تیبا

توقف تولید، تیبا را در بازار گران کرد

شرکت سایپا طبق دستور سازمان استاندارد تولید تیبا را متوقف کرد؛ موضوعی که باعث شد قیمت این خودروی ارزان قیمت داخلی در بازار افزایش پیدا کند.

اخیرا وزیر صنعت، معدن و تجارت از توقف تولید خودروهای تیبا صندوق دار، تیبا 2، ساینا و سمند خبر داد؛ خودروهایی که جزو ارزان‌ترین محصولات خودروسازان داخلی محسوب می‌شدند. در همین راستا بررسی‌ها نشان می‌دهد توقف تولید این خودروها باعث شد تا قیمت آنها در بازار نیز افزایش پیدا کند. از سوی دیگر ایران خودرو و سایپا هنوز برنامه‌های خود برای جایگزین کردن محصولات مناسب با این خودروها را اعلام نکردند.

جزئیات افزایش قیمت تیبا در بازار

بررسی‌های بازار حاکی از آن است که قیمت خانواده Tiba طی این هفته حدود 2 تا 5 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. در واقع قیمت Tiba صندوق دار با 5 میلیون تومان افزایش به 203 میلیون تومان و قیمت تیبا 2 معمولی نیز با یک میلیون تومان افزایش به 208 میلیون تومان رسیده است.

البته قیمت ساینا با تغییری مواجه نشده و کماکان در بازار با قیمت 212 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین فعالان بازار قیمت سمند LX را حدود 310 میلیون تومان و قیمت سمند LX با پیشرانه EF7 را حدود 351 میلیون تومان تعیین کردند.