تبلت هواوی میت پد پرو ۱۱

تبلت هواوی میت پد پرو ۱۱ با سیستم عامل HarmonyOS 3.0 و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی رونمایی شد

تبلت هواوی میت پد پرو ۱۱ – Huawei MatePad Pro 11 با سیستم عامل هارمونی او اس ۳، یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و قیمت مناسب معرفی شد.

هواوی ساعاتی پیش در کنفرانسی از تبلت جدید هواوی میت پد پرو ۱۱ خودش رونمایی کرد. این باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت ۱۱ اینچی جهان با ضخامت تنها ۵.۹ میلی‌متر و وزن ۴۴۹ گرمی است.

تبلت Huawei MatePad Pro 11

البته این ادعا به بررسی نیاز دارد؛ زیرا اپل سال گذشته آیپد پرو ۱۱ را با ضخامت ۵.۹ میلی‌متری رونمایی کرد، در حالی که تبلت‌های بزرگ‌تر سامسونگ هم ضخامت پایین‌تری دارند. با این حال این تبلت با وزن ۴۴۹ گرمی حداقل در وزن بی‌رقیب است.

مشخصات و امکانات تبلت Huawei MatePad Pro 11

به هر ترتیب این تبلت به یک نمایشگر ۱۱ اینچی OLED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی مجهز است. این یک پنل ۱۰ بیتی با کالیبراسیون عالی رنگ است که فرکانس بالای دایمینگ ۱۴۴۰ هرتزی PWM را ارائه می‌کند. این همچنین نخستین تبلتی است که گواهی جدید Full Care Display 3.0 را از TÜV Rheinland کسب کرده است.

تبلت هواوی میت پد پرو ۱۱

ریچارد یو مدیرعامل هواوی در رونمایی از این تبلت به چیپست ۵ نانومتری آن اشاره کرده است. با این حال در جدول مشخصات فنی آن به عرضه تبلت با دو تراشه مختلف اشاره شده که یکی اسنپدراگون ۸۸۸ با معماری ۵ نانومتری و دیگری اسنپدراگون ۸۷۰ با معماری ۷ نانومتری است. همچنین برخی تفاوت‌های جزئی دیگر نیز بین این دو نسخه وجود دارد.

این تبلت برای خنک نگه داشتن چیپست از گرافن سه بعدی و محفظه بخار استفاده می‌کند. ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم این تبلت است، در حالی که می‌توانید آن را با ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی سفارش دهید. در اینجا اتصال 4G به علاوه وای فای ۶ (ax) و بلوتوث ۵.۲ با پشتیبانی از کدک‌های صوتی AAC و LDAC هم وجود دارد. شارژ این دستگاه نیز از طریق پورت USB-C Gen 3.1 انجام می‌شود.

تبلت هواوی میت پد پرو ۱۱

این تبلت به صورت پیش‌فرض سیستم عامل HarmonyOS 3.0 هواوی را اجرا می‌کند که پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. یکی از قابلیت‌های جذاب این سیستم عامل “Card Folder” است که به شما اجازه می‌دهد ویجت‌های گروهی را با یکدیگر جابجا کرده و جایگزین هم کنید تا صفحه هوم را با اطلاعات مورد نیاز خود بسازید. هواوی همچنین رابط کاربری مالتی‌تسکینگ را باز طراحی کرده تا استفاده از آن آسان‌تر شود. شما می‌توانید اکنون دو اپلیکیشن را کنار یکدیگر و دو اپلیکیشن شناور دیگر را هم در کنار یکدیگر اجرا کنید.

تبلت هواوی میت پد پرو ۱۱ با ۶ اسپیکر که شامل ۲ توییتر و ۴ ووفر می‌شود، تجربه صوتی سینمایی را وعده می‌دهد.

این تبلت از یک باتری بزرگ ۸۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد که برای ۱۱ ساعت و نیم تماشای بی‌وقفه ویدیو کافی است. مدل مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ از شارژ سریع ۶۶ وات Huawei SuperCharge پشتیبانی می‌کند، ولی با یک شارژر ۴۰ وات عرضه می‌شود. در آن سو مدل مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ هم از حداکثر توان ۴۰ واتی پشتیبانی می‌کند و با یک آداپتور شارژ ۲۲.۵ وات عرضه می‌شود.

تبلت هواوی میت پد پرو ۱۱

در پشت تبلت دوربین دوگانه‌ای حضور دارد که شامل سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی (دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار) و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید (دیافراگم f/2.2 و فوکوس ثابت) می‌شوند. در جلوی دستگاه هم یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی درون حفره‌ای کوچک در طرف چپ نمایشگر دیده می‌شود.

هواوی این تبلت را در یک رنگ زرد خاص طراحی کرده که از زوایای مختلف، متفاوت به نظر می‌رسد. قاب پشتی این دیوایس روکش مات دارد که باعث باقی نماندن اثر انگشت روی آن می‌شود.

لوازم جانبی تبلت هواوی

اما حالا وقت آن است که به برخی از لوازم جانبی این تبلت اشاره کنیم. در اینجا یک قلم هوشمند جدید M-Pencil با رنگ جدید سفید ارائه شده که گریپ بهتری داشته و تجربه نوشتاری روان‌تری را ارائه می‌کند. یک کیبورد مغناطیسی جدید با تراول کلیدهای ۱.۵ میلی‌متری نیز ارائه شده است که می‌توانید آن را از دستگاه جدا کنید. قاب استند این تبلت نیز از ۱۲۰ درجه تا ۱۶۵ درجه می‌تواند این تبلت را تحمل کند که به کاربر اجازه می‌دهد بتواند آسان‌تر با قلم استایلوس روی تبلت نقاشی بکشد. این قاب همچنین دارای محفظه‌ای برای نگهداری از قلم هوشمند نیز هست.

این کببورد کیس از یک آنتن داخلی مجهز است که آن را به یک تقویت کننده وای فای تبدیل می‌کند. ظاهراً هواوی قرار است نسخه‌های مختلفی از این کیبورد و کیس را عرضه کند.

در نهایت باید به اپلیکیشن AppGallery هواوی اشاره کنیم که اکنون با ۲۰۳ هزار اپلیکیشن، به سومین فروشگاه اپلیکیشن‌های بزرگ جهان تبدیل شده است. ظاهراً به زودی کامپیوترهای ویندوزی نیز از هواوی اپ گالری پشتیبانی خواهند کرد.

قیمت تبلت هواوی میت پد پرو ۱۱

تبلت Huawei MatePad Pro 11

در نهایت به قیمت تبلت هواوی می‌رسیم. این تبلت در مدل پایه با ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی، با قیمت ۳۳۰۰ یوان وارد بازار چین و البته بازارهای جهانی می‌شود. قیمت نسخه قدرتمندتر و کامل آن با ۱۲ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی که شامل قلم M-Pencil و کیبورد می‌شود و فقط در بازار چین عرضه خواهد شد هم ۷۷۰۰ یوان است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*