سایپا کوییک اس

معرفی سایپا کوییک اس؛ مشخصات فنی و امکانات کوییک S

سایپا کوییک اس به عنوان یکی از هاچ بک های ارزان قیمت بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات سایپا کوییک S آشنا خواهیم شد.

گروه خودروسازی سایپا، خودرو کوییک اس را به عنوان چهارمین تیپ کوییک در سال 1400 رونمایی و به بازار عرضه کرد. این خودرو نسبت به تیپ‌های قبلی از لحاظ ظاهری ارتقا پیدا کرده و اکنون چهره جوان‌پسندی دارد. از این رو قصد داریم شما را با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات این هاچ بک اقتصادی بازار ایران آشنا کنیم.

معرفی سایپا کوییک اس

بخش طراحی

سایپا کوییک اس

طراحی نمای جلو به عنوان اصلی‌ترین تفاوت کوییک اس با سایر تیپ‌ها محسوب می‌شود. در واقع در نمای جلو کوییک اس یک جلوپنجره با طرح جدید به چشم می‌خورد. همچنین طراحان با الهام از چهره یوز ایرانی برای سپر، خطوطی مشکی را از زیر چراغ‌های اصلی تا دور چراغ‌های مه‌شکن در نظر گرفتند. دی‌لایت نیز یکی دیگر عناصر طراحی این بخش بوده که باعث جذاب‌تر شدن کوییک S شده است.

سایپا کوییک اس

کوییک اس از لحاظ نمای کناری و عقب با سایر تیپ‌ها تفاوتی نداشته و از همان طرح نسبتا ساده بهره می‌برد. از ویژگی‌های این بخش می‌توان به طرح دیفیوزر مانند پایین سپر عقب، چراغ‌های دو قسمتی عقب، ضربه‌گیرهای روی گلگیر و ریل‌های سقفی اشاره کرد.

سایپا کوییک اس

کوییک اس در کابین نیز از همان داشبورد ساده و معروف خانواده ساینا و کوییک بهره می‌برد. البته طراحان سایپا با ویژگی‌هایی چون طرح متفاوت نمایشگر، طرح متفاوت دکمه‌های سمت چپ فرمان و فرمان دی کات چرمی توانستند آن را نسبت به سایر تیپ‌ها اندکی متمایز کنند. گفتنی است سایپا کوییک اس را با دو طرح پشت‌آمپر به بازار عرضه می‌کند که البته مشتریان قادر به انتخاب این دو طرح نیستند و این که خودروی آنها کدام طرح را خواهد داشت به شانس آنها بستگی دارد.

مشخصات فنی

Quik S

کوییک اس از لحاظ فنی با سایر تیپ‌های دنده‌ای خود در یک سطح قرار دارد و فقط سایپا برای این نسخه همانند مدل اتوماتیک دریچه گاز از نوع برقی را در نظر گرفته است. از این رو کوییک S از همان موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی M15 بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 87 اسب بخار و گشتاور 128 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 5 سرعته دستی نیز قدرت تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 7.1 لیتری را به همراه دارد. همچنین این هاچ بک اقتصادی سایپا می‌تواند ظرف مدت 13 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. هرچند کوییک اس با چنین مشخصاتی نمی‌تواند راضی‌کننده ظاهر شود، اما در محدوده قیمتی خود در سطح نسبتا مناسبی قرار دارد. در ادامه می‌توانید جدول مشخصات این خودرو را مشاهده کنید:

جدول مشخصات فنی سایپا کوییک اس

مدل موتور4 سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها
حجم موتور1503 سی‌سی
حداکثر قدرت87 اسب بخار در دور موتور 5300
حداکثر گشتاور128 نیوتن‌متر در دور موتور 4300
گیربکس5 سرعته دستی
مصرف سوخت7.14 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت13 ثانیه
حداکثر سرعت160 کیلومتر بر ساعت
حجم مخزن سوخت41 لیتر
حجم صندوق بار225.6 لیتر
ابعاد لاستیک‌ها185/65R14
سیستم تعلیق جلومک فرسون
سیستم تعلیق عقبمیله پیچشی
وزن خالص106 کیلوگرم
طول، عرض، ارتفاع4005 میلی‌متر طول، 1678 میلی‌متر عرض، 1532 میلی‌متر ارتفاع
فاصله بین دو محور2410 میلی‌متر

امکانات رفاهی و ایمنی

Quik S

با توجه به این که کوییک اس به عنوان یکی از ارزان ترین خودروهای صفر کیلومتر بازار ایران به شمار می‌رود، به همین دلیل نباید از آن امکانات زیادی را انتظار داشت.

از امکانات رفاهی و ایمنی کوییک اس می‌توان به دو کیسه هوا، ترمز ABS+EBD، نمایشگر دمای بیرون، سنسور پارک عقب، راهنمای تعویض‌دنده، تهویه مطبوع دیجیتال، صندلی عقب با نگه‌دارنده صندلی کودک، صندلی‌های پارچه‌ای، فرمان با روکش چرم، کامپیوتر سفری، دی‌لایت، مه‌شکن جلو و عقب، سوئیچ تاشو، قفل مرکزی با ریموت کنترل، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و شیشه‌های جانبی برقی اشاره کرد.

جمع‌بندی

سایپا کوییک اس به عنوان یک خودرو اقتصادی بازار ایران از مزایایی چون بازار پررونق، قیمت اقتصادی، استهلاک پایین، آپشن‌های مناسب با قیمت و ظاهری راضی‌کننده بهره می‌برد. از معایب این خودرو نیز می‌توان به کوچک بودن صندوق، ضعیف بودن دید عقب و همچنین ارائه آپشن‌هایی مشابه با مدل‌های ارزان‌تر اشاره کرد .به طور کلی اگر خواهان یک خودرو صفرکیلومتر ارزان قیمت با استهلاک پایین هستید، کوییک S برای ترددهای درون‌شهری یک گزینه مناسب خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اصلا بدرد نمیخوره . من هر دو هفته نمایندگی هستم . تمام

  2. فاز نویسنده مطلب رو درک نمیکنم, از یه طرف میای لندروور و های لوکس و کلی ماشین خفن معرفی میکنید، بعد یهو اون وسط معرفی کوییک می‌ذارید 😂