غیر قابل اعتمادترین گوشی های شیائومی

غیر قابل اعتمادترین گوشی های شیائومی با ایرادهای کلافه کننده

در اینجا فهرستی از غیر قابل اعتمادترین گوشی های شیائومی را گردآوری کرده‌ایم که با ایرادهای وحشتناک خود، کاربرانشان را کلافه کرده‌اند.

شیائومی پدید دنیای گوشی‌های هوشمند است. این کمپانی به لطف عرضه گوشی‌هایی رقابتی با قیمت فوق‌العاده، نامی برای خودش دست و پا کرده است. گوشی‌های سری Redmi Note و Mi جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های این کمپانی از سال ۲۰۱۸ تاکنون بوده‌اند. هرچند پوکو، برند فرعی شیائومی هم عملکرد خوبی داشته است.

گرچه گوشی‌های رده بالای شیائومی هم به تازگی محبوبیت خوبی را برای خود دست و پا کرده‌اند، اما بیشتر موفقیت این شرکت ناشی از عرضه گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی است. شیائومی گوشی‌های موفق بی‌شماری را طی سالیان گذشته وارد بازار کرده است که باعث کسب طرفداران زیادی در بازار شده است. با این حال گوشی‌ساز چینی در طول این سال‌ها گوشی‌هایی با ایرادهای عجیب و غریب که غیر قابل اعتماد هستند را هم به بازار عرضه کرده است.

یکی از مشکلاتی که گوشی‌های میان‌رده چند سال اخیر شیائومی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کیفیت پنل‌های نمایشگر IPS آن‌ها است. “Tianma” نام یکی از تأمین‌کنندگان نمایشگرهای IPS LCD برای گوشی‌های شیائومی است که ظاهراً پنل‌های این کمپانی مشکلاتی دارد. این مشکلی است که باعث غیر قابل اعتماد شدن برخی از گوشی های شیائومی شده است.

ما در این مقاله فهرستی از غیر قابل اعتمادترین گوشی های شیائومی را گردآوری کرده‌ایم که اگر به فکر خرید یک محصول جدید از این برند هستید، بد نیست به آن توجه داشته باشید.

غیر قابل اعتمادترین گوشی های شیائومی

اکثر گوشی‌های غیرقابل اعتمادی که شیائومی طی این چند سال عرضه کرده، ویژگی‌های مشترکی دارند:

  • خیلی زود و بدون گذراندن آزمایش‌های کافی عرضه شده‌اند.
  • آن‌ها تست‌های قابل اعتمادی را نگذرانده‌اند.
  • در مراحل ارسال آن‌ها مشکلی پیش آمده است.
  • آزمایش‌های غیرقابل اعتماد باعث شده تا مشکلات کوچک نادیده گرفته شوند.

متأسفانه برخی از این گوشی‌ها بسیار هم پرفروش هستند. گوشی‌هایی که کاربران خودشان را به خاطر مشکل سخت افزاری، به دردسر انداخته‌اند. به طور مثال مشکل نمایشگرهای Tianma به هیچ عنوان قابل برطرف کردن نیست. کاربران تنها باید روشنایی صفحه نمایش خود را در بالاترین حالت قرار ندهند تا این پنل کمتر برایشان دردسرساز شود. اما وقتی مشکل نرم افزاری باشد، این مشکل کمتر است و شیائومی می‌تواند با یک پچ نرم افزاری آن را برطرف کند. اما دقت داشته باشید که این در خصوص مشکلات عمیق صدق نمی‌کند.

دستگاه‌هایی با نمایشگر IPS TIANMA

غیر قابل اعتمادترین گوشی های شیائومی

تیانما، نام تأمین کننده پنل‌های نمایشگر گوشی‌های برند ردمی زیرمجموعه شیائومی است. این روزها کمتر گوشی‌های شیائومی و ردمی با این برند عرضه می‌شوند، اما در گذشته تعداد آن‌ها بسیار زیاد بود، به خصوص در بین گوشی‌های سری ردمی نوت این پنل‌ها بیشترین استفاده را داشت.

اگر صاحب گوشی با برند شیائومی هستید که از یک پنل ساخت شرکت تیانما استفاده می‌کند، باید ه شما بگوییم که دستگاه شما ۹۰ درصد با مشکل نمایشگر روحی شکل مواجه خواهد شد. این دقیقاً مشکلی مثل سوختن نمایشگرهای AMOLED در گذشته است. وقتی گوشی شما دچار این مشکل شود، هاله‌ای از ساعت، آیکون باتری و وای فای در همه جای گوشی شما به نمایش درخواهد آمد. به طور مثال حتی وقتی در حال تماشای یک فیلم هستید هم می‌توانید این هاله‌ها را ببینید!

