توقف تولید نیسان ماکسیما

توقف تولید نیسان ماکسیما پس از 42 سال با یک سورپرایز بزرگ همراه شد

نیسان ماکسیما، سدان محبوب ایرانی‌ها در جشن تولد 42 سالگی خود با یک خبر غمگین و همزمان با یک سورپرایز بزرگ، طرفداران خود را مبهوت کرد.

سدان‌های کره‌ای در بازار ایران، همیشه از جایگاه خوبی برخوردار بوده‌اند اما زمانی که در مورد فاکتورهای اعتماد و اصالت صحبت می‌کنیم، این محصولات ژاپنی هستند که حرف اول را می‌زنند. ماکسیما شاید در سال‌های اخیر، روی خوش خود را به ایرانی‌ها نشان نداده‌ باشد اما آمار فروش نسخه‌های دست دوم آن‌، از محبوبیت بالای این مهمان ژاپنی در بین ایرانیان خبر می‌دهند. اما هر چه که باشد، به نظر می‌رسد که داستان‌ این افسانه‌ هم به انتهای خود رسیده و در یک خبر رسمی از طرف نیسان، گفته می‌شود که تولید ماکسیما پس از 42 سال، متوقف شده است. اما این خبر به معنای مرگ ماکسیما خواهد بود؟ خیر! برای جواب این سوال تا پایان همراه ما باشید.

نگاهی به توقف تولید نیسان ماکسیما و آینده این سدان

توقف تولید نیسان ماکسیما

اولین نسل ماکسیما در سال 1980 و با کد G910 به روی صحنه آمد و این داستان تا نسل هشتم (در سال 2016 و با کد A35) ادامه پیدا کرد. همچنین بد نیست بدانید که ماکسیما ایرانی‌ها، یک نسخه خاص حساب می‌شود که با کد A33 و طی سال‌های 1999 تا 2003، بازار استرالیا، ایران، اروپا و آفریقا جنوبی را منفجر کرد.

نیسان Maxima مدل A33

نیسان Maxima نسل A33

همین موضوع که نسل هشتم از سال 2016 هیچ تغییری را تجربه نکرده بود، بیانگر مسائل زیادی است. در این نسل با یک پیشرانه 6 سیلندر خورجینی 3.5 لیتری با قدرت 300 اسب بخار (یا 4 سیلندر 2.5 لیتری برای بازار چین) طرف بودیم که از طریق یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته CVT، چرخ‌های جلویی را درگیر می‌کرد.

توقف تولید نیسان ماکسیما

هرچند که چهره نسل هشتم و پیشرانه قابل اطمینان آن، همیشه و همیشه در اولویت‌های ما قرار دارد اما امکانات کم، گیربکس کسل کننده CVT و موتور V6، اصلا سلاح مناسبی برای جنگ با رقیبان مدل 2023 نخواهد بود. در همین راستا بد نیست بدانید که نیسان ماکسیما نسل هشتم در 6 ماه ابتدای سال 2022، فقط 3753 نسخه فروش داشته است که این عدد در مقایسه با سال گذشته، با یک کاهش 62 درصدی همراه خواهد بود. بنابراین مدیران نیسان با چشم بستن بر روی تمام خاطرات و موفقیت‌های ماکسیما، تصمیم گرفته‌اند تا این سدان سایز بزرگ را تا ابتدای سال 2023، از چرخه تولید خارج کنند. اما این موضوع به معنای مرگ و انتهای داستان ماکسیما خواهد بود؟ اصلا و ابدا!

گفته می‌شود که تیم تحقیق و توسعه نیسان در پی جایگزین کردن مدل‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی با نسل هشتم هستند و برای اولین با در 42 سال گذشته، احتمالا با یک ماکسیما EHEV یا PHEV رو به رو خواهیم شد. این اتفاق در اواخر سال 2023 یا ابتدای 2024 رخ خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*