نگاهی به کلکسیون خودرو های ایلان ماسک؛ از سوگلی آلمانی تا ماشین زیردریایی

کلکسیون خودرو های ایلان ماسک داستانی جالب و خواندنی دارد که با ماشین‌های آلمانی شروع و به یک خودروی هالیوودی ختم می‌شود.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، مسیر خود به سوی میلیاردر شدن را از سنین پایین آغاز کرد. ایلانِ جوان که در 28 ژوئن 1971 در پرتوریا، آفریقای جنوبی با نام کامل ایلان ریوس ماسک به دنیا آمد، در سن 12 سالگی یک بازی ویدیویی ساخت و بعدا آن را به یک مجله کامپیوتری فروخت. او Zip2 را در سال 1995 تاسیس کرد و در سال 1999، این شرکت را به مبلغ 307 میلیون دلار به Compaq فروخت. ماسک از سرمایه‌ی جدید خود برای تاسیس X.com استفاده کرد؛ شرکتی که بعدا به PayPal تبدیل شد. در سال 2002، غول خرده فروشی آنلاین، یعنی eBay، پی‌پال را به مبلغ 1.5 میلیارد دلار خریداری کرد.

جوانی ایلان ماسک

ماسک که مدت‌ها شیفته‌ی تبدیل انسان به گونه‌ای بین سیاره‌ای بود، شرکت فضایی اسپیس ایکس را در سال 2002 تاسیس کرد تا به ساخت موشک‌های فضایی مقرون‌به‌صرفه‌تر و قابل استفاده‌تر بپردازد. او در سال 2004 پس از تامین مالی بیش از 6 میلیون دلاری در سری A به تسلا پیوست و این شرکت آمریکایی خودروهای برقی، اکنون پادشاه بلامنازع بازار ماشین‌های الکتریکی با ارزش 1 تریلیون دلار است؛ علیرغم اینکه کمتر از 1 درصد از فروش جهانی خودرو را به خود اختصاص داده است! رسانه فوربس ادعا می‌کند که ایلان ماسک با ثروت خالص 255.1 میلیارد دلار، ثروتمندترین مرد جهان است. پس قاعدتا ایلان ماسک برای خرید کمیاب‌ترین و گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان هیچ مشکلی ندارد!

کلکسیون ماشین‌های ایلان ماسک

ایلان ماسک خودرو

فورد T 1920، یکی از قدیمی‌ترین خودرو های بشریت

برای یک میلیاردر، عجیب نیست که کلکسیونی شگفت انگیز از ماشین‌های عجیب و گران قیمت داشته باشد. ایلان ماسک علیرغم تمایلش به خودرو های الکتریکی مدرن، صاحب یک فورد T مدل 1920 و جگوار E-Type Roadster مدل 1967 است؛ دو انتخاب عالی برای شروع یک کلکسیون از خودروهای کلاسیک. جالب است بدانید که جگوار E-Type توسط بسیاری، به عنوان زیباترین خودروی ساخت بشر شناخته می‌شود، در حالی که فورد مدل T به عنوان یکی از اولین خودروهایی که آمریکایی‌ها را سوار بر چرخ کرد، در تاریخ ثبت شده است.

ماشین جگوار ای تایپ

جگوار رودستر E-Type به عنوان یکی از زیباترین خودرو های تاریخ شناخته می‌شود

ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل تسلا، صاحب نسل اول از خودرو تسلا رودستر (مدل S) و سایبر تراک است. با این حال اگر متوجه شوید که اولین خودرو ایلان ماسک، نسل اول بی ام و E21 320i بوده، تعجب خواهید کرد. البته گفته می‌شود یکی از کارآموزان Zip2 با ماشین تصادف و آن را روانه‌ی قبرستان ماشین‌ها کرد!