برخی از کاربران با کاهش نور گوشی و کالیبره کردن رنگ توانسته‌اند این مشکل را برطرف کنند. اما بهترین راه، تنها فلش کردن گوشی روی یک رام سفارشی است!

از آنجا که نمایشگر روحی یک مشکل سخت افزاری است، شیائومی نتوانست هیچ کاری برای آن بکند. متأسفانه هنوز هم این کمپانی از پنل‌های تیانما روی گوشی‌های ارزان قیمت خودش استفاده می‌کند، اما شرایط در گوشی‌های بالارده‌تر این برند بهتر شده است. به لطف نرخ رفرش بالا و پنل‌های AMOLED، ما از شر پنل‌های تیانما در گوشی‌های شیائومی راحت شدیم.

از دستگاه‌هایی که با این مشکل مواجه شده‌اند، می‌توان به اسامی زیر اشاره کرد:

  • ردمی نوت ۸
  • ردمی نوت ۷
  • ردمی نوت ۵
  • می A2 (یا 6X)
  • گوشی‌های جدیدتر شیائومی/ردمی/ پوکو با یک پنل IPS

البته پنل‌های AMOLED هم همیشه راهکار خوبی نیستند. زیرا شیائومی برای مهار هزینه‌ها، از پنل‌های ارزان قیمتی استفاده می‌کند که مستعد سوختگی یا بروز هاله سبز رنگ هستند.

سنسورهای اثر انگشت غیرقابل اعتماد

غیر قابل اعتمادترین گوشی های شیائومی

یکی دیگر از مشکلات مهمی که برخی از گوشی‌های هوشمند شیائومی/ ردمی را تحت تأثیر قرار داده، مربوط به اسکنر اثر انگشت آن‌ها است. ظاهراً کابل فلکس اسکنر اثر انگشت برخی از گوشی‌ها با مشکل مواجه شده است. از جمله این گوشی‌ها می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

  • ردمی نوت ۹ تی
  • ردمی نوت ۹ پرو
  • ردمی نوت ۹ اس

این گوشی‌ها از جمله محصولات کمپانی شیائومی هستند که با مشکل حسگر اثر انگشت مواجه شده‌اند. مشکلی که بعداً شیائومی آن را در سری ردمی نوت ۱۰ برطرف کرد. یکی از دلایل کار نکردن صحیح حسگر اثر انگشت گوشی شما هم می‌تواند همین مشکل باشد که یک ایراد سخت افزاری است. اکثر کاربران با تعویض کابل فلکس، این مشکل را برطرف کرده‌اند. خوشبختانه این فناوری به قدر کافی پیشرفته نیست که نتوان آن را برطرف کرد.

شیائومی می ۸ و مشکل وحشتناک Wi-Fi

شیائومی می ۸ و مشکل وحشتناک Wi-Fi

شیائومی می ۸، یکی دیگر از غیر قابل اعتمادترین گوشی های شیائومی در این فهرست است. این کمپانی یک گوشی گران قیمت با چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ را راه اندازی کرد. گوشی Mi 8 به خاطر ظاهر شبیه به آیفون ایکس اپل و قابلیتی شبیه به فیس آیدی شهرت پیدا کرد. اما چیپ Wi-Fi در این گوشی‌ها با مشکل بزرگی مواجه بود. بسیاری از کاربران با این مشکل روبرو شده بودند؛ مشکلی که هیچگاه برطرف نشد.

این مشکل شکست بزرگی برای گوشی می ۸ بود و باعث شد بسیاری از طرفداران شیائومی قید خرید آن را بزنند. می ۸ را باید بدنام‌ترین پرچمدار شیائومی بدانیم که به خاطر مشکل وحشتناک Wi-Fi خودش شکست خورد. از آنجا که این گوشی ارزانی نبود، وجود چنین مشکلی برای شیائومی واقعاً تأسف‌برانگیز است.

گوشی پوکو M3 و مشکل مرگ ناگهانی

گوشی پوکو M3 و مشکل مرگ ناگهانی

گوشی پوکو M3 در اواخر سال ۲۰۲۰ به عنوان یک محصول میان‌رده رونمایی شد. متأسفانه این دیوایس را هم برخلاف انتظار باید در فهرست غیر قابل اعتمادترین گوشی های شیائومی قرار دهیم.

