وانت دو کابین الکتریکی MAPNA

پیکاپ برقی مپنا ؛ ایده‌ای نزدیک برای ساخت رقیب بومی فورد F150 لایتنینگ + ویدیو

پیکاپ برقی مپنا ، یک وانت تمام الکتریکی دو کابین است که با ابعاد غول پیکر خود و ظرفیت مناسب برای بهبود موتورهای برقی، می‌تواند رقیب بومی فورد F150 لایتنینگ باشد.

پیکاپ برقی مپنا یکی از مهمانان عجیب نمایشگاه تحول صنعت خودرو تهران بود که به گفته کارشناسان مپنا، فعلا در حد یک ایده و کانسپت است، اما ظرفیت آن را دارد که به بازار هم بیاید. در ادامه با مشخصات فنی و طراحی ظاهری پیکاپ الکتریکی مپنا EV همراه خواهیم بود. اما پیش از این که به ادامه مطلب و حدس و گمان‌ها و مشخصات فنی بپردازیم، از شما دعوت می‌کنیم تا کابین و طراحی ظاهری این پیکاپ غول پیکر را ببینید و سپس به سراغ ادامه کار بروید.

معرفی پیکاپ برقی مپنا

این وانت دو کابین برقی فعلا در محور جلویی خود، میزبان یک موتور الکتریکی با توان 120 کیلو وات (تقریبا 170 اسب بخار) است که گشتاور سرچرخ آن به 11 هزار نیوتن‌متر می‌رسد. همچنین این موتور الکتریکی از نوع آهنربا دائمی محسوب می‌شود و می‌تواند حداکثر تا دور موتور 4500rpm حرکت کند. به علاوه حداکثر سرعت پیکاپ برقی مپنا به 150 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و قادر خواهد بود تا در کمتر از 11.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

پیکاپ برقی مپنا

در زیر شاسی، فعلا پکیج باتری‌های 47 کیلووات‌ساعتی را داریم که بر اساس شبکه برق 360 ولت DC عمل می‌کنند و از نوع باتری‌های لیتیوم یونی 1000 سلولی هستند. نیروی این باتری‌ها از شارژر AC شهری با توان 6.6 کیلووات یا شارژر DC با توان 50 کیلووات تامین می‌شود که استاندارد هر دو شارژر از نوع چادمو (CHAdeMO) ژاپن است. همچنین باید بدانید که این باتری‌ها برای مسافرت‌های 406 کیلومتری طراحی شده‌اند.

پیکاپ برقی مپنا

حالا اجازه دهید تا کمی هم در مورد ابعاد و طراحی ظاهری صحبت کنیم. ابعاد پیکاپ برقی مپنا شامل طول 5560 میلی‌متر، عرض 1850 میلی‌متر، ارتفاع 1760 میلی‌متر و فاصله محوری 3500 میلی‌متر می‌شود. همچنین وزن آن در حال حاضر برابر با 2230 کیلوگرم است که احتمالا با اضافه شدن موتورهای برقی جدید و باتری‌های قوی‌تر، افزایش پیدا کند.

پیکاپ برقی مپنا

سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و فنر شمش در محور عقب به همراه فرمان برقی در کنار ترمزهای احیا شونده، دو حالت رانندگی شامل حالت‌های اسپرت و اکو یا همان شهری، سیستم پایداری هوشمند، رینگ‌های 17 اینچی، سیستم گرمکن و سردکن صندلی، تنها بخشی از امکانات پیکاپ برقی مپنا است که بلافاصله بعد از معرفی نسخه‌های نهایی، به تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.

پیکاپ برقی مپنا

زیاد در مورد کابین وانت الکتریکی MAPNA صحبت نمی‌کنیم، چرا که طراحی اتاق این خودرو در نسخه تجاری، مطمئنا تغییر خواهد کرد و در حال حاضر اتاق پیکاپ الکتریکی مپنا از یک خودرو EV، فقط اهرم دنده چرخان را دارد و بس!

وانت دو کابین الکتریکی MAPNA

نظر شما در مورد پیکاپ برقی مپنا به عنوان یک هیولای غول پیکر دو کابین و الکتریکی چیست؟ آیا می‌تواند در برابر فورد F150 لایتنینگ یا شورلت سیلورادو برقی مقاومت کند؟