریم ورک، واقعیت گسترده (Extended Reality)، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، واقعیت ترکیبی و تکنولوژی دوقلوی دیجیتال (نمایش مجازی یک شی یا سیستم) محسوب می‌شوند.

در برنامه استراتژی، با هدف دستیابی به حداکثر توانایی پردازشی، استقرار کامل نسل پنجم شبکه موبایل (5G) دیده می‌شود. به لطف فناوری 5G، از طریق دستگاه‌های هوشمند و شبکه‌های محلی (به جای سیستم‌های ابری) قادر به جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و پردازشی محلی داده خواهیم بود.

طبق گزارش خبرگزاری امارات، دو فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به عنوان بخش‌های کلیدی مفهوم متاورس تا کنون 6,700 موقعیت شغلی در امارات متحده عربی ایجاد کرده‌اند و 500 میلیون دلار به اقتصاد کشور کمک کرده‌اند. در سطح جهانی، ارزش سرمایه خطرپذیر و تامین مالی سهام خصوصی در متاورس در سال میلادی گذشته به 13 میلیارد دلار رسید که با توجه به قرار داشتن این مفهوم در اولین مراحل ظهور خود، رقمی قابل توجه به شمار می‌رود. بد نیست بدانید در همین سال، حجم معاملات مربوط به خرید ملک مجازی در جهان‌های متاورس مختلف به 500 میلیون دلار رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*