مهاجرت کاربران اندروید به آیفون

تعداد بی سابقه ای از کاربران اندروید در حال مهاجرت به آیفون هستند!

تعداد بی‌سابقه‌ای از کاربران گوشی‌های اندروید در حال کوچ به آیفون هستند؛ آیا غول آمریکایی اپل باعث شده سیستم عامل گوگل درگیر یک بحران شود؟

به نظر می‌رسد اندروید این روزها با چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کند و کاربران بیشتری از آن رفته‌رفته به گوشی‌های آیفون کوچ می‌کنند. اپل هرچند آپدیت iOS 16 آن چندان رضایت‌بخش نبوده، همواره در حال جذب کاربران جدیدی است.

کوچ تعداد بی‌سابقه‌ای از کاربران اندروید به اپل

اپل طی گزارش سه‌ماهه سوم 2022 رکورد درآمد 83 میلیارد دلاری خود را اعلام کرده است که رشدی 2 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته به حساب می‌آید. تیم کوک (Tim Cook)، مدیر عامل این شرکت آمریکایی مدعی شده است که گوشی‌های آیفون طی ماه‌های اخیر میزبان تعدادی از کاربران اندروید بوده‌اند که تاکنون سابقه نداشته است.

تیم کوک، مدیر عامل اپل

از این رو، تیم کوک گزارش StockApp در ابتدای امسال را که از کوچ کاربران اندروید خبر می‌داد تایید کرده است. جهت یادآوری باید گفت که محبوبیت اندروید طی چند سال اخیر فرو ریخته است. به طور دقیق‌تر، فقط طی 4 سال سهم بازار سیستم عامل گوگل از 77.32 درصد به 69.74 درصد کاهش پیدا کرده است. این رقم به هیچ وجه قابل چشم‌پوشی نیست.

وفاداری کاربران گوشی‌های آیفون

فروش گوشی‌های هوشمند در سال جاری میلادی افتی قابل توجه به خود دیده، ولی سامسونگ و اپل همچنان صدر را تصاحب کرده‌اند. غول فناوری آمریکایی اپل رشدی 3 درصدی را در سه‌ماهه اول امسال تجربه کرده و سهم بازار آن از 15 به 18 درصد رسیده است. این درحالی است که انبوهی از کاربران سیستم عامل اندروید دارند از اندروید به آیفون مهاجرت می‌کنند.

آیفون 13 و سامسونگ گلکسی S22

سال گذشته دیدیم که کاربران آیفون نسبت به کاربران اندروید بیشتر به سیستم عامل خود پایبند هستند و کمتر به تعویض گوشی خود تمایل دارند. اپل هم کاملاً به این موضوع واقف است.

لوکا مائستری (Luca Maestri)، مدیر مالی ارشد اپل از رکورد جدید کاربران فعال آیفون در همه مناطق گفته و اشاره کرده که این اتفاق به لطف سطح بالای فروش و شکل بی‌مثل و مانندی از وفاداری مشتری میسر شده است. همچنین نتایج نظرسنجی شرکت 451 Research از مصرف‌کنندگان آمریکا را به میان آورده که نشان می‌دهد رضایت کاربران از آیفون به 98 درصد می‌رسد. او در ضمن روی مهاجرت تعداد بی‌سابقه‌ای از کاربران اندروید به آیفون در سه‌ماهه ژوئن با رشد 2 رقمی نسبت به سال گذشته تاکید کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*