سایپا کارون

وانت سایپا کارون معرفی شد؛ مشخصات و قیمت پیکاپ جدید زامیاد

وانت سایپا کارون طی مراسمی به صورت رسمی معرفی شد. در ادامه با امکانات، مشخصات و قیمت پیکاپ جدید زامیاد آشنا خواهیم شد.

اخیرا شرکت زامیاد طی مراسمی به شکل رسمی از پیکاپ کارون پرده برداشت. شرکت سایپا طرح توسعه پیکاپ کارون را از سال 1399 در دستور کار خود قرار داده بود. همچنین این پیکاپ اقتصادی بر پایه پلتفرم فوادی F16 Lion توسعه پیدا کرده است.

معرفی وانت سایپا کارون

بخش طراحی

سایپا کارون

پیکاپ سایپا کارون را باید نسخه ارتقا پیدا کرده پادرا پلاس دانست که البته اکنون از یک ردیف صندلی جدید نیز بهره می‌برد. طول این خودرو به 5200 میلی‌متر، عرض آن به 1750 میلی‌متر، ارتفاع آن 1760 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به 3030 میلی‌متر می‌رسد.

سایپا کارون

همچنین این خودرو حدود 210 میلی‌متر از سطح زمین فاصله داشته و با وزن 3510 کیلوگرمی خود می‌تواند حدود 1319 کیلوگرم بار را حمل کند. این پیکاپ در جلو از سیستم تعلیق جناغی دوبل و در عقب از فنر تخت با اکسل سالید بهره می‌برد.

مشخصات فنی سایپا کارون

سایپا کارون

پیکاپ سایپا کارون به یک موتور M24 با حجم 2.4 لیتری و از نوع انژکتوری مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 95 اسب بخار و گشتاور 187 نیوتن‌متر را تولید کند. این پیشرانه از استاندارد آلایندگی یورو 5 نیز بهره می‌برد. یک گیربکس 5 سرعته دستی نیز قدرت تولید شده از پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

پیکاپ زامیاد کارون با چنین پیشرانه‌ای به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 11 لیتر را به همراه دارد. ضمن این که ظرفت بایک سوخت این خودرو حدود 55 لیتر اعلام شده است. همچنین حداکثر سرعت این خودرو نیز حدود 90 کیلومتر برساعت خواهد بود.

امکانات

Zamyad Karoon

از امکانات پیکاپ سایپا کارون می‌توان به سیستم صوتی بلوتوث و یو اس بی، تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ جلو، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 4 جهت، خروجی برقی 10 آمپر، گارد اتاق بار، پارکاب جانبی، لاینر اتاق بار، در بازکن باک از داخل، ایمبولایزر، ریموت و قفل مرکزی، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، چراغ راهنما روی آینه‌های جانبی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، چراغ مه‌شکن عقب و جلو اشاره کرد.

قیمت و رقبا

شرکت زامیاد در حال حاضر جزئیاتی از قیمت پیکاپ جدید خود را اعلام نکرده است، اما احتمالا این پیکاپ اقتصادی با قیمت حدود 500 میلیون تومان روانه بازار ایران خواهد شد. همچنین وانت کارا بهمن موتور رقیب جدی این پیکاپ در بازار ایران خواهد بود.