رقص قمر زمین

ماه اینگونه می‌رقصد؛ ویدیوی تایم لپس بسیار دیدنی از رقص قمر زمین در طول یک سال

یک عکاس نجومی ویدیوی تایم لپس بسیار دیدنی از رقص قمر زمین در طول یک سال را منتشر کرد. در ادامه می‌توانید ویدیویی از رقص ماه را مشاهده کنید.

اندرو مک کارتی (Andrew McCarthy)، عکاس نجومی با ثبت تصاویری از کره ماه به مدت یک سال توانست تغییرات تنها قمر زمین را طی مدت یک سال در قالب یک ویدیوی تایم لپس به نمایش بگذارد. این عکاس نجومی به تازگی این ویدیو را در شبکه اجتماعی Reddit منتشر کرده و در توضیح آن نوشت در این ویدیو از هیچ ترفندی استفاده نشده و شما فقط شاهد حرکت ماه در مدارش به دور زمین هستید.

طبق اعلام این عکاس نجومی، لرزش ماه که با نام رخ‌گردی شناخته می‌شود باعث شده مدار ماه آنچنان دایره‌ای نباشد. در ادامه می‌توانید ویدیویی از رقص قمر زمین را مشاهده کنید:

ویدیوی رقص قمر زمین

مک کارتی به صورت ماهانه از آریزونا آمریکا تصویری از ماه کامل یا ماه تقریبا کامل که در بالاترین قسمت آسمان قرار داشت را به ثبت رساند. ضمن این که وی برای حفظ مقیاس ماه اقداماتی را در نظر گرفت تا در ویدیو اندازه آن در یک سطح باشد.

این عکاس نجومی از تغییرات ماه در طول یک ماه قمری نیز ویدیویی را تهیه کرده و در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرد. وی در توضیح آن نوشت این ویدیو متشکل از 2 میلیون تصویر از ماه طی 26 روز است. وی همچنین اعلام کرد در 3 سال گذشته از تمام ماه‌های کامل تصویربرداری کرده است.

گفتنی است فاصله زمین تا ماه به طور متوسط حدود 384 هزار و 400 کیلومتر برآورده شده است، اما با توجه به این که مدار ماه دایره‌ای نیست، برخی اوقات ماه به نزدیک‌ترین فاصله با زمین یا به دورترین فاصله با زمین می‌رسد.

در واقع در زمان حضیض، فاصله ماه تا زمین به 363 هزار و 300 کیلومتر می‌رسد که نزدیک‌ترین فاصله با زمین است. در زمان اوج نیز فاصله زمین به 405 هزار و 500 کیلومتر خواهد رسید که دورترین فاصله ما با آن محسوب می‌شود. البته هم‌اکنون ماه با سرعت حدود 3.8 سانتی‌متر به شکل سالانه از زمین دور می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*