رنو کویید ایرانیزه

رنو کویید ایرانیزه، خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا رونمایی شد + عکس و ویدیو

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار برای معرفی خودروی اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا، رنو کویید ایرانیزه رونمایی شد. جزئیات را در ادامه بخوانید.

مدتی پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که قرار است خودرویی اقتصادی روی پلتفرمی جدید با همکاری ایران خودرو و سایپا تولید و عرضه شود. امروز در نمایشگاه تحول اقتصادی صنعت خودرو، پروژه K112 معرفی شد؛ خودرویی که مدت‌ها بود منتظر رونمایی از آن بودیم.

معرفی کلی رنو کویید ایرانیزه

گفتنی است محصول مشترک ایران خودرو و سایپا روی پلتفرم رنو کویید ساخته شده است و مجری این طرح اقتصادی بن رو یا شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو خواهد بود. هم‌اکنون هم آبی‌پوشان و هم نارنجی‌پوشان جاده مخصوص با جدیت در حال کار روی این خودروی اقتصادی هستند.

البته قرار نیست این خودرو به زودی راهی بازار داخلی شود و آن‌طور که در نمایشگاه تحول اقتصادی صنعت خودرو گفته شده، رنو کویید ایرانیزه هنوز در حال سپری کردن مراحل اولیه و آزمایشی است. همچنین سایپا با جدیت هر چه تمام سعی می‌کند ظاهر این محصول را به صورت اختصاصی تولید کند. هدف این است که خودروی سایپا با ظاهر متفاوت از K112 ایران خودرو راهی بازار شود.

رنو کویید ایرانیزه

رنو کویید در سگمنت A قرار دارد و به طور کلی به عنوان یک خودروی هاچ بک جمع و جور شهری به حساب می‌آید. از جمله بازارهایی که علاقه خاصی به این قبیل خودروها دارند می‌توان به آسیای شرقی، هند و آمریکای جنوبی اشاره کرد. همچنین گفته می‌شود رنو کویید مجهز به یک پیشرانه 70 تا 75 اسب بخاری است که گشتاور 90 تا 100 نیوتن‌متر را تولید می‌کند.

یکی از نقاط قوت محصول مشترک ایران خودرو و سایپا مصرف سوخت پایین 5 لیتری آن است. سیستم انتقال قدرت هم از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی نیروی لازم را به محور جلو منتقل می‌کند. ابعاد خودروی اختصاصی ایران خودرو K112 بدین ترتیب خواهد بود: طول 3800 میلی‌متر، عرض 1590 میلی‌متر و ارتفاع 1490 میلی‌متر. فاصله محوری این خودرو هم 2430 میلی‌متر بوده و وزن این هاچ بک 770 تا 800 کیلوگرم ارزیابی شده است.

رنو کویید ایرانیزه

نسخه آزمایشی K112 ایران خودرو در کابین داخلی از تریم مشکی و قرمز استفاده کرده و از جمله تجهیزاتی که به چشم می‌خورد می‌توان به صفحه نمایش نسبتا بزرگ روی داشبورد و شیشه بالابر برقی اشاره کرد. هنوز اطلاعات و جزئیات دقیقی از این خودرو منتشر نشده و در حد یک خودروی نسخه اولیه از آن اطلاع داریم.

دو شرکت ایران خودرو و سایپا با فرمان وزارت صمت سال‌هاست روی تولید نسخه ایرانی رنو کویید کار می‌کنند تا محصولی اقتصادی برای قشر کم درآمد جامعه تولید کنند. همان‌طور که گفتیم بن رو هم به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سایپا وظیفه اجرای این طرح را بر عهده داشته است.