پورشه 911 سالی

پورشه 911 سالی؛ آشنایی با شخصیت انیمیشن ماشین‌ها در دنیای واقعی + ویدیو

پورشه 911 سالی، یک 911 کاررا GTS کوپه اسپرت است که با الهام از شخصیت Sally از کارتون ماشین‌ها یا همان 2006 The Cars طراحی شده. در ادامه با Porsche 911 Sally و تصاویر زیبای آن همراه می‌شویم.

شرکت آلمانی پورشه از مدت‌ها قبل به دنبال ساخت یک نسخه خاص از 911 بود که چهره‌ای از شخصیت محبوب و دوست داشتنی «سالی» در کارتون ماشین‌ها 2006 را به تصویر بکشد. بالاخره پس از انتشار رندرها و تصاویر تبلیغاتی، اکنون نوبت آن رسیده تا نسخه نهایی آن به خیابان‌ها وارد شود. در ادامه به سراغ عکس‌های رسمی پورشه 911 سالی و مشخصات فنی آن می‌رویم اما قبل از رسیدن به توضیحات فنی و تصاویر جذاب این کوپه‌ی خاص آلمانی، با گجت نیوز همراه باشید تا تیزر معرفی آن را دنبال کنیم. در این تیزر شاهد حضور شخصیت سالی در قامت یک پورشه 911 کاررا مدل 2002 هستیم که با نسخه 2022 خود دیدار می‌کند.

معرفی پورشه 911 سالی

اگر داستان انیمیشن ماشین‌ها را فراموش کرده‌اید، هیچ اشکالی ندارد! فقط کافی است که چند خط بعدی را بخوانید. به شهر زیبای رادیاتور اسپرینگز (Radiator Springs) یعنی جایی که با احداث یک بزرگراه به شهری متروکه تبدیل شده است می‌رویم. در این شهر ساکت و آرام، اسطوره سابق مسابقات نسکار یعنی دکتر هادسون (یا همان هادسون هورنت) و دستیار او، سالی کررا را داریم که تنها هتل شهر را اداره می‌کند. با ورود ناخواسته‌ی لایتنینگ مک کویین (قهرمان جوان نسکار) به این شهر، همه چیز تغییر می‌کند و مک کویین در پی یافتن شخصیت اصلی خودش می‌رود. همچنین از طریق این لینک می‌‌توانید تریلر جدیدترین قسمت این انیمیشن با نام «ماشین ها در سفر» را مشاهده کنید.

خودرو Porsche Sally

این انیمیشن که توسط کمپانی پیکسار در سال 2006 به سینماها رفت، عناوین و جایزه‌هایی مثل کاندید اسکار بهترین انیمیشن سال، جایزه آنی (Annie Award) و گلدن گلوب را به لیست افتخارات پیکسار اضافه کرد. همچنین The Cars 2006 در لیست «10 کارتون برتر تاریخ» هم قرار دارد.

خودرو Porsche Sally

حالا به خود پورشه 911 سالی باز می‌گردیم. تک تک اجزای خارجی این کوپه اسپرت که بر اساس اسکچ‌ها و نمونه‌های اولیه از شخصیت Sally طراحی شده و خود آن، یک پورشه 911 کاررا GTS مدل 2022 است.

خودرو Porsche Sally

به رینگ‌های 5 پره با کالیپر ترمز مشکی رنگ و علامت روی اسپویلر فعال عقبی توجه کنید. آیا رینگ‌ها و تتو معروف سالی را به یاد آوردید؟

پورشه 911 سالی

تتو معروف شخصیت سالی در اسپویلر اکتیو عقب

همچنین درپوش‌های باد لاستیک‌ها هم به نشان انیمیشن ماشین‌ها مزین شده تا ریزبینی طراحان در ساخت کوچک‌ترین اجزا را به رخ بکشد.

خودرو Porsche Sally - تتو سالی

این علامت‌ها در قسمت‌های دیگری مثل ستون B، رکاب‌ها، شیشه عقب، روکش درب‌ها و داشبورد، باز هم به چشم می‌آیند.

خودرو Porsche Sally

اما سورپرایزها هنوز ادامه دارد! این نسخه از گیربکس دستی اسپرت 7 سرعته و رنگ انحصاری آبی بهره می‌برد که قرار است فقط در پورشه 911 سالی استفاده شود.

