خودرو برقی Tesla Cybertruck

قیمت پیکاپ سایبرتراک، اصلا با صحبت‌های سابق ایلان ماسک همخوانی ندارد!

قیمت پیکاپ سایبرتراک با قول‌های ایلان ماسک، زمین تا آسمان فرق دارد. در ادامه به قیمت‌های جدید و احتمالی Tesla Cybertruck نگاهی خواهیم داشت.

پیکاپ سایبرتراک یکی از انقلابی‌ترین محصولات تسلا است که نسبت به تمام خودروهای برقی جهان، چند پله بالاتر قرار می‌گیرد. از ظاهر مدرن تا موتورهای الکتریکی قدرتمند و توان بالا در کشیدن اجسام دیگر مانند قایق و کمپر (همان ظرفیت یدک کشی)، همه و همه باعث شده‌اند تا تمام جهان نسبت به این وانت برقی، نگاه دیگری داشته باشند. اما به نظر می‌رسد که قیمت تمام شده‌ی جدید آن، شاید همه‌ موفقیت‌های قبلی را نابود کند.

نگاهی به قیمت جدید پیکاپ سایبرتراک

خودرو برقی Tesla Cybertruck

اولین معرفی رسمی سایبر تراک با حضور ایلان ماسک و تابلو قیمت ها در سال 2019

پیکاپ سایبرتراک از لحظه رونمایی تا همین امروز، حواشی مختلفی را به همراه خود داشته است. از شکستن شیشه‌ها با وجود اینکه به عنوان شیشه‌های مقاوم معرفی شده بودند تا تاخیرهای پیاپی در زمان ورود به بازار و باگ‌های مختلف در زمان تست، همه و همه باعث شده‌اند تا تمام نگاه‌ها به سمت نسخه نهایی آن ختم شوند.

پیکاپ سایبرتراک

تقریبا اوایل 2019 بود که ایلان ماسک، قیمت 39900 دلار را برای نسخه استاندار آن وعده داده بود اما او با اشاره به اینکه اکنون «خیلی چیزها عوض شده است»، قصد دارد تا قیمت‌های جدید خود را به روی میز بیاورد. این پیکاپ قرار بود تا در اواسط 2021 به بازار بیاید اما با ورود به همه گیری کرونا و مشکلات دیگر، این تاریخ به سال 2022 تغییر کرد و ایلان ماسک در تازه‌ترین خبر خود قول داده است تا پیکاپ سایبرتراک تا 2023 به بازار بیاید اما نه با قیمت های قبلی!

اما قبل از ادامه مطلب، اجازه دهید تا به قیمت پیکاپ سایبرتراک در سال 2019 نگاهی داشته باشیم:

  • نسخه استاندار (RWD) با شعاع حرکت 402 کیلومتر، ظرفیت یدک کشی 3400 کیلومتر گرم و شتاب 0-100 کمتر از 6.5 ثانیه با قیمت 39900 دلار
  • تریم دوم (AWD با دو موتور الکتریکی) با شعاع حرکت 485 کیلومتر، ظرفیت یدک کشی 4535 کیلومتر گرم و شتاب 0-100 کمتر از 4.5 ثانیه با قیمت 49900 دلار
  • تریم دوم (AWD با سه موتور الکتریکی) با شعاع حرکت 804 کیلومتر، ظرفیت یدک کشی 6350 کیلومتر گرم و شتاب 0-100 کمتر از 2.5 ثانیه با قیمت 69900 دلار

خودرو برقی Tesla Cybertruck

در اواسط سال 2021، گفته می‌شد که نزدیک به 650 هزار نفر در صف خرید محصولات تسلا قرار دارند و اگر نرخ افزایش ثبت نام کنندگان را در بدترین حالت خود در نظر بگیریم، این عدد اکنون احتمالا به مرز 1.5 میلیون خریدار رسیده باشد. در همین حال قانون جدیدی برای کاهش مالیات خودروهای برقی پرفروش در آمریکا تصویب شده است اما متاسفانه برای اینکه خودروسازان مشمول این قانون شوند، باید قیمت محصولات خود را تغییر دهند. سقف این قانون مالیاتی برای سواری‌های برقی، 55 هزار دلار و برای پیکاپ‌های برقی، 80 هزار دلار است. پس دست و پای ایلان ماسک حسابی بسته خواهد بود.

پیکاپ سایبرتراک

این خبر را در کنار افزایش قیمت تسلا مدل X، مدل 3 و Y قرار دهید که بین 2500 تا 7 هزار دلار افزایش قیمت را تجربه کردند و گفته می‌شود که این اعداد احتمالا باز هم تغییر خواهند کرد. پس اصلا دور از انتظار نخواهد بود که نسخه استاندار پیکاپ سایبرتراک با برچسب قیمت بالای 40 هزار دلار (حتی شاید 45 هزار دلار) به خیابان‌ها قدم بگذارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*