موشک ایلان ماسک

کامیون حامل موشک های ایلان ماسک، دچار سانحه شد

به نظر می‌رسد بدشانسی‌های ایلان ماسک تمامی ندارد. یکی از موشک های اسپیس ایکس در مسیر جابه جایی دچار حادثه شده است!

ایلان ماسک علاوه بر داستان شکایت حقوقی توییتر به دلیل امتناع از خرید و نقض معامله، مشکلات بیشتری از سوی اسپیس ایکس خواهد داشت. بر اساس گزارشی جدید، یکی از فضاپیماهای این شرکت در مسیر خود به سمت کارخانه‌ی اصلی در شهر هاوتورن کالیفرنیا دچار حادثه شد. تریلی حامل موشک در هنگام عبور از زیر پلی که ارتفاع کمی داشت، با آن برخورد کرد.

نقشه‌ی مسیرهای عملیاتی اسپیس ایکس نشان می‌دهد که این شرکت در کارخانه‌ی هاوثورن خود، موتور موشک و فضاپیما می‌سازد. در ادامه آن‌ها را برای آزمایش به کارخانه مک گرگور، تگزاس می‌فرستد. پس از اتمام مرحله‌ی آزمایش، موشک به مبدا خود باز می‌گردد. حتی احتمال دارد که بسته به هدفش، به مناطق دیگر فرستاده شود.

موشک فالکون 9 در مسیر خود از شهر مک گرگور به هاوتورن، دچار سانحه شد. این موشک ایلان ماسک در حین جابه جایی به پلی در بزرگراه تگزاس اصابت کرد. ناسا با انتشار یک پست در وبلاگ رسمی خود، بروز این حادثه را تایید و اعلام کرد که این موشک در ماموریت پرتاب فضاپیمای «Crew-5» به ایستگاه فضایی بین‌المللی در ماه سپتامبر سال جاری، مورد استفاده قرار گرفته بود. ناسا می‌گوید که آسیب آنچنان بزرگ و چشمگیر نیست. ظاهرا آسیب به قسمت‌های بین تقویت‌کننده موشک و فضاپیما وارد شده است. مهندسان اسپیس ایکس و ناسا موشک را بررسی کرده‌اند تا از سالم بودن قسمت‌های دیگر اطمینان حاصل کنند.

موشک ایلان ماسک

اجزای موشک فالکون 9 متعلق به ایلان ماسک

در اطلاعیه‌ی ناسا اعلام شده است که:

«شرکت اسپیس ایکس در حال حذف و جایگزینی ناحیه «اینتر استیج» موشک است. ضمنا به دلیل آسیب دیدن سخت افزار، برخی از ابزارهای داخلی را هم تغییر خواهیم داد.»

تیم‌هایی از اسپیس ایکس و ناسا این بررسی را به اتمام رساندند. این پروسه شامل سرهم بندی، شوک، آنالیز ساختاری و بررسی‌های مفصل با اشعه ایکس می‌شود. هدف این است که یکپارچگی ناحیه‌ی اینتر استیج تایید شود. هنگامی که سخت افزار جایگزین نصب شود، تقویت کننده تحت آزمایش قرار می‌گیرد تا از سلامت آن اطمینان حاصل شود. لازم به ذکر است که قبل از پذیرش و صدور گواهی پرتاب، ارزیابی‌های بیشتری انجام خواهد شد.

در انتها باید اشاره کنیم که ماموریت Crew-5 اسپیس ایکس شامل فضانوردانی از ناسا با نام‌های «نیکول مان» و «جاش کاسادا» می‌شود. فضانورد ژاپنی کویچی واکاتا و آنا کینیکا روسی، همکاران آمریکایی خود را در این سفر فضایی همراهی خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*