سحابی شکارچی

تصاویر جدید تلسکوپ فضایی هابل از سحابی شکارچی، خارق العاده هستند

اخیراً تصاویر جدید تلسکوپ فضایی هابل از ابرهای رنگارنگ آسمانی در سحابی شکارچی منتشر شدند. این تصویر را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

تلسکوپ فضایی هابل، منظره‌ای پر جنب و جوش و زیبا در آسمان را به تصویر کشیده است. تصویر جدیدی از ابرهای رنگارنگ در سحابی شکارچی و اطراف اجرام هربیگ هارو منتشر شد که در ادامه مطلب می‌توانید آن را ببینید.

این منظره پر جنب و جوش آسمانی توسط تلسکوپ فضایی هابل ناسا و آژانس فضایی اروپا به ثبت رسیده است. مناطق نورانی را در تصویر می‌بینید که شیء هربیگ هارو HH 505 را احاطه کرده‌اند.

اجرام هربیگ هارو زمانی تشکیل می‌شوند که بادهای ستاره‌ای یا فواره‌های گازی پرتاب شده از ستاره‌های تازه متولد شده، امواج ضربه‌ای را به وجود آورند که با گاز و غبار مجاور با سرعت بالا برخورد کند.

تلسکوپ فضایی هابل سحابی شکارچی

شیء هربیگ هارو HH 505 از ستاره IX ORI نشأت می‌گیرد که در حومه سحابی شکارچی و در فاصله هزار سال نوری از زمین قرار دارد. جریان‌های خروجی به شکل ساختارهای منحنی در بالا و پایین این تصویر قابل مشاهده هستند.

جریان‌های خروجی در نتیجه تعامل خود با جریان گاز و غبار در مقیاس بزرگ از هسته سحابی شکارچی به منحنی‌های سینوسی تبدیل می‌شوند.ستاره شناسانی که خواص جریان‌های خروجی و دیسک‌های پیش سیاره‌ای را مطالعه می‌کنند، این تصویر را به تهیه کرده‌اند.

سحابی شکارچی سرشار از تشعشعات فرابنفش شدید ستارگان درخشان است. این تصویر توسط دوربین پیشرفته تلسکوپ فضایی هابل برای بررسی‌ها (یا به اختصار ACS) به ثبت رسیده است.

امواج ضربه‌ای که توسط جریان خروجی ایجاد شده‌اند، به وضوح برای ستاره شناسان قابل مشاهده هستند. جریان‌های آهسته‌تر مواد ستاره‌ای نیز توسط این تابش مشخص می‌شوند. این موضوع باعث شده‌است که ستاره شناسان بتوانند به طور مستقیم جت‌ها و جریان‌های خروجی را مشاهده کنند و اطلاعات زیادی را درباره‌ آن‌ها به دست آورند.

سحابی شکارچی که تصویر آن را در زیر مشاهد می‌کنید، منطقه‌ای متلاطم در گاز و غبار است. هزاران ستاره در سحابی شکارچی در حال شکل گیری هستند. انرژی آزاد شده توسط ستاره‌های جوان، محل تولد آن‌ها را به اشکال زیبایی تغییر می‌دهد.

تلسکوپ فضایی هابل سحابی شکارچی

سحابی شکارچی، نزدیک ترین ناحیه تشکیل ستاره‌های عظیم به کره زمین است. در نتیجه یکی از دقیق ترین مناطق آسمان شب و هدف تلسکوپ فضایی هابل است.

تصویربرداری سحابی شکارچی از طریق روش موزائیکی هابل صورت گرفت. برای تهیه این عکس شگفت انگیز، ۵۲۰ تصویر از دوربین ACS هابل در ۵ رنگ مختلف ترکیب شدند تا واضح‌ترین نمای ممکن را از این منطقه ایجاد کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سبحان الله همین