خودرو Porsche Sally

گیربکس دستی 7 دنده با حالت‌های رانندگی اسپرت و حالت بوست

رنگ بدنه این نسخه با نام «آبی متالیک سالی» معرفی شده و دقیقا همان طیف رنگی است که طراحان پیکسار برای شخصیت سالی استفاده کرده بودند.

پورشه 911 سالی

اجزای دیگر بدنه مثل جلو پنجره، فرم کاپوت، چراغ‌های راهنمای گلگیر، رکاب‌ها و سپر و دیفیوزر عقب به همراه سیستم اگزوزهای دو کاناله، همه و همه تغییر کرده‌اند تا دقیقا به شخصیت سالی نزدیک شوند.

پورشه 911 سالی

در ادامه به کابین پورشه 911 سالی می‌رسیم و همانطور که می‌دانید، در خود فیلم هیچ اشاره‌‌ای به آن نشده بود پس طراحان پورشه دست به کار شدند تا یکی از خاص‌ترین اتاق‌های 911 را خلق کنند.

پورشه 911 سالی

همانطور که انتظار داشتیم، تریم داخلی به صورت عمده از رنگ‌های سفید و آبی تشکیل شده است و رنگ مشکی هم به کمک آن آمده. نمایشگر سیستم مولتی مدیا با ابعاد 10 اینچ و کلاستر 12.4 اینچی، تنها نمایشگرهای دیجیتال کابین را تشکیل می‌دهند و در کنسول وسط هم کنترلر سیستم تهویه هوا را در قالب یک LCD کاراکتری لمسی داریم.

خودرو Porsche Sally

متاسفانه در کابین پورشه 911 سالی، هیچ خبری از فرمان D کات نیست اما طراحان آلمانی با یک هدیه خاص، تمام نواقص احتمالی این خودرو را از بین برده‌اند. بر روی فرمان پورشه 911 سالی، یک دکمه با نام «حالت کچاو» دیده می‌شود. این عبارت یا همان ” Kachow! “، تکیه کلام شخصیت «لایتنینگ مک کویین» بود و احتمالا به حالت رانندگی اسپرت اشاره می‌کند.

پورشه 911 سالی

دکمه حالت رانندگی اسپرت که در خودروهای پورشه با نام «دکمه بوست مود» (Boost Button) شناخته می‌شود، به پیشرانه و گیربکس این امکان را می‌دهد که در حدود 20 ثانیه، در بالاترین تنظیمات خود کار کنند. این دکمه معمولا برای سبقت‌های ناگهانی استفاده می‌‎شود.

مشخصات فنی و پیشرانه l6

پورشه 911 سالی

این خودرو یک سوپر اسپرت کوپه‌ی موتور عقب است. در پشت پورشه 911 سالی به مانند تمام مدل‌های 911 کاررا GTS، یک پیشرانه 6 سیلندر باکسر تویین توربو شارژ با 475 اسب بخار قدرت و 580 نیوتن متر گشتاور حضور دارد که از طریق یک گیربکس دستی 7 سرعته با حالت‌های رانندگی اسپرت، چرخ‌های عقبی را درگیر می‌کند.

پورشه 911 سالی

چنین پیشرانه‌ای می‌تواند در مدت زمان کمتر از 3.1 ثانیه، سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در اختیار خریدران قرار دهد که این عدد در زمان استفاده از حالت بوست و اگزوزهای اسپرت، تا 2.8 ثانیه هم کاهش پیدا می‌کند. سیستم تعلیق فعال پیشرفته هم با یک کاهش ارتفاع 1.5 سانتی متری نسبت به نسخه استاندارد، سواری اسپرت‌ و هندلینگ بهتری را وعده می‌دهد.

قیمت پورشه 911 سالی

خودرو Porsche Sally

911 کاررا GTS مدل 2022 در بازار قیمت 150 تا 160 هزار دلار به بازار آمده است اما در مورد قیمت پورشه 911 سالی فعلا هیچ خبری منتشر نشده. تنها می‌دانیم که عواید فروش این خودرو به صورت مساوی، بین چند موسسه خیره آمریکایی و بنیاد حمایت از 6.2 میلیون آواره اوکراینی تقسیم خواهد شد.

پورشه 911 سالی

همچنین خریداران این نسخه علاوه بر داشتن یک 911 کاررا GTS خاص و کلکسیونی، دو هدیه ویژه یعنی کیف پول، ساعت و سوییچ اختصاصی این نسخه را هم دریافت می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*