جیلی کول ری فیس لیفت 2023

نگاهی به جیلی کول ری فیس لیفت 2023، کراس اور 181 اسب بخاری چینی‌ها با ظاهری جدید

جیلی کول ری فیس لیفت 2023، یک کراس اور اقتصادی اما جذاب از کشور چین است که با ظاهری اسپرت و پیشرانه راضی کننده، اعتبار برند خود را به رخ می‌کشد. در ادامه به طور کامل با Geely Coolray Facelift 2023 آشنا خواهیم شد.

بیایید و به سال 2021 یعنی زمانی که جیلی Binyue Pro یا همان Coolray و در بعضی از بازارهای هندی و آسیایی با نام پروتون X50 رونمایی شد، سفر کنیم. موفقیت‌های این کراس اور در زمینه فروش و چهره‌ی منعطف آن در کنار پیشرانه سه سیلندر 170 اسب بخاری، دلیلی است که جیلی دوباره به سراغش برود و با یک فیس لیفت جدید، حسابی طرفداران خود را خوشحال کند. اما از آن جایی که چینی‌ها طعم پیشرانه‌های قدرتمند و پرشتاب را چشیده‌اند، دیگر به موتورهای سه سیلندر پر استهلاک و کم توان، هیچ رغبتی نشان نمی‌دهند. پس ولوو و جیلی دست به کار شده‌اند تا 181 اسب بخار را از دل یک پیشرانه 1.5 لیتری بیرون بکشند.

معرفی جیلی کول ری فیس لیفت 2023

کراس اور Geely Coolray Facelift 2023

بهبودها و تغییرات این نسخه، از همان جلو پنجره شروع می‌شوند؛ یعنی جایی که هواکش غول پیکر با طرح لوزی را داریم و در اطراف آن، یک دو هواکش عمودی با طرح مثلثی را می‌بینیم که به اند پلیت‌های (endplate) ایرودینامیکی محدود شده است. هرچند که چراغ‌ها بدون تغییر باقی مانده‌اند اما طرح‌های نورپردازی مثل ولکام لایت‌ یا قابلیت همراهی تا درب منزل با تایمر شخصی، به آن‌ها اضافه شده است. لیپ سپر جلو هم مجموعه‌ جلوبندی جیلی کول ری فیس لیفت 2023 را تکمیل می‌کند. همچنین کاملا حق دارید که با دیدن طرح X شکل جلو پنجره، به یاد محصولات کراس اور لکسوس بیفتید.

کراس اور Geely Coolray Facelift 2023

بدون معطلی به نمای کناری می‌رویم تا با رینگ‌های 19 اینچی 5 پره دوال و کالیپرهای ترمز قرمز رنگ همراه باشیم. همچنین فلاپ‌های مشکی رنگ رکاب، نوار کرمی ستون‌ها و آینه‌‌های بغل دو رنگ در کنار ریل‌های سقفی و سقف تمام پانارومیک مشکی رنگ، حسابی چهره‌ی جیلی کول ری فیس لیفت 2023 را تغییر داده‌اند. اتصال قسمت انتهای شیشه‌های عقب به ستون D هم واقعا طرح خاصی دارد که با نام «بال‌های زمان» معرفی شده‌اند. همچنین خطوط شکسته گلیگیرهای عقبی هم یکی دیگر از موارد مهم و جذاب در طراحی بدنه این خودرو است.

جیلی کول ری فیس لیفت 2023

در قسمت عقب، خلاقیت طراحان چینی با سیستم اگزوز چهار کاناله، اسپویلر اسپرت سقفی با بال‌های کناری و دیفیوزر دو رنگ، به اوج خود می‌رسد و طرح ال ای دی‌های چراغ خطر عقب هم واقعا در لیگ دیگری قرار دارد.

در انتهای این بخش به ابعاد جیلی کول ری فیس لیفت 2023 می‌رسیم که شامل 4380 میلی متر طول، 1795 میلی متر عرض و 1609 میلی متر ارتفاع می‌شود. ظرفیت باک، وزن و فاصله محوری هم برابر با 45 لیتر، 1440 کیلوگرم و 2600 میلی متر است و فاصله کف خودرو از سطح زمین به 195 میلی متر می‌رسد.