بیشتر بخوانید: ادعاهای ایلان ماسک در مورد روبوتاکسی تسلا، همه را به وحشت انداخته است

ماشین بی ام و M5 E60

M5 E60 با تیونینگ Hamann، یکی از خاص‌ترین خودروهای ایلان ماسک

ایلان ماسک خودرو بی‌ام و بعدی خود را در سال 2006 خریداری کرد. یک بی ام و M5 E60 تیونینگ Hamann که مجهز به موتور 5.0 لیتری V8 با قدرت 603 اسب بخاری در زیر کاپوت است. مرد اول دنیا، لیست خودروهای آلمانی خود را با یک پورشه 911 توربو مدل 2012 تکمیل می‌کند؛ خودرویی که به گفته ماسک، یکی از سوگلی‌هایش محسوب می‌شود.

گران‌ترین خودروی کلکسیون ایلان ماسک کدام است؟

ایلان ماسک خودرو

مک‌لارن F1 ایلان ماسک، پس از تصادف شدید در سال 2000

به گزارش Business Insider، ایلان ماسک برای جشن گرفتن فروش Zip2، یک دستگاه از خودرو مک لارن F1 افسانه‌ای را خریداری کرد. ایلان ماسک که در حال تبدیل شدن به ستاره‌ای نوظهور در سیلیکون ولی بود، برای به رخ کشیدن حساب بانکی در حال رشدش به یک ماشین جدید و فک‌انداز نیاز داشت و مک لارن F1 برای جار زدن این موضوع مناسب بود! این خودرو قبلا به عنوان «سریع‌ترین خودروی قانونی جاده‌ای در جهان» شناخته می‌شد و در سال 1993 به سرعت باورنکردنی 371 کیلومتر در ساعت رسید (در پیست آزمایشی ناردو). علاوه بر این، شتاب 0 تا 100 اف 1 در 3.2 ثانیه و 0 تا 160 در 6.3 ثانیه تعیین شده است.

مک لارن اف 1

روآن آتکینسون (مستر بین) هم با مک لارن F1 خود تصادف شدیدی کرده بود!

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای مستر بین؛ از مک‌لارن افسانه‌ای تا ماشین جیمز باند

جالب اینکه خودرو مک لارن F1 یکی از نادرترین ماشین‌های روی زمین است که تنها 106 دستگاه بین سال‌های 1992 تا 1998 ساخته شده است. همچنین یکی از گران‌ترین خودروهای اسپورت قدیمی محسوب می‌شود که خرید آن را به شدت دشوار می‌کند. در سال 2021 یک مک لارن F1 خاص در حراجی «Pebble Beach Gooding & Company» با قیمت عجیب 20.5 میلیون دلار به فروش رفت. متاسفانه ایلان ماسک در حین رانندگی با خودرو مک لارن F1 خود به مانع برخورد کرد، به هوا پرتاب شد و قبل از فرود بر روی پیاده‌رو، چندین بار در هوا غلت زد. این خودرو در حین تصادف فاقد بیمه نامه اعلام شد. ماسک بعدا این خودرو را به فروش گذاشت.

ایلان ماسک خودرو

لوتوس اسپریت از فیلم جیمز باند 1977 با قابلیت تبدیل به زیردریایی

بر اساس گزارش Automobile Informer، گران‌ترین خودرو فعلی در کلکسیون ایلان ماسک، لوتوس Esprit است. او 920,000 دلار برای خرید لوتوس در حراجی پرداخت، اما ما در مورد یک اسپریت معمولی صحبت نمی‌کنیم. این همان ماشین زیردریایی است که در سال 1977 در فیلم جیمز باند «جاسوسی که مرا دوست داشت» به روی صفحه نقره‌ای سینما آمد. ماسک وقتی فهمید که ماشین مانند فیلم به زیردریایی تبدیل نمی‌شود، ناامید شد. با این حال او قصد دارد این ماشین را به یک موتور الکتریکی تسلا مجهز کند و در زمانی مناسب، آن را به خودرویی آبی – خاکی تبدیل کند. گویا ایده‌های دیوانه‌وار و خلاقانه‌ی ایلان ماسک تمامی ندارد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*