سیستم رانندگی تمام خودکار خودروهای تسلا

باج خواهی جدید ایلان ماسک از مالکان خودروهای تسلا

تسلا برای چندمین بار قیمت سیستم رانندگی خودکار خودروهای خود را افزایش داد. این درحالی است که ایلان ماسک قیمت آن را فوق‌العاده ارزان می‌داند.

خودروساز آمریکایی تسلا به تازگی برای دومین بار در سال جاری میلادی تصمیم به افزایش قیمت قابلیت رانندگی تمام خودکار یا خودران خودروهای خود گرفته است. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت روز شنبه در توییتی اعلام کرد که هزینه اولیه تهیه این سیستم در روز 5 سپتامبر (14 شهریور) به 15 هزار دلار افزایش پیدا می‌کند. این شرکت سفارش‌های قبل از تاریخ مذکور را با همان قیمت قبلی، یعنی 12 هزار دلار در نظر می‌گیرد؛ اما در عوض آن خودروها را در تاریخ دیرتری به مشتریانش تحویل می‌دهد

فناوری خودران خودروهای تسلا

به گفته ایلان ماسک، مالکان خودروهای تسلا همین الان می‌توانند فقط ظرف دو دقیقه از طریق برنامه مخصوص تسلا خودروی خود را مجهز به سیستم رانندگی تمام خودکار کنند. البته او اشاره نکرده است که به قیمت اشتراک‌های این سیستم هم اضافه خواهد شد یا خیر. بسته به قابلیت‌های اتوپایلوت کنونی خودروی تسلای هر شخص، افزودن نرم‌افزار مربوطه به خودرو تا 199 دلار در هر ماه هزینه خواهد داشت.

خودروی تسلا مدل X

تسلا طی سال‌های گذشته بارها قیمت قابلیت رانندگی تمام خودکار خود را افزایش داده است. وقتی تسلا اولین بار قابلیت رانندگی تمام خودکار را به عنوان آپشنی جدا از اتوپایلت برای خودروهای خود ارائه داد، هزینه پیاده‌سازی آن طی فرآیند پیکربندی و پس از تحویل به ترتیب 5 هزار و 7 هزار دلار تعیین شد. در ابتدای سال جاری میلادی هم قیمت آن از 10 هزار دلار به 12 هزار دلار رسید. ایلان ماسک در ماه ژوئیه گذشته اظهار داشت که قیمت این آپشن باری دیگر افزایش پیدا خواهد کرد. به عقیده او، قیمت 12 هزار دلاری فناوری خودران تسلا به طرز غیر معقولی ارزان است و افزایش قیمت کاملاً توجیه منطقی دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*