کابین اسپرت با کنسولی زیبا و الهام از کابین هواپیما

کراس اور Geely Coolray Facelift 2023

از نمایشگر 12.3 اینچی سیستم مولتی مدیا دوال اسکرین و صفحه نمایش دیجیتال 10.25 اینچی پشت آمپر رد می‌شویم تا به موارد مهم‌تری برسیم. روکش‌ها و دستگیره‌های درب، داشبورد و قسمتی از کنسول وسط، از هیدروگرافی کرومی تشکیل شده‌اند که در کنار تریم چرم و پارچه مشکی و رگه‌هایی از رنگ زرد بر روی خط میانی داشبورد و قاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دریچه‌های سیستم تهویه هوا، واقعا نمای خاصی را خلق کرده‌اند.

کنسول وسطی هم کاملا در اختیار راننده قرار دارد و در این قسمت به جز اهرم دنده، کلیدهای تنظیم سیستم تهویه هوای دوال اتوماتیک، ترمز پارک برقی، جالیوانی‌ها، حالت‌های رانندگی اسپرت و برفی، کلید فعال کردن دوربین 360 درجه، کنترلر ESP و دستگیره‌ی مخصوص سرنشین جلو، چیز دیگری دیده نمی‌شود. به علاوه بد نیست بدانید که کابین جیلی کول ری فیس لیفت 2023 به سیستم نورپردازی هوشمند با 72 رنگ مختلف مجهز است و حتی می‌توانید سیستم نورپردازی دو رنگ را هم داشته باشید.

مشخصات فنی و قیمت جیلی کول ری فیس لیفت 2023

کراس اور Geely Coolray Facelift 2023

در زیر کاپوت این کراس اور اقتصادی و جمع و جور، یک پیشرانه 4 سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری با کد BHE15 را داریم که در بهترین روز خود، 181 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های جلویی ارسال می‌کند. همچنین بد نیست بدانید که این پیشرانه یکی از شاهکارهای همکاری ولوو و جیلی محسوب می‌شود که مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر در حالت ترکیبی، فقط به 5.8 لیتر می‌رسد و در کمتر از 7.6 ثانیه، سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

جیلی کول ری فیس لیفت 2023

به علاوه احتمال حضور یک تریم دیگر با پیشرانه 2.0T هم وجود دارد که این اعداد را به 200 اسب بخار و 340 نیوتن متر گشتاور می‌رساند. البته گیربکس هر دو نسخه، همان گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه با سیستم کلاچ خیس باقی خواهد ماند. اما اگر طرفدار رانندگی آرام و بدون هیجان هستید، می‌تواند پیشرانه توربو شارژ 1.4 لیتری را انتخاب کنید که 141 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور دارد.

کراس اور Geely Coolray Facelift 2023

همچنین جیلی کول ری فیس لیفت 2023 به سیستم رانندگی خودکار سطح 2 مجهز است که امکاناتی از قبیل رادار 360 درجه، هشدار باقی ماندن در بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، سیستم تشخیص ترافیک پشت (RCTA) و سیستم تشخیص عابرین، سیستم پایداری یا همان ESP، دو حالت حرکت اسپرت و برفی، سیستم کنترل خودرو در سربالایی و سامانه تشخیص خودروها و راکبین دوچرخه و موتور سیکلت را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

جیلی کول ری فیس لیفت 2023

سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و Torsion در محور عقب به همراه چهار ترمز دیسکی و سیستم پایش باد لاستیک‌ها هم در جیلی کول ری فیس لیفت 2023 حضور دارند و سیستم ورود و استارت بدون کلید هم این شاهکار را کامل می‌کنند. در انتهای کار به قیمت جیلی کول ری فیس لیفت 2023 می‌رسیم و از آن جایی که این خودرو فعلا در مرحله نمایش است، فعلا هیچ قیمتی برای آن اعلام نشده اما اگر به سراغ دیگر رقیبان و نسخه معمولی آن برویم، می‌توان گفت که بازه قیمت 14 تا 17 هزار دلار برای جیلی کول ری فیس لیفت 2023، یک عدد کاملا منطقی خواهد بود.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*