خودرو F1 فراری F2004

در یک اتفاق بی سابقه، ماشین فرمول یک فراری مایکل شوماخر به خیابان آمد + ویدیو

خودروهای فرمول 1 حق حضور در خیابان‌ها را ندارند اما ماشین فرمول یک مایکل شوماخر، اصلا این حرف‌ها را نمی‌فهمد! در ادامه با ویدیو فراری F2004 قهرمان افسانه‌ای F1 در خیابان همراه هستیم اما این خودرو اسپرت چرا به جاده زده؟

به سال 2004 یعنی زمانی که سلطنت مایکل شوماخر افسانه‌ای در قهرمانی‌های پیاپی به پایان رسید بازگردیم. شوماخر در این سال به همراه فراری F2004 و یک رانندگی خیره کننده، هفتمین قهرمانی خود را به دست آورد تا رکورد بیشترین قهرمانی جهان در تاریخ فرمول 1 را تصاحب کند. لوئیس همیلتون هم از این نظر، هم رده‌ی شوماخر قرار می‌گیرد اما به گفته بسیاری از بزرگان، سطح رقابت‌های شوماخر واقعا در لیگ دیگری قرار داشت.

خودرو F1 فراری F2004

مایکل شوماخر افسانه‌ای در کنار تیم فراری و خودرو F2004 در حال پایکوبی برای جشن هفتمین قهرمانی

اکنون پس از گذشت قریب به 20 سال از آن روزها، یک راننده بی ملاحظه قصد دارد تا با این خودرو، حس و حال شوماخر بودن را تجربه کند. البته نه در پیست‌های مخصوص بلکه در بزرگراه‌های کشور چک! پس بیایید و به سراغ این رانندگی خطرناک همراه با لایی کشی و صدای خالص پیشرانه V10 برویم و سپس رفتار خطرناک و دلیل این حرکات احمقانه را آنالیز کنیم. پس پیش به سوی یک ویدیوی فرمول یکی!

ماشین فرمول یک فراری مایکل شوماخر در خیابان‌های چک!

حضور خودروهای F1 در خیابان‌ها، چیز عجیبی نیست و این اتفاق معمولا با مقاصد تبلیغاتی و حضور تیم‌های اورژانس و راننده‌های مخصوص بدلکاری رخ می‌دهد. اما به نظر می‌رسد این راننده، بزرگراه D4 کشور چک را با پیست اشتباه گرفته است و هیچ تیمی هم ندارد؛ چه برسد به حضور کادر پزشکی و آمبولانس!

خودرو F1 فراری F2004

پس پلیس این کشور وارد عمل شد و در کمتر از چند ساعت، راننده خاطی را بازداشت کرد. انجام چنین حرکت‌های خطرناکی برای این راننده 45 ساله، به حبس در زندان، پرداخت چند صد هزار دلار جریمه و باطل شدن گواهینامه‌ رانندگی وی منجر شد. اما چرا او تمام این عواقب را به جان خرید تا فقط لذت یک سواری کوتاه و پر خرج را تجربه کند؟ این سوالی است که نیازی به جواب دادن ندارد! این آرزوی هر طرفدار دو آتیشه‌ی فرمول 1 است که روزی بتواند با یکی از افسانه‌های چهار چرخ این رشته به دل بزرگراه‌ها بزند و از میان ماشین‌های معمولی لایی بکشد.

ماشین فرمول یک مایکل شوماخر

همچنین اصلا مشخص نیست که این خودرو با ارزش، چطور و از چه راهی به دست این راننده‌ی خلافکار افتاده است. مهم‌تر از همه این است که فراری F2004، سریع‌ترین ماشین فرمول یک جهان هم لقب دارد و با اینکه وزنش از 600 کیلوگرم هم تجاوز نمی‌کند اما پیشرانه 10 سیلندر خورجینی آن با حجم 3 لیتر می‌تواند بیش از 900 اسب بخار قدرت را تولید کند. فراری F2004 از نظر فنی شاید در مقابل W13 (خودرو فرمول یک مرسدس بنز در فصل 2022) یا F1-75 (خودرو فرمول 1 فراری در فصل جاری) شبیه به یک اسباب بازی باشد اما تاریخچه آن باعث می‌شود تا قیمت این خودرو به بیش از 5 میلیون دلار برسد. هرچند که فراری هیچ وقت هیچ کدام از نسخه‌های F2004 را وارد حراجی‌ها نکرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*