خودروی ارزان قیمت خارجی

ایران خودرو و سایپا به جای سمند و تیبا خودروی ارزان قیمت خارجی وارد می‌کنند

دو شرکت ایران خودرو سایپا قرار است در عوض حذف تیبا و سمند از خط تولید، خودروی ارزان قیمت خارجی وارد بازار کنند.

اواخر سال گذشته وزیر صمت وعده داد که خودروسازان داخلی از جمله ایران خودرو و سایپا تیراژ تولید محصولات خود را افزایش می‌دهند و برنامه‌هایی نیز برای جایگزینی محصولات قدیمی با خودروهای جدید خواهند داشت. به تازگی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده دو شرکت مذکور در حال برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای اقتصادی هستند و اواسط سال 1402 محصولات آنها راهی بازار می‌شود.

واردات خودروی ارزان قیمت خارجی توسط ایران خودرو و سایپا

به گفته منوچهر منطقی، در حال حاضر نیاز کشور و میزان تقاضا برای خرید خودرو با واردات تأمین خواهد شد؛ اما کدام واردات منظور معاون وزیر صمت بوده است؟ آقای منطقی در خصوص آئین‌نامه واردات خودرو بیان کرد قبل از این که واردات خودرو در سال 96-97 ممنوع شود، خودروهایی وارد کشور می‌شد که تنها افراد سرمایه‌دار و ثروتمند قادر به خرید آن بودند.

منطقی

طبق آنچه معاون وزیر صمت گفته، در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های خوبی در جهت واردات خودرو انجام شده و نیازهای بازار علاوه بر خلاهای آن شناسایی شده است. قرار است خودرو از کشورهای دیگر وارد ایران شود تا هم بازار داخلی تنظیم شود و هم حس رقابت در خودروسازهای داخلی به وجود بیاید. منطقی گفت:

برای تحقق این اهداف در مرحله نخست واردات خودروهایی در دستور کار قرار گرفت که نیازهای مذکور را تامین کند؛ البته خودروهای گران‌قیمت‌تر نیز وارد می‌شوند، اما برای شروع، کار را از جایی آغاز می‌کنیم که به بخشی که بیشترین مسئله را دارد رسیدگی کنیم.

از زمانی که واردات خودرو تبدیل به مسئله مهمی در کشور شد تا به امروز، ماجرای تعرفه واردات خودرو هم مطرح بوده است. معاون وزارت صمت در خصوص تعرفه‌های وارداتی خاطرنشان ساخته برای کاهش تعرفه‌های وارداتی برنامه‌ها و مشوق‌هایی در نظر گرفته شده که باید به دقت بررسی شود. به اعلام او وقتی قرار است خودرو با قیمت مشخص و برای طیفی خاص وارد کشور شود، طبیعتا مهندسی معکوس صورت خواهد پذیرفت. منطقی افزود:

مشوق‌هایی برای واردات خودروهای اقتصادی در نظر گرفته شده است؛ به طور مثال تعرفه واردات تا 20 درصد کاهش می‌یابد و از اسقاط معاف می‌شوند‌.

خودروی ارزان قیمت خارجی

وی همچنین در خصوص تیبا و سمند و خودروهای جایگزین این دو توضیح داده باید محصولاتی وارد کرد که خانواده‌های کم‌درآمد نیز بتوانند اقدام به خرید آنها کنند. در پایان منوچهر منطقی تأکید کرد که نیاز امروز بازار با واردات خودرو تأمین خواهد تا این که خودروسازان بتوانند محصولات جدید را تولید و عرضه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. سلام براي قشر كم درآمد هم ان شاء الله ماشين وارد مي كنند.

  2. خدا لعنتتون کنه که پدر مردم رو دراوردید.

  3. خخخخ تمام بدبختیا زیر سر همین ایرانخودرو و سایپا هست. بازم گوشت و میخوان بدن دست گرگها. این دیگه چه مدلیه؟واقعا بیچاره مردم عادی که هر لحظه چی فرض میشن.

  4. باید واردات خودرو کلا آزاد بشه. نه واردات توسط یه قشر خاص.

  5. چه فایده باز همون اش و همون کاسه باز مافیا و دلال و گرانی و ظلم در حق مردم مظلوم و خوردن حق الناس اگر قرار است که واردات خودرو توسط ایرانخودرو و سایپا صورت بگیرد یعنی در این مملکت به این بزرگی کسی دیگه ایی نیست که واردات خودرو را به عهده بگیرند و اینکه معهد زیاد هست ولی مافیا زورشان زیاد است دقیقا شدیم مثل دوران روم باستان واسه هر چیزی زور باید داشته باشی