هاچ بک سایپا Quick Sport

کوییک اسپرت در نمایشگاه خودرو مشهد ؛ رویای سایپا برای رانندگی شبانه در بزرگراه‌ها

کوییک اسپرت ، نسخه جوان پسند تر و زیباتر از هاچ بک جمع و جور سایپا است که با تغییرات ظاهری نسبتا جذاب و کابینی متفاوت، می‌تواند عاشق ماشین‌ها را حسابی وسوسه کند. در ادامه با تغییرات این نسخه نسبت به مدل معمولی همراه خواهیم بود.

به نظر می‌رسد که سایپا قصد دارد تا هر خانواده‌ای، یکی از عضوهای سری کوییک را در منزل خود داشته باشد! بعد از کوییک R و کوییک S یا نسخه معمولی با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک، این بار نوبت جوان‌ها است تا به سراغ هاچ بک ارزان قیمت سایپا بروند و طعم رانندگی‌های شبانه را با آن تجربه کنند؛ آن هم با ظاهری جدید، متفاوت و شاید ترسناک!

نگاهی به کوییک اسپرت در نمایشگاه مشهد

اول از همه به سراغ رنگ خاص و زیبای این نسخه می‌رویم که در پوششی از سفید متالیک به همراه رگه‌هایی از رنگ نارنجی، مشکی و خاکستری انتخاب شده است و نوشته‌هایی مثل «کوییک کراس»، عدد 99 و نام تیم تیونینگ این پروژه هم بر روی بدنه دیده می‌شود. البته در مورد فلسفه‌ وجود این عدد بر روی بدنه‌ی کوییک اسپرت، هیچ نظری نداریم چرا که این عدد بیشتر مختص خودروهای نسکار است و هر کسی می‌داند که کوییک، هیچ نسبتی با خودروهای نسکار ندارد؛ البته فعلا!

هاچ بک سایپا Quick Sport

در نمای جلویی، دقیقا همان جلو پنجره کوییک اس را داریم که قطعات بیشتری را به همراه خود دارد. برای مثال، لیپ اسپرت با طول بلند، بکسل بند تسمه‌ای و خطوطی از رنگ مشکی و نارنجی در کاسه‌ چراغ‌ها، مهم‌ترین تفاوت‌های این قسمت با جلو پنجره کوییک S هستند. همچنین هواکش سقفی و سقف تمام مشکی هم واقعا زیبایی خاصی دارند.

کوییک اسپرت

بر روی کاپوت هم دو هواکش جدید را داریم که در گوشه‌ترین نقاط کاپوت نصب شده‌اند و زمانی که به نمای کناری می‌رویم، رینگ‌های زیبای 17 اینچی با طرح خرچنگی را خواهیم دید. همچنین گیره سپر به گلگیر را هم فراموش نکنید. ترمزهای جلویی از نوع دیسکی هستند و می‌دانیم که ترمزهای کوییک S در محور عقبی، از نوع کاسه‌ای بودند اما سایپا قصد دارد تا این نسخه را با «سیستم ترمز چهار چرخ دیسک» روانه بازار کند و این موضوع شاید مهم‌ترین سورپرازیر کوییک اسپرت باشد.

کوییک اسپرت

در نمای عقب کوییک اسپرت بعد از آنتن کوسه‌ای، یک اسپویلر بزرگ با زاویه منفی را می‌بینیم که به صفحات بزرگی محدود شده است. متاسفانه مشخص نیست که چرا ابعاد اسپویلر و لیپ جلویی، آنقدر بزرگ و غول پیکر است. مگر کوییک Sport چقدر قدرت دارد تا به چنین داون فورس‌های زیادی نیاز داشته باشد؟ جدا از این مسائل، فلسفه وجود این قطعات با فاصله زیاد کف خودرو از سطح زمین و فلاپ‌های گلگیر و ریل‌های سقفی در تضاد است. البته به نظر می‌رسد که سایپا با معرفی کوییک اسپرت، بیشتر قصد دارد تا توانمندی خود در تیونینگ نسخه‌ اصلی را به نمایش بگذارد پس طبیعی است که ظاهر فابریک خودرو، دستخوش تغییرات نشود.

هاچ بک سایپا Quick Sport

در ادامه کار به کابین کوییک اسپرت سفر می‌کنیم؛ یعنی جایی که تریم نارنجی و خاکستری منتظر ما هستند. غربیلک فرمان، قاب پشت آمپر آنالوگ و دستیگره‌های درب با هیدروگرافی نارنجی ساخته شده‌اند و این رنگ در روکش‌ صندلی‌ها هم به چشم می‌آید.

متاسفانه فعلا نسخه نهایی کوییک اسپرت معرفی نشده است پس نمی‌توان در مورد مشخصات فنی آن چیزی گفت اما آن طور که معلوم است، این نسخه هم از همان پیشرانه کوییک اس یعنی از همان پیشرانه چهار سیلندر خطی M15 با حجم 1503 سی سی و 78 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد.