نسخه محدود تویوتا GR 86

نسخه محدود تویوتا GR 86 و سوبارو BRZ به مناسبت تولد 10 سالگی این اسپرت کوپه معرفی شد

نسخه محدود تویوتا GR 86 و سوبارو BRZ به مناسبت 10 سالگی آن‌ها اینجا هستند تا یادآورر ذکاوت ژاپنی‌ها در ساخت خودروهای دریفت باشند.

دقیقا اوایل سال 2012 بود که شرکت تویوتا و سوبارو، دو خودرو جدید را همراه GT86 و بر اساس پلتفرم همین نسخه، اما با بهبودهای جدید به بازار عرضه کردند. تویوتا GR 86 یا همان سوبارو BRZ نسبت به GT86، هزینه نگهداری پایین‌تر و رانندگی آسان‌تری دارد. اما تفاوت‌های نسخه محدود 10 سالگی تویوتا GR 86 و سوبارو BRZ با نسخه معمولی، در چه مواردی خلاصه می‌شوند؟ در ادامه به این سوال مهم پاسخ می‌دهیم.

نگاهی به نسخه محدود تویوتا GR 86 و سوبارو BRZ

نسخه محدود تویوتا GR 86

اولین تفاوت در بدنه ظاهر می‌شود؛ یعنی جایی که رنگ برنزی معروف تویوتا و آبی سوبارو را می‌بینیم و در ادامه به امضای 10 سالگی این خودرو می‌رسیم که در قسمت‌هایی مثل جلو پنجره، دستگیره‌ها و روکش‌های درب و رکاب خودرو، حک شده است. همچنین رینگ‌های 19 اینچی 10 پره، آینه‌های بغل، فلاپ هواکش‌های کاپوت و دیفیوزر عقبی هم با رنگ مشکی و طرح خاص خود اینجا هستند تا ویژه بودنِ هر دو مدل را یادآوری کنند.

در داخل اتاق هم شاید همه چیز همانطور که قبلا دیده بودیم باشد اما خط‌های ساده‌ی نارنجی و آبی که بر روی روکش‌‌های صندلی حک شده‌اند، در عین سادگی، یک طرح فوق العاده خاص را خلق کرده‌اند.

در ادامه به زیر کاپوت تویوتا GR 86 و سوبارو BRZ اسپشیال ادیشن می‌رویم و باید گفت که پیشرانه هر دو مدل به قدری بهینه و بی‌نقص است که اعمال بهبودهای جدید در آن برای رانندگی درون شهری، تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد. طراحان این نسخه‌ها هم سعی داشته‌اند تا همه چیز را به روال سابق جلو ببرند و به همین خاطر است که در زیر کاپوت هر دو خودرو، باز هم همان پیشرانه چهار سیلندر باکسر تنفس طبیعی 2.4 لیتری را داریم که از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی یا دو کلاچه اتوماتیک، می‌تواند 232 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را راهی چرخ‌های عقبی کند؛ یعنی جایی که یک دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکتریکی، منتظر گرد و خاک کردن است.

نماینده فروش نسخه محدود تویوتا GR 86 و سوبارو BRZ اعلام کرده است که در حال حاضر به صورت مجموع، فقط 200 عدد از هر دو مدل راهی بازار خواهند شد که قیمت نسخه محدود 10 سالگی تویوتا GR 86 در مدل دستی و اتوماتیک به ترتیب برابر با 25400 و 26000 دلار خواهد بود و این اعداد برای سوبارو BRZ به 24800 و 26000 دلار می‌رسند.

گالری تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*