هدبند شیائومی MiGu

با هدبند شیائومی MiGu ، لوازم خانگی هوشمند خود را با ذهنتان کنترل کنید

هدبند تازه توسعه یافته MiGu شیائومی به کاربر اجازه می‌دهد لوازم خانگی هوشمندش را با ذهن کنترل کند و خستگی آن را حین رانندگی از بین می‌برد.

شیائومی به عنوان یک شرکت تولیدکننده محصولات نوآورانه مشهور است و نوآوری‌های این کمپانی همچنان ادامه دارد. یکی از جدیدترین دستاوردهای این کمپانی، یک ربات چهار پا است که حرکات و رفتارهای یک سگ را تقلید می‌کند. آن می‌تواند راه برود، بدود و بپرد. امروز این کمپانی از هدبند شیائومی MiGu رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد لوازم خانگی هوشمند را از طریق امواج مغز کنترل کند.

هدبند شیائومی MiGu چه کاری انجام می‌دهد؟

هدبند، بخشی از پروژه‌ای است که به کنترل اشیاء از طریق ذهن مربوط می‌شود. هدبند شیائومی نه تنها به کاربر اجازه می‌دهد لوازم منزل خودش را کنترل کند، بلکه می‌تواند هنگام رانندگی، خستگی را هم از طریق امواج مغزی کنترل کند. مهندس این پروژه می‌گوید، امیدوار است که همه بتوانند با روش‌های تعاملی طبیعی‌تر از زندگی هوشمند و راحت‌تر لذت ببرند.

هدبند شیائومی MiGu

تیم پشت پرده توسعه این هدبند ادعا می‌کند که سه نقطه روی MiGu تنظیم شده است که به دریافت سیگنال‌های الکتریکی کمک می‌کند. علاوه بر این می‌تواند با استفاده از اختلاف پتانسیل بین نقاط، نوار مغز کاربر را هم به صورت تقریبی بخواند. نوار مغز یا EEG، آزمایشی است که فعالیت الکتریکی مغز را اندازه‌گیری می‌کند. افراد با احساسات مختلف، نوار مغز متفاوتی را ایجاد می‌کنند و هدبند شیائومی با استفاده از ماشین یادگیری و هوش مصنوعی، این شکل موج‌ها را ترسیم می‌کند.

این پروژه هنوز در مرحله آزمایشگاهی است و مشخص نیست که آیا به یک پروژه تجاری تبدیل خواهد شد یا خیر. به هر ترتیب، هدبند شیائومی MiGu محصول جالبی به نظر می‌رسد و اگر سازنده چینی قصد فروش آن را داشته باشد، احتمالا موج جدیدی را در حوزه فناوری به وجود خواهد آورد.

شما در مورد این محصول چه فکری می‌کنید؟ آیا چنین دستگاهی می‌تواند مثل آیفون اپل، یک محصول انقلابی باشد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*