بر اساس گزارش کاربران، برخی از دستگاه‌ها تنها پس از کمی استفاده با مرگ ناگهانی مواجه شده است. مشکل مرگ ناگهانی پوکو ام ۳ فاجعه‌ای بود که باعث ناامید کردن کاربران این برند شد. پس از این شکست، پوکو آزمایش‌های بیشتری را روی گوشی‌هایش انجام داد تا مجدداً این مشکل تکرار نشود.

موتور دوربین پاپ آپ شیائومی Mi 9T/ Pro و ردمی K20/ K20 Pro

دوربین پاپ آپ شیائومی Mi 9T/ Pro

۲۰۱۹، سالی بود که دوربین‌های پاپ آپ و نمایشگرهای تمام صفحه به ترند بازار تبدیل شدند. با این حال، طولی نکشید که دوربین‌های پاپ آپ از بازار محو شدند. اکثر کمپانی‌ها آن را کنار گذاشته و از طراحی حفره روی نمایشگر استفاده کردند. اما این تصمیم درستی بود. چرا؟

استفاده از دوربین پاپ آپ باعث می‌شود کل فضای نمایشگر به خود صفحه اختصاص داده شود و این خوب است. اما دوربین‌های پاپ آپ موتوردار غیر قابل اعتماد هستند. از آنجایی که هر چیز موتوری/ مکانیکی یک روزی در نهایت از بین می‌رود، دوربین‌های پاپ آپ هم از این قائده مستثنی نیستند و احتمال خراب شدن آن‌ها خیلی زیاد است.

گوشی‌های شیائومی Mi 9T و Pro، بر پایه گوشی‌های ردمی K20 و K20 Pro تولید شدند. این گوشی‌ها از طراحی زیبای تمام صفحه بهره می‌برند. با این حال مکانیزم دوربین پاپ آپ برای بسیاری از کاربران دردسرساز است.

ممکن است مکانیزم آن داخل قاب گوشی گیر کند. شاید راهی برای رفع آن وجود داشته باشد، اما برای این کار لازم است که قاب گوشی باز شود و صفحه‌‌ی ضد آب و گرد و غبار نیز از روی دوربین برداشته شود. پس از این گوشی‌ها، شیائومی ردمی کی ۳۰ پرو را هم با مکانیزم دوربین پاپ آپ مشابهی ارائه کرد، اما این آخرین محصول گوشی‌ساز چینی با چنین مکانیزمی بود.

شیائومی Mi 9‌ و مشکل شکستن بلوک تغذیه

شیائومی Mi 9‌

فهرست غیر قابل اعتمادترین گوشی های شیائومی فقط به محصولات میان‌رده ختم نمی‌شود. در اینجا برخی از گوشی‌های پرچمدار سری Mi هم با مشکلات اساسی دست و پنجه نرم می‌کنند. به جز گوشی Mi 8، گوشی شیائومی Mi 9 نیز با مشکل سخت افزاری مواجه بود. به گزارش برخی از کاربران، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این گوشی شکستن بلوک تغذیه یا PMIC آن بود. شکستن این بلوک می‌تواند مشکلات متعددی را برای کاربر به همراه داشته باشد و با توجه به هزینه‌ی بالای آن، کاربران را به دردسر می‌اندازند.

برخی از کاربران گوشی شیائومی می ۹ گزارش داده‌اند که پس از گذشت ۱۰ دقیقه با استفاده از گوشی دچار این مشکل شده‌اند. ظاهراً گوشی به طور ناگهانی شروع به گرم شدن کرده و تخلیه باتری را افزایش داده است. پس از وقوع این مشکل، کاربران قادر به برقراری ویدیو چت با گوشی خود نبودند. این مشکل سخت افزاری باعث شد خیلی زود مدل Mi 9 هم درست مثل مدل Mi 8 به فراموشی سپرده شود.

با این وجود، شیائومی همچنان موفق است

علیرغم گوشی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم و هر یک مشکلی را در بر می‌گرفتند، این شرکت همچنان در حال تسخیر کاربران بیشتری در سراسر جهان است. ظاهراً مزایای گوشی‌های شیائومی نسبت به معایب آن‌ها خیلی بیشتر است.

این کمپانی طی سال‌های گذشته کیفیت دستگاه‌هایش را به خوبی ارتقا داده است. به همین خاطر است که کاربران همچنان به خرید گوشی‌های میان‌رده و بالارده شیائومی ادامه می‌دهند. ما اخیراً مشکلاتی را در مورد دستگاه‌های شیائومی ندیده‌ایم. یا حداقل آن‌ها مثل گذشته فاجعه‌آمیز نیستند.